نگارخانه ملی لندن، مقصدی برای بزرگترین آثار هنری

به گزارش مجله جگوار، نگارخانه ملی لندن

نگارخانه ملی لندن، یک گالری هنری در لندن انگلستان می باشد که به عنوان یکی از بهترین مجموعه های نقاشی های اروپایی در جهان است. اگرچه در سراسر جهان گالری های بزرگتری نیز وجود دارند اما آن چیزی که باعث شده تا نگارخانه ملی لندن بسیار مهم جلوه کند این است که این مکان دارای نقاشی های با کیفیت بسیار بالا و همچنین نقاشی های بسیار نادر از هنرمندان مشهور می باشد. این نقاشی های نادر شامل آثاری از دوچیو (Duccio)، ماساچیو (Masaccio)، اچلو (Uccello)، پیرو دلا فرانسسکا (Piero della Francesca)، لئوناردو (Leonardo)، جیورجیون (Giorgione)، میکلانژ (Michelangelo)، کاراواجیو (Caravaggio)، ورمیر (Vermeer)، کاردین (Chardin)، کلیمت (Klimt)، روسی (Rousseau) و ریدون (Redon) می باشد. نگارخانه ملی لندن در میدان ترافالگار که یکی از شلوغ ترین مکان های گردشگری در این شهر می باشد واقع شده است. این ساختمان خکستری رنگ از سنگ آهک ساخته شده و دارای یک گنبد مرکزی و یک حیاط کلاسیک بزرگ به سبک عبادتگاه های یونانی باستان دارد. در سمت چپ گالری یک ساختمان بزرگ تازه قرار گرفته که The Sainsbury Wing نامیده می شود. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این نگارخانه زیبا بیشتر بدانیم.

نگارخانه ملی لندن، مقصدی برای بزرگترین آثار هنری

تاریخچه نگارخانه ملی لندن

در سال 1823 یک کلکسیونر به نام سر جورج بومونت پیشنهاد داد تا مجموعه ای از نقاشی های معروف کلکسیون خود را به دولت بریتانیا ارائه کرده تا در یک گالری هنری عمومی به نمایش گذاشته شود. در سال 1824 یک مجموعه معروف دیگر از نقاشی ها برای فروش در بازار یافت شد که صاحب ان ها به نام جان جولیوس آنگرشتاین مرده بود. به نظر می رسید که ممکن است نقاشی های او در خارج از انگلستان به فروش برسد. سپس یک پیشنهاد دیگر از طرف گرد آورنده سوم به نام Reverend Holwell Carr ارائه گشت بنابراین مجلس انگلستان مجبور شد تا سریع تصمیم بگیرد. مجلس رای داد که یک مجموعه ملی باید شروع به کار کرده و به صورت گالری ساخته شود. آن ها 60 هزار پوند را برای خرید نقاشی های آنگرشتاین خریداری کردند. آن ها 38 عکس را گرفته و توانستند در خانه آنگرشتاین به نمایش بگذارند. این مجموعه به سرعت با نقاشی های دیگری که خریداری شده و یا هدیه داده شدند توسعه یافت بنابراین نیاز به یک مکان تازه برای برگزاری گالری بود. در نهایت در سال 1831 طرح معمار ویلیام ویلکینز برای ساخت گالری پذیرفته شد. برخی ساختمان های قدیمی در سایتی که برای گالری در نظر گرفته شده بود قرار داشت که تخریب شدند و در نهایت نگارخانه ملی لندن در 9 آوریل 1838 افتتاح گشت.

هنگامی که گالری ملی شروع به کار کرد اعتقاد بر این بود که نقاشی های دوره رنسانس در اواخر دهه 1400 تا نقاشی های باروک در دهه 1600 بهترین نوع از هنر می باشد. در ابتدای امر برای توصیف نقاشی های ایتالیایی از سال های 1300 تا اوابل دهه 1400 استفاده می شد. خوشبختانه مدیر این گالری که Sir Charles Eastlake نام داشت پیش خود این تصور را کرد که بهتر است مجموعه ای از این نقاشی های ابتدایی و همچنین نقاشی های محبوب تر دوره رنسانس را جمع آوری کند و به این شکل نگارخانه ملی لندن به بسکمک از آثار نادر از دوره قرون وسطی و اوایل رنسانس رسید. در سال های 1870 این گالری پیروز شد تا دو مجموعه از نقاشی های هنرمندان مشهور هلندی را به دست آورد پس می بایست ساختمان بزرگتر شود تا بتواند آن ها را در خود جای دهد. این گالری تازه همچنین نقاشی های هنرمندان مشهور بریتانیایی را نیز در خود قرار داد و کم کم بسکمک دیگر از آثار به گاری تازه که نام آن تیت بود منتقل شدند. در قرن بیستم خرید نقاشی های مهم سخت تر شد و گالری های دیگری که در کشورهای آلمان و آمریکا وجود داشتند نیز سعی کردند تا نقاشی های مشابهی را بتوانند خریداری نمایند. بنابراین نگارخانه ملی لندن شروع به خرید آثار نقاشان مدرن تر مربوط به مجموعه هایی از قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم نمود. قسمت نقاشی های مدرن بخش بزرگی از گالری به شمار نمی آید اما کارهای کوچک بسیار مهمی از هنرمندان به ویژه امپرسیونیست ها را ارائه می نماید.

مهمترین آثار موجود در نگارخانه ملی لندن

از جمله نقاشی های اولیه ایتالیایی:

نقاشی سنت جورج و اژدها اثر اوچلو که مربوط به سال 1450 در فلورانس می باشد. داستان این نقاشی افسانه ای مسیحی در مورد اژدهایی است که یک خانم شاهزاده را به سرقت می برد. شاهزاده اژدها را در بر گرفته و کمربندش را به دور آن گره می زند اما نمی تواند فرار کند. جورج نجیب برای نجات او آمده و در نهایت اژدها را می کشد. نقاشی های بسکمک از سنت جورج در نگارخانه ملی لندن وجود دارد زیرا که او یکی از اسطوره های بزرگ انگلستان بوده است. اوچلو در این نقاشی تلاش کرده تا تصاویر سه بعدی را با تنظیم کردن سایه روشن از چشم اندازها به نمایش بگذارد. خطوط مورب در این تصویر مهم هستند. خط پا و بال اژدها به یک نقطه می رسند که نیزه جورج وجود دارد در حالی که بدن و دم در جهت مخالف آن می باشند.

از جمله نقاشی های اولیه در شمال اروپا:

نقاشی ویرجین و کودک با مقدسین و فرشته ها اثر جرارد دیوید که مربوط به سال 1505 در بروگ می باشد. این نقاشی یک کلیسا را نشان می دهد که در آن مریم مقدس مانند یک ملکه به همراه با حضرت مسیح در تختی سلطنتی نشسته است. او در حال ستایش شدن از طریق سه زن مقدس و همچنین یک مرد می باشد که در حال تصویر کردن کلیسا است و به ان کمک نماینده می گویند. بسکمک از چیز ها مانند جزییات، لباس ها، کاشی ها، جواهرات و ساختمان ها همگی در این تصویر معین شده اند. البته که بسکمک از این موارد به عنوان نماد مورد استفاده قرار گرفته اند به عنوان مثال سگ کوچک نماد وفاداری، نیلوفرها نماد خلوص مریم مقدس و نقاشی بخشی از یک زمان را نشان می دهد و به گونه ای تصویر شده تا بیننده را به آرامش فکر دعوت کند.

از جمله نقاشی های ایتالیایی در قرن پانزدهم:

نقاشی باکوس و آریادن اثر تیتیان که مربوط به سال 1523 در ونیز می باشد. این نقاشی از یک اسطوره یونانی آمده است و شاهزاده آریادن را در حال غرق شدن در ناکسوس به عنوان جزیره ای در باکوس نمایش می دهد. یاکوس آریادن را دیده و در نگاه اول عاشق ان می شود. تیتیان نشان داده است که او در حال پیاده شدن از ارابه اش است که از طریق یوزپلنگ ها کشیده می شود و آریادن در این هنگام در حال دور شدن است. اما آریادن نیز به باکوس نگاه کرده و در عشق آن فرو می رود. تیتیان یک حرکت مارپیچی را در بسکمک از اشکال ترسیم کرده است که نمونه آن را می توانید در روسری قرمز آریادن مشاهده کنید. اگرچه که این نقاشی در مورد اسطوره شناسی می باشد اما این اشکال ترسیم شده بسیار واقعی به نظر می رسند.

از جمله نقاشی های ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در قرن شانزدهم:

نقاشی شام در امائوس اثر کاراواجیو که مربوط به قرن شانزدهم در رم می باشد. این نقاشی بر اساس یک داستان از کتاب مقدس نوشته شده است. دو نفر از پیروان عیسی در حال رفتن به سمت امائوس بوده و همزمان در مورد مرگ عیسی صحبت می کرده اند. یک مردی آمد و همراه ان ها شروع به قدم زدن کرد اما آن ها او را نمی شناختند. آن شب زمانی که آن ها مشغول شام در مسافرخانه ای بودند متوجه شدند که آن مرد حضرت عیسی بوده که زنده شده است. کاراواجیو این لحظه از زمان را همانند یک عکس به تصویر کشیده است. مواردی که در این تصویر دیده می شوند همانند نور، جزییات و حرکات بسیار واقعی به نظر می رسند. کاراواجیو نور را به شکلی رنگ کرده که گویی یک لامپ بزرگ وجود دارد و پشت سر مسیح یک هاله ترسیم کرده است. در این نقاشی وقتی عیسی دست خود را بالا می برد یک مرد شروع به ایستادن کرده و دیگری بازوهای خود را می اندازد. دیدگاه عیسی، دست و بازوی مرد و آرنج مرد دیگر در این تصویر دیده شده است.

نگارخانه ملی لندن یکی از بزرگترین و مهمترین گالری های جهان به شمار می رود که بسکمک از آثار نقاشان بزرگ از دوره های اولیه و همچنین قرون وسطی و رنسانس را می توان در آن مشاهده کرد. در کنار این ها تعدادی نقاشی های قرن نوزدهم و بیستم نیز در این گالری وجود داشته که هرچند تعداد آن ها زیاد نمی باشد اما آثار مهمی از نگارگران مشهوری به شمار می رود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به لندن سفر کردید حتما از این مجموعه دیدنی بازدید نمایید.

منبع: www.nationalgallery.org.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2022

به "نگارخانه ملی لندن، مقصدی برای بزرگترین آثار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارخانه ملی لندن، مقصدی برای بزرگترین آثار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید