راهنمای سفر به بانکوک، شهری افسانه ای و زیبا در آسیا

به گزارش مجله جگوار، داشتن اطلاعات کافی هنگام سفر، یکی از ضروریات هر گردشگر علاقمند بوده تا بتواند هم از لحاظ مالی سفر خود را مدیریت کند هم با برنامه ریزی دقیق به مناطق گردشگری مورد علاقه خود برود و در حقیقت نوعی مدیریت زمان داشته باشد، اطلاعاتی چون قیمت محل اقامت، حمل و نقل، غذا و همچنین مناطق جذاب شهر مقصد به اضافه دانستن وضعیت آب و هوا برای انتخاب نوع پوشش و زمان سفر. در مطلب راهنمای سفر به بانکوک قصد داریم اطلاعات کاملی از شهر بانکوک پیش روی شما قرار دهیم تا در صورت سفر به این پایتخت پر جنب و جوش، بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای تماشای جاهای دیدنی بانکوک داشته باشید. همچنین، در این مقاله سعی نموده ایم مختصری شما را از هزینه های سفر به بانکوک مطلع کنیم تا به اصطلاح سفری مالی داشته باشید.

راهنمای سفر به بانکوک، شهری افسانه ای و زیبا در آسیا

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

موارد ضروری مورد نیاز

شهر بانکوک سه ساعت و نیم از تهران جلوتر بوده و واحد پول آن بات تایلند (THB) است. اهالی این شهر توریستی به زبان تایلندی تکلم می نمایند. کد تلفن کشور تایلند 66+ بوده و کد شهر بانکوک 2 است. هنگام سفر به شهر بانکوک بهتر این بوده که این چهار شماره را به خاطر داشته باشید و جایی یادداشت کنید: پلیس گردشگری 1155، آتشنشانی 199، پلیس 191 و آمبولانس 1699 اما آمبولانس محلی بانکوک روی شماره 1664 نیز جوابگو است. نکته مهم هنگام سفر به بانکوک رانندگی از سمت چپ بوده و شاید جالب باشد بدانید که شهر بانکوک در کتاب گینس به عنوان بلندترین مکان جهان ثبت شده است.

هزینه اقامت در بانکوک

برای اقامت در شهر بانکوک باید نوع اقامتگاه خود را انتخاب کنید. بسته به هتل یا هاستل، قیمت های متفاوتی در راهنمای سفر به بانکوک وجود دارند. اگر قصد اقامت در یک هتل پنج ستاره را دارید، بین 2518 تا 8640 بات هزینه یک شب اقامت شما خواهد شد، در حالیکه در یک هتل چهار ستاره بین 840 تا 6366 بات، سه ستاره بین 525 تا 4967 بات، دو ستاره 385 تا 2228 بات و در یک هتل تک ستاره 280 تا 524 بات خواهید پرداخت. هزینه یک شب اقامت در یک هاستل بین 266 تا 597 بات است. با توجه به نوع سلیقه و هزینه های سفر به بانکوک می توانید در هتل های لوکس، معمولی یا یک هاستل اقامت داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در بانکوک

همانند همه شهرهای توریستی جهان در بانکوک نیز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بصرفه تر و بهتر است. به طور مثال، اگر فاصله فرودگاه سوار قطار شوید، 45 تا 90 بات هزینه خواهید پرداخت، در حالیکه همین راستا با یک تاکسی برای شما 250 تا 400 بات هزینه در بر دارد. در راهنمای سفر به بانکوک نباید فراموش کنید که ترن هوایی در شهر 15 تا 52 بات هزینه دارد ولی یک توک توک یا تاکسی برای سه کیلومتر از شما بین 60 تا 100 بات طلب خواهد نمود.

هزینه خوراک در بانکوک

بعضی از گردشگران در سفرهای خود ترجیح می دهند که آشپزی را هم خود انجام دهند و براساس ذائقه غذا میل نمایند. اگر از این دست گردشگرانی هستید که به این بخش جهان سفر نموده اید، بسته به نوع غذایی که می خواهید طبخ کنید، باید در میان هزینه های سفر به بانکوک بین 1343 بات تا 2160 بات را در نظر بگیرید. این هزینه برای میزان کالری استاندارد یک فرد بالغ در نظر گرفته شده و شامل اقلامی چون پیاز، کاهو، سیب زمینی، سینه مرغ، برنج سفید، گوشت قرمز، گوجه فرنگی، پرتقال، شیر، تخم مرغ، نان تازه، پنیر محلی، سیب درختی و موز می شود. واضح است که اگر برای طبخ غذای مورد علاقه خود به اقلام بیشتری نیاز دارید، باید به فکر افزایش هزینه های سفر به بانکوک باشید، اما اگر وقت یا حوصله آشپزی ندارید یا اصلا تبحری در این زمینه نزد شما نیست، برای یک وعده صبحانه کامل از غرفه های خیابانی 30 تا 120 بات و برای میل یک وعده غذای گرم 40 تا 200 بات باید هزینه کنید. البته این هزینه در رستوران و هتل ها به مراتب بیشتر است. برای شام هم می توانید به یک رستوران محلی رفته و 80 تا 250 بات خرج کنید. نکته مهم در راهنمای سفر به بانکوک این است که هنگام سفارش غذا، حتما محتویات آن را جویا شوید، زیرا ممکن است مطابق میل شما نباشد. اگر کلا نسبت به سفارش نوع غذا از غذاخوری های بانکوک نگران هستید، پیشنهاد ما خرج کردن 80 بات در یکی از شعبات مک دونالد است.

آب و هوای بانکوک

با توجه به ساختار مدرن بانکوک، نگرانی بابت زمان سفر به این منطقه ندارید و چه در فصول بارانی و چه در زمان های گرم سال می توانید با خیال راحت میان جاهای دیدنی بانکوک بگردید و لذت ببرید. اما این نکته را باید مدنظر داشته باشید که در اغلب ایام سال، بانکوک شهری با هوای بسیار گرم و رطوبت بالا است. گرمترین ماه این منطقه از کره زمین ماه آوریل بوده و تابستان ها به دلیل وجود ابر، هوایی کمی خنک تر را تجربه خواهید کرد. از ماه می تا اکتبر سفری بارانی را به خاطر خواهید داشت و در ماه های دسامبر و ژانویه سفری خشک و مرطوب. بهترین زمان برای سفر در راهنمای سفر به بانکوک، ماه های دسامبر و ژانویه است.

روش های صرفه جویی در هزینه های سفر به بانکوک

-از روشن بودن تاکسی متر هنگام سوار شدن به تاکسی مطمئن شوید.

-در بیشتر موارد می توانید به جای تاکسی با قایق جا به جا شوید و ارزان تر به مقصد برسید.

-تا جایی که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی سود ببرید.

-از غرفه های غذا خوری خیابانی دوری نکنید که غذایی با کیفیت و ارزان میل خواهید کرد.

جاهای دیدنی بانکوک

شاید این بخش از تایلند در نگاه اول به دلیل شلوغی و سر و صدا جالب به نظر نیاید و با مقایسه بین طبیعت پاتایا یا پوکت، از سفر به این شهر احساس پشیمانی کنید، اما عجله نداشته باشید، شما به شهری پر هیجان با معابد فراوان سفر نموده اید. در ادامه با ما همراه باشید تا هرچه بیشتر شما را با جاهای دیدنی بانکوک آشنا کنیم.

پارک لامپینی (Lumpini Park)

میان شلوغی و سر و صدای شهر بانکوک، می توانید به پارک لامپینی بروید و در راستاهای قدم زنی این پارک کمی آرامش را میهمان سفر خود کنید. حوضچه های آب، امکانات قایق سواری، کلبه های چوبی مزین به گل های هزار رنگ از دیگر جاهای دیدنی بانکوک هستند. اگر سفر شما تا عصر یکشنبه ادامه داشت، می توانید از کنسرت های فضای باز پارک لامپینی بهره برده و خاطره ای خوش برای خود خلق کنید.

ترمینال 21

ترمینال 21 در حقیقت یک مرکز خرید اجناس لوکس است، اما چرا نام ترمینال را بر روی آن گذاشته اند؟ چون در اقدامی شگفت انگیز هر طبقه از این مرکز خرید به یک کشور اختصاص دارد و فضایی شبیه به آن کشور در آن کار شده است. به طور مثال، با ورود به طبقه BTS station ترمینال خرید، خود را در پاریس احساس خواهید کرد. در حقیقت، با ورود به این مرکز خرید به شهرهایی چون توکیو، لندن، استانبول، سانفرانسیسکو سفر خواهید کرد.

کاخ بزرگ (بانکوک Grand Palace)

سفر به شهر بانکوک بدون دیدن این مجموعه چهارصد و نود و نه هزار متری سفری ناقص خواهد بود. در این فضای باشکوه، چندین کاخ سلطنتی وجود دارند که قدیمی ترین بنای آن به قرن هفدهم میلادی باز می شود. کاخ بزرگ (بانکوک Grand Palace) که از قرن هجدهم محل اقامت پادشاهان تایلند بوده با تلفیقی از معماری تایلندی و اروپایی بنا شده و مجموعه ای دلنواز و دیدنی در شهر بانکوک تایلند فراهم آورده است.

خیابان خائوسان (Khao San Road)

این خیابان شهر بانکوک به دلیل شلوغی وحشتناک و موسیقی های آزار دهنده تبدیل به یکی از بد نام ترین مناطق بانکوک تایلند شده که بیشتر مسافران در این سفر، از رفتن به آن خودداری می نمایند، زیرا ورود به آن با خودتان است اما خارج شدن از این منطقه پر از مسافرخانه و غرفه های فروش لباس و مواد غذایی نیاز به صبر ایوب دارد. اگر به دنبال آشنایی با زندگی روزمره و بومی مقصد سفر خود هستید و علاقه وافری به خوردن غذاهای خوشمزه در میان جاهای دیدنی بانکوک دارید، سری به خیابان خائوسان بزنید.

معبد بودای خمیده (Wat Pho)

معبد بودای خمیده یا بودای لمیده (Wat Pho) با داشتن مجسمه چهل و شش متری بودا، یکی از مشهورترین و قدیمی ترین معابد شهر است. شما با پا گذاشتن به این معبد در حقیقت سفری به زمان شاه رامای اول نموده اید که دستور ساخت این معبد را در جنوب کاخ صادر کرد. در زمان های دور مردم بسیاری برای دریافت شفا به این معبد سفر می کردند و شاه رامای سوم اقدام به ساخت دانشگاه و داروخانه در این معبد نمود. در حال حاضر، شما می توانید با دریافت ماساژ پا در محوطه قدیمی دانشکده پزشکی وات فو، خستگی سفر را از بدن بیرون کنید، ولی نباید فراموش کنید که ماساژ پا در این مکان کمی گران تر از محل های ماساژ دیگر در شهر بانکوک است. با پرداخت 100 بات بین ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 18 می توانید وارد این معبد که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی بانکوک بوده، شوید و سفری تاریخی و مذهبی را تجربه کنید.

بازار شناور (فلوتینگ مارکت)

بیشتر مسافرانی که به مقصد شهر بانکوک تایلند سفر نموده اند، یکی از خاطراتی که از این سفر نقل می نمایند، دیدن بازار شناور (فلوتینگ مارکت) است با میوه های تازه گرراستای و غذاهای محلی خوش طعم و سبزیجات بومی. قایق های رنگ و رو رفته چوبی در میان پاساژها و مراکز خرید مدرن و لوکس یکی از جاهای دیدنی بانکوک محسوب می شود. با ثبت نام در تورهای قایق در اکثر آژانس های گردشگری بانکوک می توانید به این بازارهای شناور بروید و برای سفر خود خاطراتی منحصر بفرد فراهم کنید.

وات آرون (Wat Arun)

اگر بخواهیم یکی از دلایل سفر به شهر بانکوک را بیان کنیم، بدون تردید دیدن وات آرون است. وات آرون در واقع بخشی از مجموعه پیروزی است که ارزش تاریخی فراوانی برای اهالی تایلند دارد. پس از جنگ بین برمه و سیام، شهر آیوتایا که پایتخت آن موقع بوده توسط جنگجویان برمه به تلی از سنگ و خاک تبدیل می شود. ژنرال تاکسین مصمم می شود که تا هنگام طلوع آفتاب در غرب رودخانه شائو فریا معبدی بنا کند. این معبد که برایش نام معبد سپیده دم را انتخاب می نمایند، ساخته و عاملی می شود برای روحیه دریافت سربازان و بازماندگان جنگ. اگر بتوانید زمان سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که یک روز هنگام غروب خود را به به بالای این معبد شهر بانکوک تایلند برسانید، چشم اندازی رویایی را در کنار رودخانه شائو فریا تماشا خواهید کرد.

موزه ملی و کاخ وانگ نا (National Museum & Wang Na Palace)

حداقل یک نیم روز در راهنمای سفر به بانکوک را به گشتن در موزه ملی تایلند اختصاص دهید. تا اواسط دهه هفتاد میلادی این مکان تنها موزه تایلند بوده و دارای مجموعه عظیمی از دیدنی ها است که همگی دارای توضیحاتی به زبان انگلیسی هستند. با مطالعه مطالب مربوط به اشیای این موزه، از تاریخچه آن ها متعجب خواهید شد. در ادامه سفر خود به شهر بانکوک به کاخ قدیمی وانگ نا نیز سری بزنید و فرهنگ و تاریخ کشور تایلند را بیشتر بشناسید. این کاخ به دستور شاه راما اول بنا شده و مکانی بسیار زیبا و دیدنی است.

آیوتایا

با یک ساعت رانندگی و خروج از شهر بانکوک به پایتخت قدیمی تایلند به نام آیوتایا خواهید رسید. این شهر در زمان های قدیم دارای رونق تجاری فراوانی بوده و فرستاده و تجار فراوانی از سراسر جهان جذب کرد. این منطقه پر رونق ظرف چهار صد سال از یک شهر تجاری پر رونق یه خرابه ای غارت زده تبدیل شد و تمام اموال آن به یغما رفت. ارتش برمه در سال 1762 میلادی این پایتخت قدیمی تایلند را به ویرانه ای تبدیل کرد و تمامی ساکنین آن را فراری داد. در حال حاضر، تعداد زیادی بنای زیبا در منطقه باستانی با تزئیناتی تحسین برانگیز ساخته شده و آن را به یک منطقه گردشگری تبدیل نموده است، به طوریکه سالانه توریست های فراوانی به قصد دیدن آیوتایا، به بانکوک سفر می نمایند.

وات ترایمیت (معبد بودای طلایی)

تندیس طلایی سه و نیم متری بودا با پنج و نیم تن طلای خالص در اثر یک اتفاق کشف شده است. زمانیکه در دهه پنجاه میلادی، یک شرکت آسیای شرقی اقدام به خرید زمین های اطراف معبد بودای طلایی نمود، یک شرط را پذیرفت، زدودن گچ های مجسمه بودا. هنگامی که قرار شد این مجسمه را با جرثقیل جا به جا نمایند، به دلیل سنگینی، کابل های حائل پاره شد و تندیس عظیم بودا بر روی زمین گلی و باران خورده شهر سقوط کرد. صبح روز بعد و بعد از بارش باران، وقتی به کنار مجسمه رسیدند متوجه رنگ طلایی زیر پوشش گچ شدند و پی به پنج و نیم تن طلای خالص بردند. به نظر می رسد قدمت این تندیس طلایی به دوره سوخوتای می رسد، اما قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.

حضور در یک جشنواره تایلندی

جشنواره های متعددی در شهر بانکوک برگزار می شوند که با دانستن تاریخ آن ها بهتر است زمان سفر خود را طوری تنظیم کنید که از دیدن یکی از این جشنواره های تایلندی بهره مند شوید. دو جشنواره مشهور شهر بانکوک تایلند Loy Krathong و Songkran هستند که اولی در ماه نوامبر و دومی در ماه آوریل برگزار می شود. جشنواره Loy Krathong یک فستیوال نور است که آسمان کشور را با صدها فانوس و کراتونگ روشن می نمایند. کراتونگ ها کلک هایی هستند که برگ موز ساخته می شوند و درون آب راه ها و رودخانه ها شناور می شوند. در فستیوال Songkran شهر بانکوک تایلند، مردم برای چند روز و گاهی یک هفته به آب بازی مشغول می شوند و جشن سال نو را گرامی می دارند. با حضور در این دو جشنواره می توانید سفر خود را رنگی دیگر بزنید و خاطره ای نوتر از سفر خود بسازید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 344

به "راهنمای سفر به بانکوک، شهری افسانه ای و زیبا در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بانکوک، شهری افسانه ای و زیبا در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید