اس اس دی ایکس باکس سری با ظرفیت های 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی معرفی گردید

به گزارش مجله جگوار، از زمان عرضه ایکس باکس سری اکس و اس در سال گذشته تا به امروز تنها گزینه کاربران برای توسعه حافظه نه چندان زیاد این کنسول ها، کارت حافظه SSD یک ترابایتی سیگیت (Seagate) بوده است. با این حال به زودی قرار است گزینه های جدیدی در دسترس کاربران قرار گیرد.

اس اس دی ایکس باکس سری با ظرفیت های 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی معرفی گردید

امروزه با وجود بالا رفتن حجم بازی ها، حافظه کنسول ها در حال تبدیل شدن به یک معضل است. به علاوه با وجود سیستم هایی مانند گیم پس که تعداد زیادی بازی را به صورت همزمان در اختیار بازیکنان قرار می دهند، احتیاج به حافظه بیشتر به شدت احساس می گردد. در زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، مایکروسافت همکاری را با سیگیت برای برای توسعه فضای ذخیره سازی کنسول های نسل نهم انجام داد و نتیجه آن به کارت حافظه یک ترابایتی ختم شد. حال به نظر می رسد بار دیگر شاهد همکاری این دو خواهیم بود و به زودی کارت های حافظه جدیدی با حجم های 512 گیگابایت و 2 ترابایت در بازار عرضه می گردد. کارت حافظه 512 گیگابایتی هم اکنون با قیمت 139.99 دلار برای پیش خرید در دسترس است و اواسط نوامبر (آذر) عرضه می گردد. نسخه دو ترابایتی که دارای نشان کیفیت است، برای پیش خرید در ماه نوامبر با قیمت 399.99 دلار در دسترس خواهد بود و اوایل ماه دسامبر عرضه می گردد. در مقایسه، کارت حافظه 1 ترابایتی که از سال گذشته در بازار موجود است، 219.99 دلار قیمت دارد.

برای استفاده از این کارت های حافظه، کافی است تا کارت را به درگاه اضافی حافظه در پشت کنسول های ایکس باکس سری ایکس و اس وصل کنید تا بتوانید مانند هر گونه حافظه اکسترنال از آن بهره ببرید. بازی ها را می توانید به صورت پیش فرض روی این کارت ها نصب نموده و مستقیما آن را بازی کنید. قابلیت کپی و انتقال بازی ها بین حافظه محلی و حافظه کارت نیز وجود دارد و به صورت کلی استفاده از آن مشابه یک هارد اکسترنال است.

این کارت های حافظه از معماری Xbox Velocity استفاده می نمایند و عملکردی مشابه حافظه SSD داخلی این کنسول ها ارائه می دهند. در واقع بدون نظر گرفتن محل بازی، تجربه کاملا مشابهی خواهید داشت. در واقع کارت های ذخیره سازی سیگیت تنها کارت های موجود در بازار هستند که از معماری ولاسیتی کنسول های ایکس باکس پشتیبانی می نمایند و به نوعی تنها کارت هایی محسوب می شوند که با بازی های بومی ایکس باکس سری سازگار خواهد بود.

تمام بازی ها چه مواردی که به صورت اختصاصی برای ایکس باکس سری اکس و اس بهینه سازی شده اند و چه بازی هایی که به وسیله ویژگی Backward Compatibility در دسترس هستند، فارغ از این که از حافظه داخلی استفاده می کنید و یا کارت های سیگیت، بهبودهای قابل توجهی در زمان بارگیری خواهند داشت. قابلیت Quick Resume نیز از آن جایی که اطلاعات را روی SSD داخلی ذخیره می نماید، بدون در نظر گرفتن این که بازی روی چه حافظه ای نصب شده کار خود را انجام خواهد داد.

جالب است بدانید که پلی استیشن 5 نیز مدتی است که پشتیبانی از کارت های حافظه SSD را توسعه داده و در این بین با شرکت هایی نظیر سیگیت، وسترن دیجیتال و گیگابایت در حال همکاری است.

منبع: Xbox Wire

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2131

به "اس اس دی ایکس باکس سری با ظرفیت های 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اس اس دی ایکس باکس سری با ظرفیت های 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید