آموزش500 مددجو کمیته امداد امام خمینی به وسیله هلال احمر

به گزارش مجله جگوار، آیین افتتاحیه فاز دوم طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی این دو مجموعه به وسیله ویدئو کنفرانس با سراسر شعب استان برگزار گردید.

آموزش500 مددجو کمیته امداد امام خمینی به وسیله هلال احمر

به گزارش خبرنگاران کرمان ؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در این مراسم با اشاره به اجرای پیروز فاز اول طرح ملی یاس در استان گفت: اجرای این طرح ظرفیت های بسیار خوبی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کرمان ایجاد نموده است.

یحیی صادقی، ضمن قدردانی از اقدامات موثر جمعیت هلال احمر استان کرمان در اجرای این طرح اضافه کرد: با اجرای طرح ملی یاس هویت بخشی، ایجاد انگیزه و امید در خانواده های تحت پوشش کمیته به روشنی آشکار شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کرمان 120هزار خانواده تحت پوشش دارد، گفت:آمادگی خانواده ها و تاب آوری جامعه در برابر حوادث و بحران ها مرهون برگزاری دوره های آموزشی امدادی است که با اجرای طرح ملی یاس این امر محقق می گردد.

صادقی توضیح داد: حفظ کرامت، شرافت و عزت خانواده های تحت پوشش کمیته از اولویت های بسیار مهم طرح ملی یاس است.

ابراهیم بابایی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در این مراسم اعلام کرد: طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با هدف ثبت عضویت و توسعه مهارت های اجتماعی برای جمعی از افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد ارتقاء فرهنگ خودامدادی، دگر امدادی، آموزش شیوه های مواجهه با سوانح و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال گذشته به صورت محدود و آزمایشی در سطح کشور و همزمان با آن در شهرستان های کرمان، شهربابک، سیرجان و جیرفت اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در سال گذشته با اجرای طرح ملی یاس در سطح کشور حائز رتبه برتر شد، اضافه کرد: در فاز دوم 500 نفر از افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان از برنامه های آموزشی این طرح بهره مند خواهند شد.

وی گفت: تقویت و انگیزه حضور و مشارکت مددجویان در عرصه های مختلف اجتماعی و همکاری داوطلبانه با جمعیت هلال احمر، توسعه خانه های هلال با هدف ارتقای آمادگی محلات در رویارویی با حوادث از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی اعضای نو الورود از سوی مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه کسب و کارهای خرد توضیح داد: در سال گذشته شهرستان شهربابک با تعامل و همکاری مجتمع مس، با برگزاری کارگاه های آموزشی فیروزه کوبی و میناکاری منجر به اشتغال زایی برای چندین نفر از مددجویان شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1778

به "آموزش500 مددجو کمیته امداد امام خمینی به وسیله هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش500 مددجو کمیته امداد امام خمینی به وسیله هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید