معرفی سوغات ژاپن

به گزارش مجله جگوار، سوغاتی ها، یادگاری های باارزشی هستند که لمس فرهنگ مردمان سرزمین ها را برای افراد به ارمغان می آورند. گردشگران بسیاری برای به خاطر نگاه داشتن لحظات رویایی خود در سفر یا به اشتراک گذاری آن با دوستان خود، اقدام به تهیه سوغاتی از مقاصد گردشگری خود می نمایند. سوغات ژاپن هم از ارزشمندترین یادگاری های این سرزمین به تعداد می آیند.

معرفی سوغات ژاپن

سفر کردن به هر دیاری شیرینی و خاطرات فراموش نشدنی بسیاری را به ارمغان می آورد و می تواند تا مدت ها نگرش افراد را به فرهنگ مردم سرزمین های مختلف تغییر دهد. ژاپن یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان است که در تمامی فصول سال زیبایی خیره نماینده ای را در برابر چشمان هر بیننده ای قرار می دهد. یکی از برترین روش ها برای به خاطر آوردن خاطرات سفر، خرید سوغات ژاپن است.

سوغاتی های ژاپنی از باکیفیت ترین و متنوع ترین یادگاری ها هستند که هیچ گردشگری بدون آن ها حاضر به ترک این کشور نمی گردد. سوغات ژاپن فراتر از پوشاک معروف آن ها به نام کیمونو می گردد و صدها سال فرهنگ را در ورای خود پنهان داشته اند که ارزش کوله باری اضافی از این میراث ارزشمند را به همراه دارد.

برترین و محبوب ترین سوغاتی های کشور ژاپن را که در سفر به این کشور تاریخی می توانید تهیه کنید، در چند دسته ازجمله پوشاک، خوراکی، صنایع دستی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی می توان طبقه بندی کرد.

پوشاک یکی از سوغات ژاپن

لباس های سنتی ژاپنی پیوندی عمیق با ریشه های فرهنگی و سنتی این کشور دارد. نقوش به کار رفته در طراحی پارچه ها عموماً الهام گرفته از طبیعت و آمیزه ای از رنگ های چشمگیر با طرح های شگفت انگیز هستند.

کیمونو از معروف ترین سوغات ژاپن

از محبوب ترین و شناخته شده ترین پوشاک ژاپنی می توان به کیمونو اشاره نمود که از ابریشم و کتان بسیار باکیفیت ساخته می گردد. این لباس که با پارچه ای چشم نواز از طرح های روح بخش دوخته می گردد، در بسیاری از مراسم و رویدادهای فرهنگی مردم ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد.

کیمونو را می توان یک سوغاتی اصیل و مجلل دانست که زیبایی منحصربه فرد آن به خوبی نمایانگر فرهنگ والای این کشور دوست داشتنی است. در کنار این لباس فاخر، وسایل جانبی دیگری هم استفاده می گردد که هر کدام می تواند یک سوغاتی مجذوب نماینده و فوق العاده باشد. ازجمله این دسته پوشاک می توان به کمربندهای پارچه ای آبی و جوراب های نخی تابی اشاره نمود.

کیمونو از سوغاتی های لوکس ژاپنی به تعداد می آید که هر دست کیمونو دوخته شده قیمتی حدود هزاران دلار دارد. با این حال، می توانید کیمونوهای قدیمی و دوست داشتنی را در بازارهای سنتی ژاپنی با هزینه ای حدود 75 دلار تهیه کنید.

کیمونوی زنانه

یوکاتا

یوکاتا، در حقیقت کیمونوهای معمولی تر، سبک تر و به نسبت مقرون به صرفه تری هستند که عموماً در ماه های تابستانی سال استفاده می شوند. پوشیدن این لباس بسیار راحت تر از کیمونو است و از جنس پنبه می باشد. شست و شوی آسان و قیمت مناسب تر یوکاتا، آن را به یکی از اولین سوغاتی های پیشنهادی ژاپنی تبدیل نموده است.

ژاکت کیمونو

این نوع کیمونو شبیه یک روپوش است که به طور سنتی بر روی کیمونو یا سایر لباس های سنتی پوشیده شده و از جنس پنبه یا ابریشم دوخته می گردد. این سوغاتی با ارزش را می توان با قیمتی مناسب تهیه کرد و به همراه یک شلوار جین پوشید و استایلی خاص و دیدنی پیدا کرد.

پارچه ابریشمی از لاکچری ترین سوغات ژاپن

شهر کیوتو ژاپن از 1300 سال پیش مرکزی برای طراحی و بافت پارچه ابریشم است. هنوز هم با کیفیت ترین پارچه های ابریشمی را می توان در ژاپن یافت و به اسم یک سوغاتی منحصربه فرد و لوکس با خود به خانه برد. علاوه بر این، سوغاتی های خاص دیگری همانند کیف پول را هم می توان یافت که با این پارچه های گران بها ساخته شده اند.

از دیگر پارچه های ژاپنی که می تواند یک یادگاری کاربردی و دوست داشتنی باشد، می توان به پارچه شیبوری اشاره نمود.

صندل ژاپنی

صندل های ژاپنی با نام های زوری و گتا از سوغاتی های محبوب ژاپنی هستند که می توان آن ها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کرد. این صندل های چوبی زیبا هدایای ارزشمندی از دیار آفتاب هستند که زمانی کفش رسمی مردمان ژاپن بود.

کیف سکه و کیف زنانه سنتی ژاپن با نام گاماگوچی و کینچاکو از دیگر سوغاتی های مجذوب نماینده و دوست داشتنی ژاپن است.

خوراکی

.

برترین سوغات ژاپن؛ چای

چای یکی از نوشیدنی های محبوب مردم آسیا محسوب می گردد که هواداران بی تعدادی در سراسر جهان دارد. ماچا و چای سبز از دوست داشتنی ترین انواع نوشیدنی ها در سراسر جهان می باشند. این سوغاتی محبوب را می توانید از تمامی فروشگاه های سوغاتی و چای فروشی های کشور ژاپن تهیه کنید. در کنار این دمنوش های خوش طعم می توانید لوازم جانبی نوشیدن چای همانند قوری، فنجان، وسایل سرامیکی و همزن چوبی ماچا را به اسم سوغاتی تهیه کنید.

چای سبز از سوغات محبوب ژاپن است

اسنک

خوراکی ها همواره از محبوب ترین سوغاتی ها هستند که نه تنها چشیدن طعم آن ها سرگرم نماینده است، بلکه می تواند یک یادگاری لذت بخش برای هدیه به دوستان باشد. اسنک های ژاپنی با طعم های شگفت انگیز و سالم سوغاتی های هیجان انگیزی هستند که در سفر به ژاپن نباید از آن غافل شد. کیت کت با طعم سوشی، چیزکیک توت فرنگی فوجی یا خربزه هوکایدو از طعم های عجیب کیت کت در فروشگاه های ژاپن است.

واگاشی

واگاشی از شیرینی های سنتی ژاپن است که در اندازه ها و شکل های هیجان انگیز و دوست داشتنی تهیه می گردد. این خوراکی لذیذ و زیبا از آرد برنج درست می گردد و بسته به زمان و شهری که به آن سفر نموده اید، می توانید انواع متفاوت آن را بیابید. این شیرینی منحصربه فرد از به یادماندنی ترین سوغاتی های اصیل ژاپن است.

صنایع دستی از محبوب ترین سوغات ژاپن

.

عروسک

عروسک ها در تمامی کشورها ریشه در تاریخ و فرهنگ مردمان دارند. عروسک های ژاپنی هم در سبک های مختلف و برای تزئینات ساخته می شوند. از رایج ترین و نمادی ترین عروسک های ژاپنی می توان به عروسک کوکشی اشاره نمود که برگرفته از فرهنگ مردمان شمال شرقی ژاپن است. داروما هم از دیگر عروسک های ژاپنی است که در باور عامه مردم ارمغان آورنده خوش شانسی است.

از دیگر نشانه های فرهنگی ژاپن برای فراخواندن خوش شانسی، عروسک های مانکی نکو (گربه شانس) هستند که در هر نقطه ای از سطح شهر می توانید آن ها را با قیمت مناسبی به اسم یادگاری بخرید.

پرطرفدارترین سوغات ژاپن؛ بادبزن

بادبزن از سوغاتی های باکیفیت و کاربردی ژاپن است که با طرح های زیبایی همانند شکوفه های گیلاس در میان مردم هواداران بسیاری دارد. این بادبزن ها یا به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرند یا به اسم وسایل دکوری بر روی دیوار نصب می شوند.

بادبزن ژاپنی را به اسم سوغات از قلم نیاندازید

اوماری و اما

اوماری نوعی بلاگردان است که به صورت دعایی درون پاکت های پارچه ای بسیار زیبا قرار گرفته و برای شانس، خوشبختی، عشق و محافظت در برابر بیماری استفاده می گردد. اما هم پلاک های چوبی کوچک با نگاره هایی از تصاویر مختلف است که برای آورده شدن آرزو در معابد آویخته می گردد. این وسایل کوچک هم می توانند سوغاتی های مهیجی برای علاقه مندان فرهنگ ژاپن باشند.

لوازم التحریر

لوازم التحریرهای ژاپنی نه تنها بسیار باکیفیت هستند بلکه ظاهری بسیار مجذوب نماینده و بانمک دارند. یکی از محبوب ترین این اقلام، دفتر مهر یا گوشینچو است که به اسم دفتری از خاطرات سفر به معابد، مهر هر معبد در صفحه ای از آن درج می گردد و جزئیات سفر آن ها را نقل می نماید.

تشک های ژاپنی برای نشیمن، بقچه های هدیه، پرده های ژاپنی، دیوار آویز تنوگویی، نقاشی های روی چوب، چاقوهای آشپزخانه و کاغذ واشی هم از سایر سوغاتی های منحصربه فرد و فراموش نشدنی ژاپن است.

وسایل الکترونیکی یکی از سوغات ژاپن

بر کسی پوشیده نیست که کشور ژاپن در زمینه محصولات الکترونیکی بسیار پیشتاز است و می توان برترین وسایل الکترونیکی را در این کشور تهیه کرد؛ از دوربین های عکاسی حرفه ای گرفته تا گجت های الکترونیکی و وسایل بازی.

لوازم آرایشی و بهداشتی

ژاپنی ها در تمام جهان برای ابتکارها و اندازه رسیدگی زیاد به پوست و مو خود مورد تحسین جهانیان قرار دارند. از سرم و ماسک های ویتامینه برای تغییر رنگ پوست و درخشش منحصربه فرد آن گرفته تا برس و سشوارهای از بین برنده شوره سر؛ جهانیی عظیم از خاص ترین و برترین وسایل بهداشتی و آرایشی در ژاپن وجود دارد که هر کدام می تواند یک سوغاتی ارزشمند و سلامتی بخش باشد.

ژاپن دارنده برترین لوازم آرایشی و بهداشتی است

محصولات ضد پیری که در نتیجه تحقیقات گسترده و حرفه ای فراوری می شوند، بازار عظیمی در ژاپن دارند که برترین محصولات مراقبت از پوست را روانه بازار می نمایند. کرم های ضد آفتاب، ماسک های صورت و لوازم آرایشی ژاپن هم از باکیفیت ترین محصولات آرایشی و بهداشتی جهان به تعداد می آیند که نباید از آن ها به اسم سوغاتی و خاطره ای از سفر به یادماندنی به کشور آفتاب تابان غافل شد.

شما می توانید برای خرید تور ژاپن با کارشناسان آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با معروف ترین مراکز خرید ژاپن

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

پارک آبی در تور تابستان ژاپن؛ می چسبد

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به ژاپن

پاییز، رؤیایی ترین فصل سفر به ژاپن

سفر انفرادی به کیوتو، ژاپن

پارک آبی در تور تابستان ژاپن؛ می چسبد

تماشای پایکوبی شکوفه های گیلاس؛ در تور ژاپن

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1799

به "معرفی سوغات ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سوغات ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید