در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت،ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، تنها چند ساعت تا آغاز مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2022 در چین به جای مانده است. ورزشگاه آشیانه پرنده که حدود 14 سال پیش میزبان افتتاحیه المپیک تابستانی 2008 بود حالا دوباره و این بار در المپیک زمستانی میزبان جهانیان است.

در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت،ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی

مراسم افتتاحیه همواره یکی از مجذوب کننده ترین بخش های برگزاری و میزبانی بازی های المپیک است به ویژه اینکه کارگردانی این دوره از بازی ها مجدداً به ژانگ ییمو کارگردان سرشناس 71 ساله چینی و نامزد سه جایزه اسکار سپرده شده است. همان کسی که مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک تابستانی 2008 را کارگردانی کرد.حالا او به تنها کارگردانی تبدیل می شود که هم در المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی برگزار کننده مراسم افتتاحیه و اختتامیه بوده است.

همچون سایر بازی های المپیک جزئیات مراسم افتتاحیه تا زمان برگزاری معین نیست ولی پیش بینی می شود با توجه به سردی هوا و شرایط خاص شیوع ویروس کرونا این مراسم بیشتر از 100 دقیقه به طول نیانجامد.

مراسم افتتاحیه حدود 3000 اجرا کننده دارد که 95 درصد آنها را نوجوانان تشکیل می دهند.

ژانگ ییمو در المپیک تابستانی 2008 روی نشان دادن چین و تاریخ 5000 ساله اش به جهانیان تمرکز کرده بود اما عنوان کرده است که در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 همه چیز بسیار متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2033

به "در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت،ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار مراسم افتتاحیه متفاوت،ساده، امن و باشکوه المپیک زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید