برترین روش تمیز کردن عینک

به گزارش مجله جگوار، برترین راه تمیز کردن عینک استفاده از صابون است و استفاده از شیشه پاک کن ها هم راهی است که اصلا توصیه نمی گردد.

برترین روش تمیز کردن عینک

خبرنگاران | کثیفی عینک دیوانه نماینده است. انواعی از لک ها صفحه عینک را تار می نمایند، از اثر انگشتی که با برداشتن مژه افتاده روی شیشه عینک بجا مانده تا تار موی حیوانات خانگی و رد پوزه سگ و گربه که نشان دهنده علاقه نامعلوم آن ها به عینک است. یکی از راه های دم دستی برای تمیز کردن شیشه عینک، استفاده از لبه پیراهن یا دستمال کاغذی است که برعکس شیشه عینک را کثیف تر می نمایند. اگر شما هم از این روش استفاده نموده اید می دانید لکه وسط لنز از یک لبه فریم به لبه دیگر می رود و دسته ای از خط و خش های ریز، درست در مقابل تخم چشم شما هم به آن اضافه می گردد.

به گزارش خبرنگاران ، دور نگه داشتن عینک از لکه و خط و خش هم آسان و هم مقرون به صرفه است. باید آن را به آرامی بشویید. این راهکاری است که هر روز بدون آسیب رساندن به عینک، صرفنظر از گران یا مقرون به صرفه بودن آن، می توانید انجام دهید.

روش تمیز نگهداشتن عینک:

1. دست هایتان را بشویید تا از هر گونه کثیفی پاک گردد.

2. عینک را زیر آب گرم بگیرید (نه زیاد سرد، نه زیاد گرم)

3. یک قطره مایع ظرفشویی روی لنز عینک بریزید.

4. مایع ظرفشویی را در اطراف لنز و دسته عینک پخش کنید.

5. عینک را با آب بشویید.

6. کل عینک را با یک پارچه میکروفیبر یا بدون پرز خشک کنید.

نکته های بیشتر برای تمیز کردن حرفه ای عینک:

- از گوش پاک کن برای بیرون کشیدن خاک لبه های لنز و فریم بهره ببرید.

- پارچه بدون پرز یا میکروفیبر مخصوص عینک تان را به صورت مرتب بشویید، چون پس از هر بار تمیز کردن، چربی دست شما را به خود گرفته و اگر آن را نشویید لنز عینک را لکه دار می نماید.

نباید های تمیز کردن عینک:

چیز هایی هست که باید از آن ها اجتناب کنید مثلاً پایین یا لبه پیراهن، دستمال کاغذی و هر پارچه ای که مخصوص تمیز کردن عینک نیست. این قبیل ترفند ها نه تنها لکه های روی لنز را پاک نمی نماید بلکه روی آن خط و خش هایی می اندازد که رفع شدنی نیست.

از شیشه پاک کن استفاده نکنید، چون شیشه پاک کن هرگونه روکشی را که شما برای آن هزینه نموده اید از روی لنز پاک می نماید. شاید ترغیب شوید از لاک پاک کن بهره ببرید، اما ماده بسیار خشنی برای این کار است. پاک نماینده های اُلتراسونیک انتخاب خوبی هستند، اما آن ها نیز روی لنز خش می اندازند. صابون گزینه بهتری است و منظور ما از پاک نماینده مقرون به صرفه و آسان همین است.

منبع: howstuffworks

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2204

به "برترین روش تمیز کردن عینک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش تمیز کردن عینک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید