چرا سامسونگ در واقعیت مجازی و افزوده از اپل عقب افتاده است؟

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری کره ای The Korea Herald در یک گزارش به دلایل عقب افتادن سامسونگ از اپل در رقابت بر سر گجت های واقعیت مجازی و افزوده پرداخته است. طبق این گزارش، سامسونگ طی چند سال اخیر به طور وسواس گونه ای روی گوشی های تاشو تمرکز نموده و به همین دلیل از دنیای واقعیت مجازی و افزوده غافل شده است.

چرا سامسونگ در واقعیت مجازی و افزوده از اپل عقب افتاده است؟

این در حالی است که رقبای مهم سامسونگ مانند اپل، مایکروسافت، متا و سونی طی چند سال گذشته توجه ویژه ای به این حوزه نشان داده اند. اما در رابطه با کوشش سامسونگ برای ورود به این بازار گزارش موثقی منتشر نشده است. یکی از تحلیلگران در این رابطه گفته که بعضی از شرکت های بزرگ فناوری که در بازار موبایل چندان فعال نیستند، به پیشرو گجت های واقعیت مجازی تبدیل شده اند زیرا محتوا و پلتفرم های لازم را در اختیار دارند. به عنوان مثال مایکروسافت و سونی به ترتیب کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن را ارائه نموده اند و به همین دلیل به محتوای وسیعی برای واقعیت مجازی دسترسی دارند. اما سامسونگ برای ورود به این حوزه با چالش های بیشتری روبه رو می گردد و به همین دلیل مدیران آن ترجیح می دهند که تمرکز روی گوشی های تاشو را حفظ نمایند.

اگرچه بخش موبایل سامسونگ نسبت به سال گذشته فقط 0.9 درصد بزرگ تر شده، اما این شرکت به امید افزایش محبوبیت گجت های تاشو، به سرمایه گذاری گسترده روی گوشی های تاشو ادامه می دهد. گفته می گردد سهام داران سامسونگ نگران تمرکز بیش از حد این شرکت روی گوشی های تاشو هستند و می گویند که چنین رویکردی منجر به عقب ماندن سامسونگ در حوزه واقعیت مجازی و افزوده شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، طی سه سال آینده ارزش بازار گجت های واقعیت مجازی و افزوده حدود 10 برابر خواهد شد و در سال 2024 با یک بازار 300 میلیارد دلاری روبه رو می شویم. در بلندمدت، انتظار می رود که چنین گجت هایی تا حدی جایگزین کامپیوترها و گوشی های هوشمند شوند. حتی طبق بعضی شایعه ها، اپل میخواهد تا 10 سال دیگر عینک هوشمند خود را جایگزین آیفون کند.

منابع مطلع بر این باور هستند که حتی اگر سامسونگ گجت های واقعیت مجازی و افزوده را توسعه دهد، چنین دستگاه هایی فاقد محتوا و پلتفرم موردنیاز برای ارائه یک زیست بوم منسجم و مجذوب نماینده خواهند بود. به تازگی این شرکت روی یک استارت آپ آمریکایی سرمایه گذاری نموده که عینک های واقعیت مجازی فراوری می نماید. ولی باید خاطرنشان کنیم شرکت هایی مانند اپل و مایکروسافت از سال ها قبل فرایند سرمایه گذاری و توسعه این گجت ها را شروع نموده اند.

تحلیلگران می گویند که سامسونگ برای از دست ندادن این بازار باید همکاری با یک شرکت دارای محتوا یا پلتفرم مناسب را شروع کند؛ باید خاطرنشان کنیم مایکروسافت و کوالکام در حال حاضر چنین رابطه ای با یکدیگر دارند. کوالکام یکی از مهم ترین سازندگان تراشه در دنیا محسوب می گردد و می تواند قطعات مناسب گجت های پیشرفته واقعیت مجازی و افزوده را فراوری کند. به همین دلیل مایکروسافت با استفاده از تراشه های کوالکام قادر به ساخت هدست ها و عینک های سبک تر و بهتری خواهد بود.

در نمایشگاه CES 2022 سونی و پاناسونیک از تازهترین هدست های واقعیت ترکیبی خود رونمایی کردند. بعلاوه شرکت متا هم روی یک هدست پیشرفته مجهز به چندین سنسور کار می نماید که می تواند حالات چهره را تشخیص دهد و ظاهرا در امسال میلادی راهی بازار می گردد. اپل هم مدت هاست فرایند ساخت هدست واقعیت ترکیبی خود را شروع نموده که ظاهرا اواخر امسال یا اوایل سال آینده از راه می رسد. طبق شایعه های منتشر شده، این هدست از چیپست قدرتمند قابل مقایسه با M1 پرو، نمایشگرهای میکرو اولد 4K، سنسورهای حرکتی و دیگر ویژگی های مجذوب نماینده بهره می برد.

با وجود اینکه طی سال های گذشته سامسونگ در بسیاری از تکنولوژی های تازه مانند نمایشگرهای اولد و گوشی های تاشو زودتر از اپل دست به کار شده است، اما این بار به نظر می رسد که این شرکت برای هدست واقعیت ترکیبی اپل رقیب قدرتمندی نخواهد داشت.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2026

به "چرا سامسونگ در واقعیت مجازی و افزوده از اپل عقب افتاده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ در واقعیت مجازی و افزوده از اپل عقب افتاده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید