برندسازی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران

به گزارش مجله جگوار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از اجرای برندسازی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران و نصب نماد در این شهر اطلاع داد.

برندسازی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری امروز شنبه 13 اردیبهشت 99 با اشاره به برندسازی شهرهای مختلف استان از حدود یک سال پیش، اظهار کرد: طبق این برنامه قرار بود با توجه به غنی بودن استان از نظر صنایع دستی هرکدام از شهرها را که تعداد زیادی از مردم آن در یک رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند، در رشته موردنظر برندسازی شده و نماد آن رشته در شهر نصب گردد.

او توضیح داد: طی این مدت، اقدامات مربوط به برندسازی و نصب نماد در شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم انجام شد و برندسازی دو شهر و یک روستای دیگر هم در برنامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه بابیان اینکه برندسازی دالاهو به عنوان شهر تنبور، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه و روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی در دستور کار است، اضافه کرد: برنامه تبدیل دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور با توجه به قدمت و پیشینه این هنر و وجود خانه تنبور در این شهرستان از چند سال پیش مورد توجه قرار گرفته، اما موانعی برای تحقق این هدف وجود دارد که باید برطرف گردد.

او اضافه کرد: سال گذشته پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در شورای ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت مشروط پذیرفته شد و سال جاری باید با برطرف موانع آن را به ثبت برسانیم.

قادری تأکید کرد: برای تکمیل پرونده ثبت ملی این شهر احتیاج به همکاری مسئولین شهرستان داریم و اگر آن ها پای کار نیایند این پرونده تا تابستان هم تکمیل نخواهد شد.

او اضافه کرد: با ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور، اقدامات لازم برای برندسازی و نصب المان تنبور را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه به اقدامات اجرا شده برای برندسازی روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی و نودشه به عنوان شهر ملی گیوه هم اشاره نمود و گفت: برای برندسازی این دو منطقه هم در حال راه اندازی دبیرخانه دهکده سازهای سنتی و گیوه در فش و نودشه هستیم تا به صورت تخصصی بتوانیم روی صنایع دستی آن ها کار کنیم.

او توضیح داد: این دبیرخانه ها با رصد و پایش تولیدات سازهای سنتی و گیوه در فش و نودشه در حفظ، نگهداری، برندسازی و تجاری سازی آن ها تمرکز خواهند داشت.

قادری در مورد برندسازی سایر شهرستان ها هم گفت: چندی پیش در نشست ستاد کرمانشاه 2020 از فرمانداران خواستیم پیشنهاد ها خود را در این زمینه ارائه نمایند، اما بیشتر آن ها برندهایی را مطرح می نمایند که در حوزه کشاورزی است، درحالی که اولویت ما در حوزه صنایع دستی است.

او با بیان اینکه برای ثبت ملی و برندسازی این شهرستان ها باید با همکاری جهاد کشاورزی استان اقدام گردد، گفت: برای مثال در شهر سنقر می توانیم پرونده شیوه فرآوری تخمه آفتابگردان را تهیه و ارسال کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه یادآور شد: درصورتی که همکاری فرمانداران شهرستان ها را داشته باشیم تا قبل از رویداد کرمانشاه 2020 تعدادی از شهرهای استان را برندسازی می کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1039

به "برندسازی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید