آمادگی ایران برای یاری به بازسازی مناطق آزاد شده در جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله جگوار، وزیر امور خارجه در ملاقات با معاون نخست وزیر آذربایجان آمادگی ایران را برای ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده این جمهوری به ویژه در ابعاد انرژی، فنی و مهندسی، کشاورزی، مین روبی و تعمیر مساجد و اماکن تاریخی و فرهنگی اعلام نمود.

آمادگی ایران برای یاری به بازسازی مناطق آزاد شده در جمهوری آذربایجان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در باکو به سر می برد، در ادامه ملاقات های امروز (دوشنبه) با مقامات جمهوری آذربایجان با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که عهده دار مسؤولیت طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور نیز است، ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات آخرین تحولات روابط در حوزه مالی و دیگر همکاری های مهم فیمابین دو کشور مورد گفتگو و گفتگو نهاده شد.

* آمادگی ایران برای ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده

ظریف در این ملاقات با قدردانی از صندلی ویژه شاهین مصطفی یف و کوشش وی در تحقق همکاری های دو کشور به ویژه با توجه به دستاورد های نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری های مالی که هفته گذشته در تهران برگزار گردید، آمادگی کشورمان در ورود جدی و موثر در حوزه بازسازی مناطق آزاد شده خصوصا در ابعاد انرژی، فنی و مهندسی، کشاورزی، مین روبی و تعمیر مساجد و اماکن تاریخی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات با قدردانی از مواضع کشورمان در مورد بحران قره باغ، برنامه های پیش روی دولت جمهوری آذربایجان برای استفاده از ظرفیت های مربوط به مناطق آزاد شده در برقراری ثبات و توسعه اشاره و بعضی طرح های مالی، ترانزیتی و حمل و نقل در منطقه را تشریح کرد.

وی همچنین دستاورد های چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی در زمینه همکاری های دو کشور در حوزه های مین زدایی، استفاده از شرکت های ایرانی برای بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری در حوزه کشاورزی، بازسازی اماکن مذهبی و فرهنگی، حمل و نقل و لجستیک، راه آهن، ساخت پل و ارائه تسهیلات برای حمل بار از مبدا کشورمان و بدون احتیاج به تخلیه در گمرکات جمهوری آذربایجان، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اولین مقصد سفرش به چند کشور منطقه شب گذشته وارد باکو شد، امروز همچنین با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و جیحون بایراموف همتای آذربایجانی خود ملاقات و گفتگو کرد.

رئیس جمهور آذربایجان در ملاقات ظریف از حضور شرکت های ایرانی در بازسازی قره باغ استقبال و با ابراز خرسندی از دیدگاه جمهوری اسلامی در مورد ابتکار 6 جانبه، این پیشنهاد را به نفع صلح و منافع مشترک در منطقه خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در ملاقات با همتای آذربایجانی (+) با بیان اینکه سقفی برای همکاری های فیمابین قائل نیستیم، آمادگی بخش های مختلف مالی در ایران برای حضور فعال در پروژه های مالی جمهوری آذربایجان را اعلام نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است در ادامه این سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه نیز سفر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1434

به "آمادگی ایران برای یاری به بازسازی مناطق آزاد شده در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای یاری به بازسازی مناطق آزاد شده در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید