سفر به پاتایا، محبوب ترین شهر توریستی تایلند

به گزارش مجله جگوار، در کشور تایلند جزیره و شهرهای توریستی دیده می شوند که در طول سال میزبان گردشگران متعددی هستند. یکی از بی مثال ترین شهرهای تایلند، شهر پاتایا بوده که در سال های اخیر، ایرانی های بسیاری نیز به این شهر سفر نموده اند. در ادامه به توضیح راهنمای سفر به پاتایا خواهیم پرداخت. پس، اگر تصمیم گرفته اید تا از جاذبه های گردشگری پاتایا دیدن کنید، با ما همراه باشید.

سفر به پاتایا، محبوب ترین شهر توریستی تایلند

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

معرفی

در شرق خلیج تایلند، شهری زیبا به نام پاتایا قرار گرفته است. سواحل شهر پاتایا در کل تایلند بسیار معروف بوده و در این سواحل ورزش و تفریحات آبی متعددی در نظر گرفته شده اند. بعد از مشاهده غروب آفتاب بیشتر افرادی که در سواحل حضور دارند به خیابان ها می فرایند و شب ها خیابان های این شهر بسیار شلوغ می شوند. یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا، غرفه و غذاخوری های خیابانی بوده که در سفر به این شهر حتما باید از غذاهای آن ها امتحان کنید.

آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی پاتایا، آب و هوای کلی آن را می توان در تقسیم بندی استوایی و گرم قرار داد. می تا نوامبر، این شهر بارانی و ماه های دسامبر تا آوریل خشک خواهد بود و سالانه شاهد حدود 1100 میلی متر بارش باران هستیم.

چه زمانی به پاتایا سفر کنیم؟

براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که بهترین زمان سفر به این شهر بین ماه های دسامبر تا آوریل بوده و بین ماه های می تا نوامبر این شهر بارانی است و سفر در این زمان را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. در فصل خشک دمای هوا خنک تر بوده و سفر را دلچسب تر می نماید. بین ماه های فوریه تا آوریل درجه دمای هوا افزایش دارد. در فصل بارانی این شهر بسیار گرم و مرطوب بوده و در این شهر طوفان های استوایی را می بینیم. برای کسانی که به دنبال کاهش هزینه های سفر به پاتایا هستند، باید بگوئیم که در فصل بارانی این شهر بسیار خلوت و ارزان است.

نکاتی برای سفر به پاتایا

تهران و پاتایا 3 ساعت و 30 دقیقه اختلاف ساعتی دارند و در واقع از نظر زمانی پاتایا عقب تر از تهران است. مردم این شهر به زبان های تایلندی و انگلیسی تکلم می نمایند و جهت رانندگی در اینجا از سمت چپ است. مردم برای خرید و فروش از بات تایلند بهره می برند و 0066 کدی بوده که به واسطه آن می توان تماس تلفنی در این منطقه برقرار کرد.

هزینه ها

غذا

برای کم کردن هزینه می توانید از غذاهای خیابانی که معمولا بین 40 تا 100 بات قیمت دارند، استفاده کنید. هزینه یک پرس غذای دریایی یا غربی بین 150 تا 350 بات است. اگر بخواهید در رستوران های شیک و سطح بالا غذای خود را بخورید، برای هر وعده معمولا بین 350 تا 1000 بات باید پرداخت کنید. به طور کلی غذاهای محلی قیمت پایین تری دارند و به نسبت غذاهای غربی به صرفه تر هستند. بسیاری از گردشگران برای صرفه جویی در هزینه های سفر به پاتایا، مواد اولیه را از فروشگاه ها تهیه می نمایند و خودشان مشغول آشپزی می شوند. براساس راهنمای سفر به پاتایا توجه داشته باشید که تایلند نیز از جمله کشورهایی بوده که انعام دادن در آن مرسوم نیست. پس، پول خود را صرف چنین کاری نکنید.

اقامتگاه

با توجه به آنکه چه نوع اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت خواهند بود. برای یک شب اقامت در یک میهمان خانه باید حدود 600 الی 1000 بات هزینه کنید و هزینه یک شب اقامت در یک هتل معمولی یا میهمان خانه خوب حدود 1000 تا 4000 بات است. در بسیاری از سایت ها می توانید از مدت ها قبل هتل یا اقامتگاه خود را با هزینه بسیار کمتری رزرو کنید. در سایت Airbnb می توانید اتاق یا آپارتمان های اجاره ای مناسبی را بیابید که معمولا از نظر قیمتی نیز مقرون به صرفه هستند. همچنین، برای اقامت رایگان یا بسیار کم هزینه می توانید از سایت کوچ سرفینگ استفاده کنید. در این سایت افراد محلی خانه های خود را برای اقامت گردشگران قرار داده اند که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. مزیت استفاده از چنین گزینه ای این بوده که هم هزینه ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا نموده اند و هم از نزدیک با فرهنگ و مردم این شهر آشنا شده اید.

تفریح

تورهای گردشگری و تفریحی شهر پاتایا معمولا بین 1000 تا 1500 بات قیمت دارند. براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که اگر به دنبال تورهای خصوصی هستید، برای شرکت در این تورها معمولا باید 2000 بات پرداخت کنید. برای خرید سوغات و صنایع دستی حتما به بازارچه ها بروید، چون قیمت ها به نسبت فروشگاه و مراکز خرید دیگر بسیار کمتر هستند. اگر به صورت مودبانه از فروشنده های این شهر درخواست تخفیف کنید، قیمت اجناس خود را کمی پایین تر می آورند.

حمل و نقل

هزینه بلیت های وسایل حمل و نقل عمومی معمولا بین 20 تا 50 بات بوده و برای کرایه یک موتور سیکلت باید بین 150 تا 250 بات هزینه کرد. اگر به دنبال اجاره اتومبیل شخصی هستید، باید بگوئیم که هزینه کرایه آن برای یک روز بیش از 800 بات است. اگر قصد دارید به این منطقه بروید، براساس راهنمای سفر به پاتایا دو گزینه پیش روی شماست: یا خودتان به صورت شخصی به این شهر سفر کنید یا از تورهای موجود در آژانس های مسافرتی استفاده کنید. اگر خودتان تصمیم دارید که به این شهر سفر کنید، بهتر است از مدت ها قبل به صورت آنلاین هواپیما خود را رزرو کنید و با این کار هزینه های خود را بسیار کم خواهید کرد.

کسب در آمد

اگر وبلاگ یا پیج مخصوص گردشگری دارید یا عکاس هستید، می توانید در سفر در حد بسیار کمی درآمد داشته باشید. با معرفی رستوران، فروشگاه و مکان های دیدنی در پیج یا وبلاگتان می توانید از بعضی خدمات به صورت رایگان استفاده کنید یا هزینه کمی را دریافت کنید، همچنین از راه عکاسی نیز می توان تا حدودی درآمد داشت.

غذا و خوراکی در پاتایا

گای یانگ خائو نیائو

مرغ و برنج یا گای یانگ خائو نیائو یکی از غذاهای ساده تایلندی است و در آن از برنج، مرغ و انواع دیپ ها استفاده می گردد. نحوه سرو این غذا به صورتی است که باید با دست آن را میل کنید. مرغ و برنج علاوه بر رستوران ها در غرفه های خیابانی نیز پیدا می شوند.

خائو نیائو ما موآنگ

دوستداران دسر و شیرینی حتما خائو نیائو ما موآنگ را امتحان نمایند. این دسر از انبه و برنج پخته شده تشکیل شده که بر روی آن سس نارگیل نیز ریخته می گردد. با توجه به آنکه انبه های این منطقه بسیار شیرین و خوشمزه هستند، این دسر نیز بسیار شیرین است.

سام توم

یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم بومی تایلند، سام توم یا سالاد سبز اسپایسی است. برای پخت این غذا از پاپایای خام، میگوی خشک، لوبیا سبز، سیر، خرچنگ، گوجه، بادام زمینی، چیلی و افزودنی هایی که طعم های تند، ترش و شیرین دارند، بهره گرفته می گردد. سام توم جز غذاهای متداول تایلندی بوده که هم در رستوران و هم در غذاخوری های خیابانی پیدا می گردد. البته براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که طعم این غذا یا خیلی با سلیقه شما جور خواهد بود یا اصلا آن را دوست نخواهید داشت.

پلا پائو

پلا پائو یکی از غذاهای دریایی تایلند است که برای مشتاقان این گونه غذاها بسیار لذیذ خواهد بود. این غذا ماهی گریل شده ای است که در داخل دهان آن علف لیمو قرار داده اند. ماهی استفاده شده در این غذا از نوع تیلاپیلا بوده که قبل از گریل شدن برای نرم شدن، با نمک فراوان طعم دار می گردد.

خائو تام

یکی دیگر از غذاهایی که برای تهیه آن از برنج استفاده می گردد، خائو تام است. خائو تام به شکل پوره بوده و در کنار برنج گوشت چرخ شده یا تکه، تخم مرغ، علف لیمو، سس ماهی، زنجبیل و موسیر میل می گردد. تایلندی ها این غذا را به عنوان صبحانه میل می نمایند، اما در رستوران و اغذیه فروشی ها در هر زمانی از روز سرو می گردد.

یوم وون سن

برای کسانی که به دنبال غذای رژیمی هستند، یوم وون سن را پیشنهاد می دهیم. در این غذا از نودل شیشه ای، پیاز، میگو خشک شده، کرفس، لیمو، بادام زمینی، سیر، چیلی و ادویه استفاده می گردد. براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که یوم وون سن عطر و بوی بسیاری دارد.

جاذبه های گردشگری پاتایا

معبد پناهگاه حقیقت

بنایی تاریخی که ساخت تایلندی را به خوبی نمایش می دهد، معبد پناهگاه حقیقت نام دارد. دلیل ساخت چنین معبدی احترام به عقاید و مذهب های مختلف بوده که در آن عناصری را می بینیم که به آرمان شهر، چرخه زندگی، ارتباط بشر با جهان اشاره دارند. از جمله فعالیت هایی که در این معبد انجام می دهند، می توان به اسب سواری، فیل سواری، قایق سواری، نمایش های فرهنگی و بوکس تایلندی اشاره نمود.

کوه بودا

از جمله جاذبه های طبیعی شهر پاتایا کوه بودا است. این تصویر با 109 متر ارتفاع و 70 متر عرض در سال 1966 میلادی در قسمت جنوبی کوه کشیده شده و دور این تصویر خطوط طلایی رنگی وجود دارند که وضوح آن را بیشتر نموده اند. برای حکاکی این تصویر تمامی کارها در شب اجرا شده است. بازدید از کوه بودا هیچ هزینه ای ندارد و شما می توانید از تورهای موجود برای آمدن به این مکان استفاده کنید. در اطراف کوه مناظر طبیعی زیبایی دیده می شوند که این مکان را بیش از پیش جذاب تر نموده اند. رو به روی کوه بودا معبدی وجود دارد که برای ورود به آن باید لباس مناسب داشته باشید و راهب های این معبد همه لباس های زرد مخصوص دارند. برای بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری پاتایا باید بین ساعات 8 تا 17 رجوع کنید.

موزه هنر در بهشت

موزه هنر در بهشت، با موضوع هنرهای خیالی شما را با صحنه های بسیار جالبی روبرو می نماید و در قسمت هایی از این موزه شما با جهانی زیر آب، مصر باستان آشنا می شوید. این موزه برای روزهای بارانی گزینه مناسبی است تا لحظات خوبی را در کنار خانواده خود در یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا داشته باشید.

مینی سیام

نمونه های کوچکی از جاذبه و بناهای مشهور جهان در مجموعه ای به نام مینی سیام ارائه شده اند. جذابیت این مجموعه در این است که در چند ساعت می توانید مهمترین جاذبه های جهان را که با ظرافت به خصوصی ساخته شده، ببینید. مینی سیام از جمله مکان هایی بوده که حتما بچه ها شما جذب آن خواهند شد و برای بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری پاتایا حتما بلیت را روز قبل تهیه کنید.

ساحل جامتین

این ساحل به طول 6 کیلومتر مکان بسیار خوبی برای استراحت و دوری از شلوغی های داخل شهر است. در این ساحل تفریحات و امکانات مختلفی در نظر گرفته شده تا افراد در کنار دوستان و خانواده های خود ساعات خوشی را سپری نمایند. در کنار ورزش و تفریحات آبی، در این ساحل چندین رستوران و کافه دیده می شوند که بهترین غذاهای محلی و دریایی را می توانید در آنان تجربه کنید.

مجسمه بزرگ بودا

بر روی یکی از تپه های شهر پاتایا، مجسمه بزرگ و طلایی به نام بودا قرار گرفته است. برای دسترسی به این تندیس باید از چندین پله بالا بروید. بر روی این تپه مناظر زیبایی از شهر دیده می شوند که حتما پیشنهاد می کنیم چنین چشم اندازی را در کنار بازدید از مجسمه بزرگ بودا از دست ندهید. در کنار مجسمه بزرگ بودا چند مجسمه طلایی کوچکتر دیده می شوند و ارتفاع این مجسمه بزرگ حدود 12 متر است.

پارک آبی رامایانا

پاتایا شهری است که در آن هر گونه تفریحات آبی را انجام خواهید داد و یکی از این تفریحات، پارک آبی رامایانا است. در این پارک 21 وسیله هیجان انگیز دیده می شوند که افراد بسیاری را به سوی خود دعوت می نمایند. از جمله فعالیت هایی که در این پارک همواره در حال برگزاری بوده، می توان به والیبال، واترپولو، زومبا و غذا دادن به ماهی ها اشاره نمود. این مورد از جاذبه های گردشگری پاتایا برای افرادی که همراه خود کودک دارند، مکان بسیار مناسبی است.

موزه بطری ها

یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا، موزه بطری ها است. نمونه های کوچکی از بنا و جاذبه های دیدنی کل جهان در داخل بطری هایی با اندازه های مختلف به نمایش گذاشته شده اند. در ابتدای ورود به موزه، فیلمی در خصوص این هنر نمایش داده شده که بعد از مشاهده آن می توانید به دیدن گالری های این موزه بپردازید. این نمونه های کوچک با دقت ساخته شده اند. ایده اولیه موزه بطری ها توسط یک هنرمند هلندی اجرا شد، اما این موزه، بعدها در یک مکان دیگر تاسیس گشت. اگر از هواداران هنر و به خصوص هنر خلاقانه هستید، در سفر به پاتایا حتما از این مکان دیدن کنید.

معبد Yansangwararam

معماری و فرهنگ تایلندی را می توان به وضوح در معبد Yansangwararam مشاهده کرد و به همین دلیل در سفر به پاتایا حتما از این بنای با ارزش دیدن کنید. این معبد با ارزش در سال 1988 میلادی، به مناسبت 42امین سالگرد پادشاهی Bhumibol Adulyadej ساخته شد. برای دسترسی به این بنا که بر روی تپه قرار گرفته، باید از 299 پله بالا بروید. در اطراف Yansangwararam باغ های نخل بسیار زیبایی دیده شده که فضا را جذاب تر نیز نموده اند.

واکینگ استریت

برای آنکه به یک منطقه بسیار شلوغ و پرازدحام بروید و با جامعه تایلندی بیشتر آشنا شوید، حتما سری به واکینگ استریت بزنید. براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که در این خیابان شلوغ می توانید از غذاهای خیابانی و بومی استفاده ببرید، همچنین در اینجا چندین رستوران، کافه و فروشگاه های مختلف وجود دارند و البته چنین فعالیت هایی را می توانید در خیابان های اطراف واکینگ استریت نیز مشاهده کنید.

موزه باور کنی یا نه ریپلی

برای آنکه حقایق بسیار جالبی در خصوص این جهان بدانید، حتما به موزه باور کنی یا نه پاتایا بروید. در واقع این موزه برگرفته از کتاب باور کنی یا نه هست. ریپلی هرچه را که در سفرهای خود دیده بود را می نوشت و کتاب او نیز با توجه به این مشاهدات است. در این موزه که شامل 300 نمایشگاه و 10 گالری بوده، آثاری به نمایش درآمده اند که یا زیبا و یا عجیب هستند. در واقع با بازدید از این موضوع اطلاعاتی را بدست می آورید که هیچ وقت به آن ها فکر نکره اید یا هیچ چیزی در خصوص آن ها نمی دانستید. بعضی از آثار موجود در این موزه یا نمونه ساخته شده یا واقعی هستند، به هر حال باور بعضی از آن ها بسیار سخت است. از جمله این آثار می توان به مجسمه بودایی مردی با 4 چشم و ماسک های تهیه شده از پوست انسان اشاره نمود. این موزه در رویال گاردن پلازا و در طبقه سوم قرار گرفته است. این موزه بین ساعت 11 تا 23 باز بوده و قبل از بازدید حتما در خصوص باز یا بسته بودنش تحقیق کنید.

پاتایا پارک

در پاتایا پارک برج دیده بانی دیده شده که هم برای دیده بانی و هم برای پرش از آن استفاده می گردد. این برج 240 متر ارتفاع دارد و در آن 3 رستوران گردان که غذاهای بسیار باکیفیت و خوبی را ارائه می دهند، وجود دارند. از این برج منظره 360 درجه ای از شهر و دریا را مشاهده خواهید کرد. پاتایا پارک فضای بسیار جذاب و تفریحی در پاتایا بوده که هواداران بیشماری در بین گردشگران دارد. بخش هایی از این لندپارک به پارک آبی و شهربازی فان پارک اختصاص پیدا کرد. در این ساحل تفریحات و ورزش های آبی مختلفی در نظر گرفته شده و همچنین می توانید از سکوی برج پرش استفاده کنید. با توجه به آنکه چه سرگرمی و فعالیت هایی را در این پارک در نظر گرفته اید، هزینه ورودی متفاوت خواهد بود. شهربازی این منطقه از 10 تا 19 و برج دیده بانی آن از 11 تا 22 مشغول فعالیت است.

بازار ماهی ناکلوا

از قسمت شمالی پاتایا اگر 10 دقیقه رانندگی کنید، به شهری به نام ناکلوا می رسید. در این بازار ماهی و مواد غذایی دریایی تازه در کنار برترین غذاهای دریایی ارائه می شوند. این محصولات قیمت های بسیار مطلوبی دارند.

آکواریوم جهانی زیر آب

اولین آکواریوم مدرن تایلند، آکواریوم جهانی زیر آب پاتایا است. این مکان به اندازه دیگر آکواریوم ها بزرگ نیست، اما از نظر تنوع جانوری بسیار غنی بوده و بهترین مجموعه ستاره های دریایی در این مکان وجود دارد. در این آکواریوم امکان غذا دادن به ماهی های کپور توسط بازدید نمایندگان دیده می گردد و برای غذا دادن به آن ها باید از بطری استفاده کنید.

باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ

این باغ شامل قسمت های مختلفی مانند باغ اروپایی رنسانسی، باغ های به خصوص برای گیاهان مختلف، باغ فرانسوی، باغ درخت آرایی است. در این مجموعه گونه های مختلفی از گیاهان نگهداری می شوند که هر کدام از این گونه ها در بخش های جداگانه ای قرار دارند. با بازدید از این باغ علاوه بر استفاده از این فضای سبز می توانید شاهد برنامه های فرهنگی و نمایش های مختلفی مانند پایکوبی سنتی باشید. برای گشت و گذار در این مورد از جاذبه های گردشگری پاتایا می توانید از دوچرخه های اجاره ای موجود استفاده کنید.

موزه خرس تدی

یکی از بهترین مکان ها برای بچه ها، موزه خرس تدی است. این موزه در یک ساختمان که شکل و شمایل کلی آن مربوط به خرس تدی می گردد، قرار گرفته است. این موزه که به نام جزیره تدی نیز معروف است، آنقدر بزرگ بوده که باید چیزی حدود 3 ساعت برای بازدید از آن موقع بگذارید. در کل این مجموعه بیشتر از 1000 عروسک پولیشی وجود داشته که بیشتر برای آسیایی ها جذاب هستند. برای دیدن این موزه باید بین ساعات 9 تا 22 مراجعه کنید.

پارک سنگ های چند میلیون ساله

برای علاقمندان به طبیعت و حیوانات، پارک سنگ های چند میلیون ساله مکان بسیار جالبی است. در این پارک حیوانات در صخره هایی با اشکال عجیب زندگی می نمایند و شما این فضای عجیب و جذاب را از نزدیک مشاهده می کنید. یک تاجر محل در سال 1992 میلادی این پارک را به وسعت 30 هکتار تاسیس کرد. این تاجر محلی به طبیعت علاقه بسیاری داشت و در این مجموعه سنگ های مختلف و درخت های پرورشی تایلندی را جمع آوری کرد. بخشی از این پارک که قسمت بیشتری از آن را شامل می گردد، مربوط به بقایای باستانی و فسیل ها است. در مزرعه کروکودیل های پارک سنگ های چند میلیون ساله، کروکودیل هایی که ژن آن ها بسیار شبیه به حیوانات قبل از تاریخ هستند، نگهداری می شوند و در این بخش امکان غذا دادن به این حیوانات ها نیز وجود دارد. ساعات بازدید از این پارک سنگی بین 8 تا 17 است.

بام پاتایا

در سفر به پاتایا یکی از مکان هایی که باید حتما از آن دیدن کنید، بام پاتایا هست. بین ساعات 7 و نیم تا 9 می توانید به تپه Pratumnak که بام این شهر بر روی آن قرار گرفته است، بروید و از مناظر زیبایی که پیش روی شما است، لذت ببرید. این مکان بهترین فرصت برای دریافت عکس های یادگاری است، در این عکس ها شما می توانید پس زمینه شهر را داشته باشید. پاتایا ویوپونت هیچ ورودی از شما دریافت نمی نماید. بهترین زمان برای حضور در بام پاتایا غروب آفتاب به بعد بوده و در این زمان منظره بسیار زیبایی از شهر را مشاهده خواهید کرد که با روشن شدن چراغ ها زیباتر نیز می گردد.

باغ وحش ببرها

برای کسانی که همراه خود کودک دارند، باغ وحش ببرها بسیار سرگرم نماینده هست. در واقع این باغ 400 هزار متر مربعی دارای 4 بخش بوده که یک بخش آن به ببرها و 3 بخش دیگر به کردکودیل ها، حیوانات دیگر و نمایش استعداد اختصاص پیدا نموده است. همانطور که از نام آن نیز روشن بوده، بخش اصلی مربوط به ببرها می گردد و در این بخش بچه خوک ها نیز در کنار ببرها زندگی می نمایند. باغ وحش ببرها در سال 1997 میلادی تاسیس شد و تنها نیم ساعت با شهر فاصله دارد. برای بازدید از این مکان باید بین ساعات 8 تا 18 بروید. براساس راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که یکی از جاذبه های این باغ وحش، زنی است که در سال 2008 میلادی در یک اتاق 12 متری با پنج هزار عقرب به مدت 33 روز سپری کرد.

جزیره مرجانی

در فاصله 7.5 کیلومتری از سواحل پاتایا، جزیره مرجانی قرار گرفته است. این جزیره فضایی بسیار بکر و آرام داشته که موقعیتی مناسب برای دور شدن از شلوغی های شهر و آرامش است. بعضی از تورهای گردشگری در برنامه های خود جزیره مرجانی را قرار داده اند که به واسطه آن ها می توانید به این جزیره زیبا بروید. اگر خودتان تصمیم بازدید از این جزیره را دارید، می توانید از فرابرهای موجود استفاده کنید. بسیاری از گردشگرانی که به پاتایا سفر می نمایند یک روز خود را به جزیره مرجانی مختص می نمایند و به دلیل مسافت کمی که سواحل پاتایا با این جزیره دارند، دسترسی به آن به راحتی صورت می گیرد. در این سواحل افراد بسیاری را مشاهده می کنید که مشغول آفتاب دریافت و لذت بردن از مناظر اطراف هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 639

به "سفر به پاتایا، محبوب ترین شهر توریستی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پاتایا، محبوب ترین شهر توریستی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید