از جنگل حیرت انگیز در جنوب ایران خبر دارید؟، تصاویر

به گزارش مجله جگوار، گلوبردکان جنگلی زیبا در جنوب ایران است که از مناطق نمونه گردشگری شهرستان جم در استان بوشهر به شمار می رود.

از جنگل حیرت انگیز در جنوب ایران خبر دارید؟، تصاویر

خبرنگاران: شاید تصور ما از جنوب ایران بیشتر در ساحل و کویر و یا جنگل های حرا خلاصه گردد، اما گلوبردکان جنگلی زیبا در جنوب ایران است که از مناطق نمونه گردشگری شهرستان جم در استان بوشهر به شمار می رود.

این جنگل به دلیل داشتن درختان بسیار فراوان و بلند, رود، نزدیک بودن به کوه ها و هوای مطبوع، همیشه گردشگران زیادی رو به خودش جذب نموده است ؛ به شکلی که این ترکیبِ جنگل، کوهستان و رودخونه، جذابیت زیادی برای این منطقه به وجود آورده است.

جنگل گلوبردکان با زیست بومی وسیع و تنوع گسترده گیاهی و جانوری، مکانی بکر برای انواع تحقیقات زیستی به شمار می رود. جنگل گلوبردکان با بیش از چهل گونه پرنده مهاجر که شناسایی شده اند؛ مانند شاهین آمور، کورکور بال سیاه، عقاب طلایی، عقاب دوبرادر و همچنین کفتار راه راه ، پلنگ، کله بز و چند گونه دیگر، از جنگل های چشمگیر ایران محسوب می گردد.

در بازدیدتان از این جنگل، می توانید از تفریحاتی مثل جنگل نوردی، آب تنی، پرنده بینی و عکاسی لذت ببرند.

متاسفانه این جنگل به دلایل مختلفی مثل خشکسالی، قطع درختان، خالی شدن آب های زیرزمینی و عدم توجه به حفظ و احیای آن رو به نابودی است؛ به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1609

به "از جنگل حیرت انگیز در جنوب ایران خبر دارید؟، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جنگل حیرت انگیز در جنوب ایران خبر دارید؟، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید