کاچکار (kackar) کجاست؟

به گزارش مجله جگوار، عاشقان کوهنوردی و طبیعت گردی با شنیدن وصف کوه های کاچکار، بدون شک رویای صعود به آن را در سر می پرورانند. طبیعت این کوهستان جور دیگری زیبایی خود را به رخ می کشد و تجربه متفاوتی برای گردشگران به ارمغان می آورد. اما دلایل منحصر به فرد بودن کاچکار کدام است؟

کاچکار (kackar) کجاست؟

کوهستان کاچکار (kackar) کجاست؟

کاچکار نام کوهستانی در استان ریزه واقع در شرق دریای سیاه است. بلندترین قله کاچکار به عروس قله های ترکیه معروف شده. روز به روز محبوبیت این مقصد و امکانات گردشگری آن بیشتر می گردد. این کوهستان که درست در شمال شرق ترکیه واقع شده مسیرهای مختلفی برای کوهنوردی دارد و برای صعود به قله های آن بین 3 تا 6 روز زمان لازم است. صعود به قله های کاچکار رویایی دور و دست نیافتنی نیست تا دیر نشده آن را تجربه کنید.

کاچکار چرا خاص است؟

طبیعت کاچکار متنوع و چشم نواز است. اینجا، فقط کوه ها نیستند که شما را مسخ می نمایند؛ درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، رودهای خروشان، دریاچه، چشمه ها، برفچال ها و یخچال های طبیعی گوشه دیگری از زیبایی های این طبیعت بکر هستند. علاوه بر کوهنوردی و لذت از منظره ها بکر کاچکار هیجان های دیگری هستند که می توانید اینجا تجربه کنید: رفتینگ در رودهای خروشان، هلی اسکی بر روی یخ های کاچکار و...

در کوهستان کاچکار چه می بینیم؟

حین کوهنوردی در کوه های کاچکار از میان گل های رنگارنگ، دریاچه های چشم نواز و رودهای روان می گذریم. آب و هوای کاچکار آنقدر دلچسب است که به مقصد ییلاقی عشایر ترکیه نیز تبدیل شده است. اگر در راه، گله های گاو و گوسفند و کلبه های چوبی روستاییان را دیدید، تعجب نکنید. در نهایت، بعد از گذر از این همه شگفتی و چند شب کمپینگ، لذت صعود به قله از خاطرتان نخواهد رفت.

ییلاق آیدر

در دامنه کوه های کاچکار، منطقه ای ییلاقی است به نام آیدر؛ کلمه آیدر ریشه یونانی دارد و به معنای دامنه های کوهستانی است. آب و هوای ییلاقی، چشمه های آب گرم و منظره ها تماشایی ییلاق آیدر آنقدر زیباست که آن را به آلپ ترکیه تبدیل نموده. در گذشته های دور، این ییلاق محلی برای استراحت کوهنوردان بود. اگر شما هم قصد فتح یکی از قله های کاچکار را دارید، مطمئن باشید تماشا کلبه های چوبی و منظره ها زیبای ییلاق آیدر شما را به وجد می آورد. یکی از جاذبه های ییلاق آیدر آبشار خروشانی است که از میان دره ها و درختان سر به فلک کشیده می گذرد: آبشار گلین. برای کوهنوردی، مسیری را انتخاب کنید که از کنار آب های خروشان این آبشار می گذرد. در این ییلاق، حتی می توانید به قلعه ای تاریخی مربوط به قرن 14 سر بزنید؛ این قلعه زیلکاله نام دارد. ییلاق آیدر در نزدیکی ترابزون واقع شده. اگر در این شهر بودید، حتما گشت نیمروزه ای را به گردش در این منطقه اختصاص دهید. در نهایت پیشنهاد می کنیم، طعم غذاهای محلی این منطقه و یک شب اقامت در کلبه های چوبی آن را از دست ندهید. زیبایی های ییلاق آیدر منحصر به فصل بهار و تابستان نمی گردد. اگر قدری اهل ماجراجویی باشید، می توانید از اسکی در این منطقه لذت ببرید.

کی به کوهستان کاچکار برویم؟

حتما تا اینجا متوجه شده اید که کاچکار آب و هوایی سرد و پربارش دارد. از همین رو، برترین زمان سفر به این منطقه بهار و تابستان است. گرچه تابستان های کاچکار نسبتا شلوغ و مه آلود است، اما برترین زمان صعود به قله های کاچکار همین تابستان است. در این فصول از آب و هوای معتدل و آوای پرندگان لذت ببرید.

برای سفر به کوه های کاچکار با خود چه چیزهایی ببریم؟

از آنجا که کوهستان های کاچکار یخی است، داشتن یخ شکن، چکش کوهنوردی، طناب و لباس مناسب لازم است. شرایط جوی در این منطقه چندان ثابت نیست و حتی در روزهای تابستان نیز هوا سرد می گردد؛ پس حتما لباس گرم و لباس اضافه همراه داشته باشید.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2180

به "کاچکار (kackar) کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاچکار (kackar) کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید