سینوزیت در سفر ، افراد مبتلا به سینوزیت با هواپیما سفر نکنند!

به گزارش مجله جگوار، سینوزیت، یک بیماری شایع بوده که نوع حاد آن از سرماخوردگی منشا گرفته و باعث ایجاد تورم در سینوس ها می گردد. هوای سرد، الکل، آسم، حساسیت، انواع قارچ ها و باکتری ها و بعضی از عوامل محیطی، از جمله عوامل ابتلا به سینوزیت هستند. افراد مبتلا به سینوزیت باید نکاتی را رعایت نمایند و مراقبت هایی را انجام دهند تا بیماریشان بهبود پیدا کند. سینوزیت حاد در صورت دنباله دار شدن به حالت مزمن تبدیل می گردد که شدت بیشتری داشته و درمان آن نیز سخت تر و پیچیده تر خواهد بود. در این بخش ابتدا سینوزیت و علائم آن را به طور خلاصه توضیح می دهیم. سپس در خصوص محدودیت های سفر با هواپیما برای این بیماران و راهکارهای پیشگیری از عوارض احتمالی آن صحبت می کنیم.

سینوزیت در سفر ، افراد مبتلا به سینوزیت با هواپیما سفر نکنند!

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

بیماری سینوزیت و دلایل ایجاد آن

سینوس ها حفره هایی پر از هوا هستند که حد فاصل استخوان های صورت و در حوالی چشم ها و بینی جای گرفته اند. این حفره ها با لایه ای از مخاط احاطه شده و به وسیله یک لوله باریک ترشحات خود را به درون بینی می ریزند. این مجرا باید همواره باز باشد تا کار سینوس ها به درستی انجام شود. عواملی مانند سرماخوردگی، پولیپ، انحراف بینی می تواند سبب بسته شدن مجرا و گیر افتادن مخاط درون سینوس ها شود که در نهایت با تجمع باکتری ها و عفونت سینوس ها سرانجام می یابد. سینوزیت حاد و مزمن حالت هایی هستند که میتوان برای این بیماری متصور شد.

علائم بیماری سینوزیت

از علائم این بیماری می توان به درد در ناحیه پیشانی، بین دو چشم، بالا یا پس سر، فک بالا و دندان ها اشاره نمود. محل درد با توجه به محل سینوس های درگیر، متفاوت است. درد ناشی از سینوزیت معمولا ضربان دار بوده و در صورت خم شدن، تشدید می شود. تب، سرفه، ضعف و خستگی از دیگر علائم این بیماری هستند. علاوه بر این، ترشحات چرکی به رنگ سبز، زرد و گاهی همراه با خون نیز از ناحیه بینی مشاهده می شود.

سینوزیت در سفر

سینوزیت با یاری پزشک معالج و مصرف داروها و استراحت بهبود می یابد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، سفر در هنگام ابتلا به سینوزیت است. توصیه می شود مبتلایان به سینوزیت از انجام سفر با هواپیما خودداری کنند. زیرا سفر در این شرایطی باعث گوش درد شده و عوارض دیگری را نیز برای بیمار به دنبال خواهد داشت. در صورتی که مجبور به سفر با هواپیما هستید، کارهای زیر را انجام دهید تا از مسائل احتمالی در امان باشید:

راه حل اول: زمانی که هواپیما در حالت افقی قرار گرفته است، چه در هنگام بلند شدن از زمین و چه در هنگام فرود آمدن، خمیازه بکشید و فک خود را به حالتی در آورید که انگار می خواهید چیزی را ببلعید. این کار باعث باز نگه داشتن مجاری شده و از عوارض احتمالی جلوگیری می نماید.

راه حل دوم: در هنگام بلند شدن هواپیما یا فرود آمدن، دهان خود را ببندید و با دست پره های بینی خود را بگیرید. آنگاه به آرامی در بینی خود بدمید. این کار نیز باعث باز نگه داشتن مجاری گلو تا گوش می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 658

به "سینوزیت در سفر ، افراد مبتلا به سینوزیت با هواپیما سفر نکنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینوزیت در سفر ، افراد مبتلا به سینوزیت با هواپیما سفر نکنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید