افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در خلخال

به گزارش مجله جگوار، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: تعداد گردشگران این شهرستان سال جاری 15 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در خلخال

بهترین تجربه سفر را با مجری مستقیم تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، عادل خلیلی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال در استان اردبیل اضافه کرد: امسال یک میلیون و 360 هزار گردشگر، میهمان و مسافر به این شهرستان سفر و از جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی منطقه بازدید نموده اند.

وی از افزایش زمان ماندگاری گردشگران خلخال در امسال نسبت به سال قبل اطلاع داد و گفت: 160 هزار نفر از گردشگران این شهرستان در مراکز اقامتی از جمله هتل ها، میهمانپذیرها، مراکز اقامتی و گردشگری رسمی، خانه مسافرها، مراکز بوم گردی و اقامتگاه های دیگر اقامت کردند که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 200 درصد افزایش نشان می دهد.

خلیلی به در حال انجام بودن چند پروژه و طرح گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان اشاره نمود و اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها زمان ماندگاری مسافران و گردشگران خلخال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در سال های اخیر با توسعه طرح های تبلیغاتی و معرفی جاذبه های گردشگری خلخال این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مورد هدف گردشگران تبدیل شده و افزایش آمار گردشگران و ماندگاری گردشگران در امسال حاکی از دستیابی به اهداف توسعه گردشگری این شهرستان در سال های اخیر است.

خلیلی ارتقای سطح زیرساخت های گردشگری از جمله راه های ارتباطی، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه به وسیله تبلیغات رسانه ای و مجازی و افزایش امکانات رفاهی و اقامتی گردشگری را از جمله عوامل افزایش میزان گردشگران و آمار اقامت در این شهرستان ذکر کرد.

وی از بازرسی 750 مورد اماکن اقامتی و خدمات گردشگری خلخال در امسال اطلاع داد و گفت: با هدف ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی طرح ویژه نظارت بر اماکن گردشگری این شهرستان از 20 اسفند ماه امسال تا 20 فروردین سال آینده اجرا می گردد.

تفرجگاه اندبیل، چشمه های ازناو و اندبیل، آبشارها، غارهای یخگان، قله های آق داغ و عجم، قلعه خشتی گیلوان، کاروانسرای چنارلق، کاروانسرای شاه عباسی، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی شهرستان خلخال است که همیشه مورد توجه گردشگران این منطقه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 676

به "افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 15 درصدی تعداد گردشگران در خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید