افزایش اهدای خون در استان قزوین

به گزارش مجله جگوار، اهدای خون در استان قزوین در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش اهدای خون در استان قزوین

به گزارش خبرنگاران قزوین، عشقی رئیس سازمان خون کشور در بازدید از پایگاه خون استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین فروردین سال جاری رتبه سوم کشوری را کسب کرد، اضافه نمود: این پایگاه نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش اهدا خون را تجربه نموده و این در حالی است که در پیک چهارم کرونا بوده است.

رئیس سازمان انتقال خون کشور، نقش بانوان در اهدا خون را بسیار ارزشمند برشمرد و بیان نمود: استان قزوین در زمینه رشد شاخص اهدا خون بانوان نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است و هر خانمی که خون می دهد در حقیقت آن خانواده یک پایگاه خون محسوب می گردد.

عشقی اضافه نمود: اهدا خون مستمر در این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و اهدا خون در ماه مبارک رمضان 27 درصد بیشتر شده است.

وی پایگاه انتقال خون را بعد از منزل هر فرد امن ترین مکان در مقابل ویروس کرونا دانست و بیان نمود: تمامی شیوه نامه های بهداشتی در این پایگاه انتقال خون رعایت می گردد و مراجعه کنندگان به هیچ وجه نگران انتقال ویروس کرونا نباشند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1687

به "افزایش اهدای خون در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اهدای خون در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید