کار احداث و ارتقای هشت تصفیه خانه فاضلاب کردستان در دست اجرا است

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی گفت: شش تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای مختلف این استان فعال است و آب تصفیه گردیده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می گیرد.

کار احداث و ارتقای هشت تصفیه خانه فاضلاب کردستان در دست اجرا است

وی با بیان اینکه هشت طرح فاضلاب در دست اجرا است، اضافه کرد: کار احداث سه تصفیه خانه فاضلاب بیجار، یاسوکند و کامیاران سال جاری به خاتمه می رسد تا ظرفیت تصفیه فاضلاب از 70 درصد فعلی به 80 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان ادامه داد: با احداث و ارتقای پنج تصفیه خانه دیگر در شهرهای دهگلان، دیواندره، سنندج، سقز و مریوان ظرفیت تصفیه فاضلاب به 91 درصد خواهد رسید.

محمدی یادآور شد: 95 درصد فاضلاب جمعیت شهری استان توسط شبکه فاضلاب شهرها جمع آوری می گردد که این میزان معادل دو برابر میانگین جمع آوری فاضلاب در سطح کشور که 45 درصد است، می باشد.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد جمعیت شهرنشین استان از خدمات جمع آوری و 10 درصد از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار نیستند، بیان نمود: این میزان جمعیت در 20 شهر استان پراکنده هستند و برای احداث تأسیسات مورد احتیاج در این شهرها، چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر پنج تصفیه خانه آب در شهرهای سنندج، بانه، سقز و حسن آباد یاسوکند فعال است و سالانه 110 میلیون مترمکعب آب تصفیه گردیده را توزیع می نمایند.

محمدی از در دست اقدام بودن چهار طرح آبرسانی بلندمدت به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز خبرداد و اظهارداشت: 100 درصد جمعیت شهری و 350 هزار مشترک از آب شرب سالم و خدمات شرکت آبفا کردستان بهره مند هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 57

به "کار احداث و ارتقای هشت تصفیه خانه فاضلاب کردستان در دست اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار احداث و ارتقای هشت تصفیه خانه فاضلاب کردستان در دست اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید