6 علت برای خرید آنر 200 لایت (و 5 علت برای نخریدن آن)

به گزارش مجله جگوار، در دنیای امروز، گوشی های هوشمند مالی با ویژگی های متنوع و مجذوب کنندهی به بازار عرضه می شوند. یکی از مدل هایی که اخیراً توجه زیادی را جلب نموده، آنر 200 لایت است. این گوشی با مشخصات قابل قبول و قیمت مناسب، گزینه ای مجذوب کننده برای کاربرانی است که در پی یک دستگاه با عملکرد خوب و هزینه ای ارزان هستند. در این مطلب، به آنالیز ارزش خرید آنر 200 لایت و تحلیل ویژگی ها، مزایا و نقاط قوت این گوشی خواهیم پرداخت تا به شما یاری کنیم تا تصمیمی آگاهانه درباره خرید آنر 200 لایت بگیرید. با ما همراه باشید تا ببینید آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر.

6 علت برای خرید آنر 200 لایت (و 5 علت برای نخریدن آن)

آنر 200 لایت؛ جدول مشخصات فنی

نام گوشیآنر 200 لایت
تاریخ معرفی6 اردیبهشت 1403
تاریخ عرضه13 اردیبهشت 1403
ابعاد161.1 × 74.6 × 6.8 میلی متر
وزن166 گرم
سیم کارتدو سیم کارت نانو
نمایشگرAMOLED، با رفرش ریت 90 هرتز
اندازه نمایشگر6.7 اینچ - 89.8٪ نسبت صفحه به بدنه
رزولوشن نمایشگر1080 × 2412 پیکسل، نسبت 20:9
تراکم پیکسلی394 پیکسل بر هر اینچ
سیستم عاملاندروید 14 سوار بر رابط کاربری MagicOS 8
مدت زمان به روزرسانی نرم افزاری و امنیتی3 سال نرم افزاری و 4 سال امنیتی
چیپستمدیاتک دایمنسیتی 6080 (6 نانومتر)
پردازنده8 هسته (2 هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز)
پردازنده گرافیکیMali-G57 MC2
حافظه داخلی256/8 و 256/12 گیگابایت
دوربین اصلی108 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/1.8 و PDAF
دوربین فوق عریض5 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.2
دوربین ماکرو2 مگاپیکسل با گگرددگی دیافراگم f/2.4
ویژگی های دوربین اصلیفلاش LED، پانوراما و HDR
ضبط ویدئو دوربین اصلی1080p@30
دوربین سلفی50 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.1
ضبط ویدئو دوربین سلفی1080p@30
بلندگودارد - مونو
جک 3.5 میلی متریندارد
حسگر اثر انگشتجانبی ادغام شده با کلید پاور
درگاه کارت حافظهندارد
باتریلیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعت، غیرقابل تعویض
شارژر35 وات با سیم
رنگ هاآبی ستاره ای، مشکی، آبی تیره

دلایل ارزش خرید آنر 200 لایت

1. نمایشگر بزرگ و باکیفیت

نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز گوشی آنر 200 لایت یکی از ویژگی های شاخص آن است. این اندازه بزرگ و کیفیت بالا به کاربر تجربه بصری فوق العاده ای ارائه می دهد که برای تماشای ویدئوها، بازی کردن و مرور اینترنت بسیار مناسب است. رفرش ریت 90 هرتز بعلاوه به ارائه حرکت های نرم و بدون لرزش یاری می نماید، که برای تعاملات روزمره و بازی های ویدئویی لازم است. این ویژگی ها به ویژه در مقایسه با نمایشگرهای استاندارد 60 هرتز به چشم می آید و تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

نمایشگر این گوشی طبق ادعای آنر می تواند به بیشینه روشنایی بیشتر از 1000 نیت دست پیدا کند که این قابلیت یاری می نماید محتوای درون گوشی حتی زیر نور مستقیم خورشید هم قابل خواندن باشند. البته این قابلیت در حال حاضر در بسیاری از گوشی ها وجود دارد و انتظار هم داشتیم که از یک مالی گران قیمتی مثل آنر 200 لایت چنین چیزی را ببینیم.

2. طراحی بسیار زیبا و مدرن آنر 200 لایت

طراحی گوشی آنر 200 لایت به لطف بدنه بسیار باریک و سبک و استفاده از رنگ های مجذوب نماینده مانند آبی ستاره ای، مشکی و آبی تیره، از زیبایی خاصی برخوردار است. این طراحی مدرن و استفاده از مواد با کیفیت، گوشی را از نظر ظاهری به قدری مجذوب نماینده نموده که وقتی آن را در دست می گیرد اصلا مالی بودن آن به چشم نمی آید. بعلاوه علی رغم نمایشگر بزرگی که این گوشی دارد، وزنش کمتر از 170 گرم و ضخامتش هم تنها 6.8 میلی متر است تا با یکی از باریک ترین و سبک ترین گوشی های 6.7 اینچی بازار طرف باشیم.

اگرچه بعضی ها طراحی باریک را نشان از عدم کیفیت می دانند اما آنر در گوشی آنر 200 لایت از پلاستیک استفاده نموده که کیفیت خوبی دارد و در مقابل خط و خش و آسیب های محیطی می تواند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد. بنابراین این طراحی کاملا نقطه قوت این گوشی به شمار میرود. علاوه بر این ها، این گوشی در نمای جلو هم حواشی بسیار کمی دارد. به گونه ای که حواشی آن فقط کمتر از 7٪ پنل جلو را تشکیل می دهد و سایر بخش ها را نمایشگر بزرگ آن به خودش اختصاص داده است. بعلاوه، روی پنل جلوی این گوشی در بالاترین قسمت مرکزی، یک حفره مستطیلی شکل را شاهد هستیم که طراحی شبیه به گوشی های آیفون 15 دارد.

نکته جالب هم اینجاست که این گوشی از یک حفره سلفی مجذوب نماینده بهره می برد که مثل جزیره پویا در سری آیفون 15، تعاملی است و کاربر می تواند فرایند مختلف از جمله تماس، ضبط صدا و… را در آن مشاهده کند.

3. آپدیت نرم افزاری طولانی مدت

گوشی آنر 200 لایت با ارائه سه سال بروزرسانی نرم افزاری و چهار سال بروزرسانی امنیتی، یکی از برترین گزینه ها برای کاربرانی است که در پی نگهداری طولانی مدت از گوشی خود هستند. این بروزرسانی ها به کاربران امکان می دهند که از آخرین ویژگی ها و بهبودهای امنیتی بهره مند شوند و گوشی خود را به روز نگه دارند.

این امر بعلاوه به طول عمر گوشی و کاهش احتیاج به تعویض زودهنگام آن یاری می نماید. این امر از این جهت اهمیت دارد که آنر 200 لایت یک گوشی مالی است و معمولا برای گوشی های مالی این اندازه آپدیت عالی است. البته آنر 200 لایت، گوشی خیلی قدرتمندی نیست که در طول این سه سال بتواند برترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد. اما با این حال، برای انجام کارهای سبک و معمولی، این گوشی می تواند تا مدت ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

4. رم و حافظه داخلی آنر 200 لایت

وجود گزینه های حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 یا 12 گیگابایت به کاربران این امکان را می دهد که از فضای کافی برای ذخیره سازی داده ها و اجرای چندین برنامه به طور همزمان بهره مند شوند. این میزان حافظه و رم بالا عملکرد سریع و روان گوشی را تضمین می نماید و کاربران می توانند بدون نگرانی از کمبود فضای ذخیره سازی یا کندی عملکرد، از گوشی خود استفاده نمایند. این ویژگی به ویژه برای کسانی که به بازی های سنگین یا برنامه های کاربردی احتیاج دارند، بسیار مفید است. جالب اینجاست که این اندازه رم را به لطف قابلیت رم توربو آنر می توانید تا 20 گیگابایت افزایش دهید.

البته بعضی از افراد شاید عدم پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی را یک نقطه ضعف در نظر بگیرند. اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که آنر 200 لایت یک گوشی مالی است و کیفیت دوربین آن به اندازه ای نیست که فیلم و عکس ثبت شده به وسیله آن فضای زیادی را اشغال کند. از طرفی برنامه ها و بازی هایی هم که این گوشی قادر به پشتیبانی از آن هاست، حجم خیلی زیادی ندارند. بنابراین 256 گیگابایت حافظه داخلی کاملا کافی به نظر می رسد. مثبت ترین نکته در رابطه با مشخصات فنی این گوشی 8/12 گیگابایت رم است که باعث می گردد حتی در رازمدت هم گوشی در انجام چند کار به صورت همزمان مشکل خاصی نداشته باشد و سرعت خود را حفظ کند.

5. عملکرد خوب دوربین اصلی در نور روز

دوربین اصلی 108 مگاپیکسل گوشی آنر 200 لایت عملکرد خوبی در شرایط نوری مناسب دارد. عکس های گرفته شده با این دوربین در نور روز، دارای جزئیات بالا و رنگ های زنده هستند که به کاربران امکان می دهد تصاویری با کیفیت بالا بگیرند. این کیفیت بالا در روز می تواند به ثبت لحظات مختلف با دقت و وضوح بیشتر یاری کند و تجربه عکاسی را بهبود بخشد.

با این حال، عملکرد دوربین اصلی در شرایط نوری ضعیف ممکن است به اندازه کافی خوب نباشد. اما کسی از یک گوشی مالی انتظار این را ندارد که در تمام شرایط نوری تجربه عکاسی و فیلمبرداری خوبی را ارائه دهد. در نتیجه همینکه این گوشی بتواند در نور روز تصاویر خوبی را ثبت کند، به هدفی که سازندگان آن در سر داشتند می رسد و گزینه خوبی برای افراد با بودجه محدود خواهد بود.

علاوه بر این ها، درون حفره نسبتا بزرگ در مرکز-بالای نمایشگر آنر 200 لایت، یک سنسور 50 مگاپیکسلی قرار گرفته است که کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت و ضبط شده به وسیله آن فراتر از چیزی است که یک گوشی مالی معمولی می تواند ارائه دهد. اگرچه رزولوشن ویدیوها همچنان به 1080P محدود است اما با این حال این گوشی می تواند در حد و اندازه های خودش، راضی نماینده ظاهر گردد.

6. شارژر سریع آنر 200 لایت

پشتیبانی از شارژر 35 واتی یکی از دلایل ارزش خرید آنر 200 لایت به شمار میرود. البته که این شارژر را باید به صورت جداگانه بخرید اما در مقایسه با بسیاری از رقبای هم رده و هم قیمت به خصوص از شرکت سامسونگ، این شارژر سرعت خوبی دارد و می تواند در مدت کمتر از 60 دقیقه گوشی را به صورت کامل شارژ کند. البته باتری این گوشی ظرفیت کمتری در مقایسه با رقبا دارد. اما با این حال شارژر این گوشی یکی از نقاط قوت و دلایل اصلی ارزش خرید آنر 200 لایت به شمار میرود.

چرا خرید آنر 200 لایت منطقی نیست؟

1. عملکرد سخت افزاری نه چندان خوب

گوشی آنر 200 لایت با چیپست مدیاتک دایمنسیتی 6080 و پردازنده های هشت هسته ای عملکردی نسبتاً خوب ارائه می دهد، اما نمی تواند با قدرت پردازشی بعضی از رقبای خود مانند سامسونگ و شیائومی رقابت کند. این مسئله ممکن است باعث گردد که گوشی در اجرای برنامه های سنگین یا بازی های گرافیکی به خوبی عمل نکند و تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار دهد. از طرفی قدرت پردازشی محدودتر می تواند به عملکرد کلی گوشی آسیب بزند.

بعلاوه، عملکرد سخت افزاری ضعیف تر نسبت به رقبا ممکن است به عدم رضایت کاربران منجر گردد، به ویژه در مواردی که پردازش سریع و روان از اهمیت زیادی برخوردار است. با وجود اینکه گوشی قابلیت های خوبی دارد، در مقایسه با مدل های دیگر ممکن است نتواند احتیاجهای کاربرانی که در پی عملکرد بالاتر هستند را برآورده کند. بنابراین قبل از خرید آنر 200 لایت حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که این گوشی برای انجام کارهای سبک طراحی شده و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

2. عدم بهره مندی آنر 200 لایت از استاندارد IP

گوشی آنر 200 لایت فاقد استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این امر به این معنی است که گوشی در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار آسیب پذیر است و این احتمال وجود دارد که در شرایط محیطی خاص مانند باران یا گرد و غبار دچار آسیب گردد. این نقص می تواند به عنوان نقطه ضعفی در نظر گرفته گردد، به ویژه برای کاربرانی که در محیط های سخت و غیرقابل پیش بینی فعالیت می نمایند.

البته بعضی از شرکت ها گوشی هایشان را مقاوم در برابر پاشش آب یا گرد و غبار طراحی می نمایند اما استاندارد IP را به خاطر هزینه های اضافی آن، دریافت نمی نمایند تا قیمت تمام شده گوشی پایین بماند. اما با این حال آنر 200 این استاندارد را ندارد در حالی که بیش از 90% گوشی های هم قیمت با آن چنین مزیتی را ارائه می دهند. البته این گوشی در برابر ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد و کلیدهای آن هم چندین هزار بار فشار مداوم را تحمل می نمایند.

3. باتری می توانست بهتر باشد - عدم وجود شارژر درون بسته بندی

باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعت گوشی آنر 200 لایت به طور کلی ظرفیت مناسبی دارد و برای استفاده روزمره کافی به نظر می رسد. با این حال، برای کاربرانی که احتیاج به استفاده طولانی مدت از گوشی دارند، باتری با ظرفیت بالاتر می توانست مزیت محسوب گردد. به ویژه برای کاربرانی که به طور مداوم از گوشی برای فعالیت های پرمصرف مانند بازی های سنگین و تماشای ویدئو استفاده می نمایند، ظرفیت باتری ممکن است محدودیت هایی را ایجاد کند و احتیاج به شارژ مکرر را به همراه داشته باشد.

عدم وجود شارژر درون بسته بندی گوشی نیز یکی از نقاط ضعف مهم و از دلایل عدم ارزش خرید آنر 200 لایت است. در حالی که گوشی از شارژر سریع 35 وات پشتیبانی می نماید، عدم ارائه این شارژر در بسته بندی به معنای این است که کاربران ممکن است مجبور به خرید شارژر جداگانه شوند. این امر می تواند هزینه اضافی برای کاربران به همراه داشته باشد و تجربه خرید را تحت تأثیر قرار دهد. برای بسیاری از کاربران، وجود شارژر درون بسته بندی به عنوان یک ویژگی استاندارد و ضروری محسوب می گردد.

در نتیجه، نبود شارژر در بسته بندی و ظرفیت باتری که ممکن است برای بعضی از کاربران کافی نباشد، می تواند به عنوان نقاط ضعف قابل توجهی در نظر گرفته گردد. این مسائل می توانند تجربه کاربری را تحت تأثیر قرار دهند و ارزش خرید گوشی آنر 200 لایت را کاهش دهند، به ویژه برای کاربرانی که در پی عملکرد و امکانات بهتری هستند.

4. عدم بهره مندی آنر 200 لایت از لرزشگیر اپتیکال در دوربین و محدود بودن فیلمبرداری به 1080P

دوربین گوشی آنر 200 لایت فاقد لرزشگیر اپتیکال است؛ این لرزشگیر می تواند به وضوح تصاویر و ویدئوها یاری کند. اما عدم بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال ممکن است باعث ایجاد تصاویر و ویدئوهای تار و با لرزش در شرایط خاص گردد و کیفیت عکاسی و فیلمبرداری را تحت تأثیر قرار دهد. بعلاوه، محدود بودن فیلمبرداری به کیفیت 1080P به این معناست که کاربران نمی توانند ویدئوهای با کیفیت 4K ضبط نمایند که ممکن است برای بعضی از کاربران که به کیفیت بالاتر احتیاج دارند، نقطه ضعف باشد.

این نقاط ضعف می تواند تجربه کاربری را در شرایط خاص محدود کند و باعث کاهش رضایت کاربران گردد. عدم وجود لرزشگیر اپتیکال و محدودیت در فیلمبرداری می تواند به طور خاص برای کاربرانی که در پی قابلیت های پیشرفته تری هستند، مشکل ساز باشد و به عنوان نقاط ضعف قابل توجهی در نظر گرفته گردد. نکته مهم دیگر این است که این نقطه ضعف در نور روز تأثیرش طبیعتا کمتر از شب است چون در شب، وجود لرزشگیر می تواند در ثبت تصاویر بهتر و باکیفیت تر واقعا تأثیرگذار باشد. بنابراین آنر 200 لایت را به عنوان یک گوشی مجذوب نماینده برای عکاسی در نور روز در نظر بگیرید و نه بیشتر.

5. رقبایی از سامسونگ و شیائومی با ارزش خرید بیشتر

در بازار رقابتی امروز، گوشی های برندهای معتبر مانند سامسونگ و شیائومی با ویژگی های پیشرفته تر و پردازنده های قدرتمندتر موجود هستند که می توانند گزینه های مجذوب نماینده تر با ارزش خرید بیشتر نسبت به آنر 200 لایت ارائه دهند. این رقبای قدرتمند با ارائه ویژگی هایی مانند پردازنده های قوی تر، نمایشگر با رزولوشن بالاتر و قابلیت های بیشتر، ممکن است به عنوان گزینه های بهتری برای کاربران با احتیاجهای بالاتر شناخته شوند. این امر می تواند باعث کاهش مجذوب نمایندهیت آنر 200 لایت برای کاربرانی گردد که در پی بالاترین سطح عملکرد و امکانات هستند.

با توجه به وجود این رقبا نظیر گلکسی A35 و حتی A25 با پردازنده قدرتمندتر و امکانات مجذوب نماینده تر نرم افزاری و سخت افزاری، پوکو X6 و حتی X6 پرو و… آنر 200 لایت ممکن است به عنوان یک گزینه کم ارزش تر در مقایسه با مدل های دیگر به نظر برسد.

با این حال، نباید ظاهر بسیار زیبا و فریبنده این گوشی را دست کم گرفت. خصوصا برای خانم ها یا نوجوانانی که به گوشی باریک و سبک با ظاهر بسیار مجذوب نماینده اهمیت می دهند، این گوشی یک انتخاب فوق العاده است که می توان به جرئت گفت در بازار امروز، رقیبی ندارد.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1403 بروزرسانی: 30 شهریور 1403 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2366

به "6 علت برای خرید آنر 200 لایت (و 5 علت برای نخریدن آن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خرید آنر 200 لایت (و 5 علت برای نخریدن آن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید