زیباترین گلدان هایی که خانه شما باید داشته باشد

به گزارش مجله جگوار، یک گلدان زیبا می تواند مرکز ثقلی برای خانه یا آپارتمان شما باشد، بنابراین چگونگی انتخاب آن با توجه به شکل و میزان گیاه بسیار اهمیت دارد.

زیباترین گلدان هایی که خانه شما باید داشته باشد

گیاهان در فضای آپارتمانی سرزندگی را به ما القا می نمایند اما برای اینکه فضای زیباتر و دلچسب تری در خانه ایجاد کنیم باید به گلدان ها نیز توجه کنیم. در این مطلب از خبرنگاران به معرفی گلدان مناسب در دکور منزل می پردازیم.

گلدان مناسب در دکور منزل

رنگ و شکل گلدان می تواند در دکوراسیون خانه تاثیرگذار باشد. بنابراین باید بنا به متراژ و اندازه محیطی که گیاهان را در آن قرار می دهیم گلدان مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

نکات مهم در انتخاب گلدان

قبل از خرید هر گلدانی باید به تناسب میان گیاه و گلدان توجه کنید. اگر برای گیاهی که اندازه کوچکی دارد گلدانی بسیار بزرگ انتخاب کنید گیاه رشد چندانی نمی نماید و حتی محتمل است خشک گردد. گلدان هایی که بیش از حد بزرگ هستند باعث می گردد که گیاه به مدت طولانی در آب قرار گیرد یا اندازه زیادی مواد مغذی از خاک دریافت کند که به گیاه آسیب می رساند.

انواع گلدان و مزایا و معایب آن ها

وقتی دو عامل مهم سایز و سوراخ زهکشی را در انتخاب گلدان مد نظر قرار دادید، به نوع و شکل گلدان تان فکر کنید تا با طراحی داخلی فضای شما همخوانی داشته باشد.

گلدان پلاستیکی از گلدان مناسب در دکور منزل

جنس گلدان نیز اهمیت دارد. در میان انواع گلدان ها، گلدان پلاستیکی هواداران بسیاری دارد. زیرا در درجه اول ارزان هستند و قیمت آن ها به نسبت سایر گلدان ها ارزان تر است. برای گیاهانی هم که باید آویز شوند برترین انتخاب گلدان پلاستیکی است، چون وزن چندانی ندارند. از طرفی این نوع گلدان رطوبت را در خود نگه می دارد. گلدان های پلاستیکی گیاه را در برابر سرما محافظت می نماید.

اما این گلدان یک عیب بزرگ هم دارد، زیرا آب را در خود نگه می دارد که همین موضوع احتمال پوسیدگی ریشه گیاه را بالا می برد. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که حتما زهکشی مناسبی داشته باشد و سوراخ های بیشتر در کف آن ایجاد شده باشد.

گلدان سفالی

گلدان های سفالی که از خاک رس ساخته می شوند؛ رطوبت و هوا را به خوبی در گلدان انتقال می دهند و از بالا رفتن دمای خاک جلوگیری می نمایند و خاک را خنک نگه می دارند. این گلدان ها با جذب رطوبت سبب می شوند تا آب بیش از حد اطراف ریشه ها نماند و از پوسیدگی ریشه ها جلوگیری می نمایند. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب دکور اتاق پذیرایی بدون این وسیله ناقص است سر بزنید.

گلدان چوبی از گلدان مناسب در دکور منزل

گلدان چوبی البته بسیار زیباست، اما به نسبت گلدان های پلاستیکی و سفالی دوام کمتری دارند و زود خراب می شوند. از طرفی قیمت بالاتری هم دارند. اما ویژگی مثبت این گلدان ها این است که عایق خوبی برای حرارت هستند و از ریشه های گیاه در تابستان محافظت می نمایند.

گلدان سرامیکی

این روزها گلدان های سرامیکی هواداران بسیاری پیدا نموده است، زیرا علاوه بر زیبایی تنوع رنگ بی نظیری دارند که جوابگوی هر نوع سلیقه ای هستند. با این حال این نوع گلدان هم خالی از عیب نیست زیرا شنماینده و گران هستند. با این وجود می توانید برای گیاهانی مثل ساکولنت ها، کاکتوس ها و ارکیده ها که به آبیاری کمتری احتیاج دارند از گلدان سرامیکی بهره ببرید.

گلدان شیشه ای

بودن گیاهان در جایی خارج از خاک، علاوه بر زیبایی می تواند از بروز مسائل خاک مانند آفات هم جلوگیری کند. تماشا ریشه ها در آب شفاف گلدانی شیشه ای زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می دهد و حتی می توانید قلمه ای از چند گیاه را در یک گلدان شیشه ای بزرگ تر قرار دهید و یک آکواریوم گیاهی کوچک برای خود درست کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل ثروت را از منزل شما دور می نمایند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2200

به "زیباترین گلدان هایی که خانه شما باید داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین گلدان هایی که خانه شما باید داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید