بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک جهان

به گزارش مجله جگوار، همه گردشگران جهان به هر مقصدی که سفر نمایند، پس از بازدید از چندن جاذبه قطعا به دنبال بازارها و مراکز خرید می گردند. در این مورد خانم ها معمولا مشتاق تر عمل می نمایند، اما امروز آقایان هم به مراکز خرید و بازارها علاقه مند شده اند.

بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک جهان

زیرا بازارها و مراکز خرید هر مقصد جزو جاذبه های آن مکان هستند و علاوه بر خرید سوغاتی، بازدید از معماری، فرایند خرید و فروش و ... آن ها برای توریستان جذاب به نظر می آید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما کوالالامپور دارید، پیشنهاد می کنیم سری به بازار مرکزی کوالالامپور بزنید.

بازار مرکزی کوالالامپور در زمان های گذشته بازار میوه و تره بار بوده اما اکنون با سبک خاص و کلاسیکش یکی از بهترین بازارهای فروش آثار هنری و صنایع دستی مردم مالزی است.

به همین دلیل بیشتر توریستانی که به کوالالامپور سفر می نمایند، برای خرید سوغاتی به بازار مرکزی کوالالامپور (Central Market Kuala Lumpur) می فرایند. گرچه در مالزی پاساژها و مراکز خرید مدرن زیادی وجود دارند اما قدم زدن در بازار مرکزی کوالالامپور و بازدید از صنایع و آثار هنری زیبای آن بسیار دلنشین و زیبا است.

بازار مرکزی کوالالامپور متعلق به قرن 19 بوده و با سبک معماری مالایی اش همه بازدید نمایندگان را به وجد می آورد.

تاریخچه بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور بین مالایی ها به پاسار سنی (Pasar Seni) معروف است و جزو جاذبه های توریستی و میراث فرهنگی شهر به حساب می آید. پاسار سنی بین مردم محلی و توریستان بسیار محبوب و پرطرفدار است.

بازار مرکزی کوالالامپور 120 سال قدمت دارد و در طول سالیان تغییرات زیادی را تجربه نموده است. این بازار نخستین بار در سال 1928 در مالزی ساخته شد و طراحی و ساخت آن را انگلیسی ها انجام داده بودند.

این بازار از زمان ساختش به عنوان بازار میوه و سبزیجات و همچنین مکانی برای خرید و فروش لوازم روزمرگی مردم و معدنچیان استفاده کاربری داشت. بازار مرکزی کوالالامپور در سال 1928 افتتاح شد و در سال 1938 مورد بازسازی نهاده شد.

از بازار مرکزی کوالالامپور به عنوان بازار سنتی نیز یاد می گردد و به بازار خرده فروشی سوهو (SOHO) در نیویورک شباهت دارد. این بازار در ابتدا یک بازار روز معمولی و پیش پاافتاده بود که در اوایل دهه 1980 تبدیل به بازار صنایع دستی شد و از آن پس محبوبیتش رفته رفته بیشتر شد و روز به روز گسترش یافت.

بازار مرکزی کوالالامپور یا همان پاسار سنی از غرفه های کوچک رنگارنگ و فراوان تشکیل شده و در هر کدام از آن ها آثار هنری و صنایع دستی نژادهای مختلف مالزی شامل چینی، هندی و مالایی به نمایش و فروش گذاشته شده اند.

می توانید در بازدید از بازار مرکزی انواع پارچه های ابریشم، نقاشی شده با دست، لباس های محلی، چوب های کنده کاری شده، تابلوهای نقاشی شده، وسایل تزئینی، سنگ های قیمتی و ... مشاهده کنید که تک تکشان ارزشمند و زیبا هستند. در ضمن، قیمت کالاها در این بازار بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند.

بخش های مختلف بازار مرکزی کوالالامپور

در بازار مرکزی کوالالامپور علاوه بر غرفه ها و مغازه ها، رستوران ها و مراکز تهیه غذای متنوع و زیادی وجود دارند که از سوی توریستان هم بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. پس از گشت و گذار طولانی مدت در بازار و بازدید از غرفه ها، رستوران ها مکان بسیار خوبی برای برطرف خستگی و گرسنگی هستند. انواع غذاهای محلی و خارجی گوناگون در رستوران های این بازار آماده می شوند و توریستان می توانند با توجه به ذائقه خود غذای مورد علاقه شان را انتخاب و امتحان نمایند.

پس از برطرف خستگی و گرسنگی، توریستان به بازدید از طبقه دوم بازار مرکزی کوالالامپور می فرایند. در طبقه دوم بازار مرکزی فروشگاه های پوشاک و سوغاتی فروشی وجود دارند. این بخش از بازار برای کسانی که قصد خرید لباس یا سوغاتی دارند، بسیار خوب است.

در انتهای بازار مرکزی، مجموعه ای وجود دارد که در آن نئاتر و موسیقی اجرا شده و گالری های نقاشی برپا می گردد. دالان های مختلفی مربوط به نژادهای نیونا و بابا در بازار مرکزی کوالالامپور وجود دارند که شامل مغازه های صنایع دستی هستند. همچنین، برای دست فروشان بخش های مختلفی در نظر گرفته شده که اجناس قومی خاص را عرضه می نمایند.

از آن جایی که بازار مرکزی کوالالامپور بین توریستانی که بلیط هواپیما مالزی را خریداری می نمایند بسیار محبوب و پرطرفدار است، مقامات محلی برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را برای جذب هرچه بیشتر توریست و تفریح بازدید نمایندگان در نظر گرفته اند. علاوه بر این، نمایشگاه های آثار هنری نیز در این بازار برگزار می شوند که شرکت در آن ها بسیار لذت بخش است.

همچنین، سالانه جشنواره های رنگارنگ و هیجان انگیز زیادی در بازار مرکزی کوالالامپور برگزار می گردند که شامل جشنواره های جشن سال نو چینی و هاری رایا بوده و از فروشندگان دوره گرد میزبانی می نمایند. این فروشندگان در این جشنواره ها بهترین اجناسشان را در بازار عرضه می نمایند.

چگونه به بازار مرکزی کوالالامپور برویم؟

برای رفتن به بازار مرکزی کوالالامپور راستا کوتاهی را از خیابان پتالینگ طی نموده و سپس از خیابان جالانگ هنگ کاستوری عبور می کنید. در چند قدمی بازار مرکزی ایستگاه LRT پاسار سنی وجود دارد که آسان ترین و بهترین راه دسترسی به بازار مرکزی کوالالامپور محسوب می گردد. از آن جایی که بازار مرکزی منطقه پرازدحام و شلوغی است، سعی کنید از ماشین خصوصی برای دسترسی به این مکان استفاده نکنید.

پس، بهترین وسیله حمل و نقل عمومی برای رفتن به بازار مرکزی کوالالامپور اتوبوس است که به وسیله آن تنها با کمی پیاده روی به بازار مرکزی می رسید. بازار مرکزی کوالالامپور در موقعیتی قرار گرفته است که تمام وسیله های حمل و نقل عمومی منطقه به راحتی قابل دسترس هستند و حتی مسافت بین بازار و ایستگاه راه آهن نیز 5.1 کیلومتر بوده و به فرودگاه کوالالامپور هم بسیار نزدیک است.

در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

پارک پروانه کوالالامپور: 2 کیلومتر

بوکیت بینتانگ: 2.6 کیلومتر

موزه ملی مالزی: 2.8 کیلومتر

برج کوالالامپور: 3 کیلومتر

برج های دوقلوی پتروناس: 3.5 کیلومتر

غارهای باتو: 15.4 کیلومتر

پارک موضوعی سانوی لاگون: 17 کیلومتر

در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Pacific Express Hotel Central Market فاصله: 800 متر

هتل Four Points by Sheraton Kuala Lumpur, چاینا تاون فاصله: 1.6 کیلومتر

هتل The Majestic Hotel Kuala Lumpur فاصله: 2.7 کیلومتر

هتل Hilton Kuala Lumpur فاصله: 4.5 کیلومتر

هتل Aloft Kuala Lumpur Sentral فاصله: 4.8 کیلومتر

هتل PNB Perdana Hotel & Suites KLCC Kuala Lumpur فاصله: 5.2 کیلومتر

در نزدیکی بازار مرکزی کوالالامپور چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران Restaurant Mandala فاصله: 190 متر

رستوران Mabuhay Laguna Restaurant فاصله: 750 متر

رستوران Happy Sambodi Vege Restaurant فاصله: 1 کیلومتر

رستوران Westlake restaurant فاصله: 1.2 کیلومتر

رستوران Al-Baik Di Bistro Restaurant فاصله: 1.3 کیلومتر

رستوران Heritage Station Restaurant فاصله: 2.8 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1654

به "بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار مرکزی کوالالامپور؛از بهترین بازارهای کلاسیک جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید