طراحی اتاق کودک و چند نکته مهم

به گزارش مجله جگوار، طراحی اتاق خواب کودک شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مطلب فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی اتاق کودک را مطرح می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی اتاق کودک و چند نکته مهم

همیشه از زبان روانشناسان و جامعه شناسان این نکته بیان می شود که محیط رشد و پرورش کودک، تاثیر بسیاری در شکل گیری شخصیت و کیفیت حضور او در جامعه خواهد گذاشت. در طراحی اتاق کودک باید به نکات مهمی توجه کنید که ما در ادامه این مطلب از خبرنگاران آن ها را با شما در میان می گذاریم.

کمد

کمد یکی از ضروری ترین وسایل است. تمامی وسایل، اسباب بازی و لباس های بچه ها در آن جای می گیرد. کمدی بخرید که جا برای آویزان کردن لباس داشته باشد. لباس های کوچک نوزادی نیازی به این قسمت کمد نخواهد داشت، ولى مطمئنا بعد از 1 سالگى از آن استفاده خواهید کرد.

کمد تعویض پوشک

تمام وسایل مورد نیاز تعویض پوشک را در دسترس و روی کمد قرار بدهید. اگر در اتاق کودک شما فضا به اندازه کافی وجود دارد، یک میز مخصوص برای تعویض پوشک بخرید که عمر طولانی داشته باشد. شاید بعدها بتوانید از آن به عنوان جایى برای نگهدارى اسباب بازی یا کتابخانه استفاده کنید.

تشک مخصوص تعویض پوشک

اگر محدودیت فضا دارید؛ از تشک مخصوص تعویض پوشک استفاده کنید. این تشک ها قابلیت این را دارند که روى کمد یا کابینتی که براى قد شما مناسب بوده، قرار بگیرند. وسایل مربوط به تعویض کودک مثل پوشک، دستمال مرطوب، چند دست لباس تمیز، لوسیون، حوله و غیره را در دسترس قرار دهید. از کشوهاى میز زیر تشک و یا سبدهایی که به دیوار زده می شوند، استفاده کنید.

طبقه بندی وسایل

بهترین روش برای کنترل شلوغی اتاق کودک و به هم ریختگی مستمر آن، قرار دادن سبدهای چوبی کوچک در اتاق است تا بعد از بازی از او بخواهید اسباب بازی ها، توپ ها و کتاب هایش را در هر یک از این سبدهای کوچک گردآوری کند. اگر اتاق کودک شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از قفسه کمدها به جای سبدهای کوچک استفاده کنید.

نورپردازی اتاق

در طراحی اتاق کودک توجه کنید اتاق به گونه ای نورپردازی شود که قابلیت تاریکی یا استفاده از حداقل میزان نور را در زمان خواب داشته باشد؛ زیرا با وجود نور در اتاق، مغز نمی تواند فرمان ترشح ملاتونین در بدن را به درستی صادر کند و کمبود میزان ملاتونین در بدن منجر به بی خوابی و در نهایت بی حوصلگی، پرخاشگری و در درازمدت افسردگی کودک می شود. بنابراین از چراغ خواب هایی که تایمر دارند، استفاده کنید.

در این مطلب بطور مختصر فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در طراحی اتاق کودک را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر دکوراسیون اتاق خواب کودک ؛ با یک ترفند کم هزینه را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 856

به "طراحی اتاق کودک و چند نکته مهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق کودک و چند نکته مهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید