کتابفروشی های قدیمی دنیا که همچنان فقط کتاب می فروشند

به گزارش مجله جگوار، شهر طنجه مراکش خانه بسیاری از نویسندگان مشهور دهه 50 و 60 میلادی بود و کتابخانه ستون ها پاتوق تنسی ویلیامز، پل باولز، ویلیام اس باروز، ترومن کاپوتی و دیگران بود. این کتابفروشی هنوز بیشتر دارای عناوینی به زبان فرانسه است، اما عناوین اسپانیایی، انگلیسی و به طور فزاینده ای آثار عربی نیز در آن به چشم می خورد. این کتابفروشی، خود نیز کتاب منتشر می کند.

کتابفروشی های قدیمی دنیا که همچنان فقط کتاب می فروشند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، رای اینکه بدانیم در دنیا چه اتفاقی درحال افتادن است به سراغ کتابفروشی های بزرگی رفتیم که در دنیا وجود دارند و کارشان فقط فروختن کتاب است و هیچ محصول دیگری به جز کتاب عرضه نمی کنند.

Housing Works در نیویورک

کتابفروشی Housing Works یکی از بی نظیرترین کتابفروشی های نیویورک است و در رده دوم قرار گرفته است. این کتابفروشی بخشی از زنجیره ای غیرانتفاعی است که درآمد خود را برای مبارزه با ایدز و بی خانمان ها اهدا می کند. راه پله های مارپیچی منتهی به بالکن طبقه دوم، احساس یک کتابخانه قدیمی مدرسه ای را در قلب منطقه شیک سوهوی نیویورک ایجاد می کند.

ال آتنیو آرژانتین

این کتابفروشی که از سینما به کتابفروشی تبدیل شده در سال 1919 میلادی احداث شده و ارتباط بین هنرهای نمایشی و کتاب را نشان می دهد.سقف نقاشی شده، گچبری های تزئینی و پرده های مخملین که از سینمای سابق به جای مانده و ردیف ردیف کتاب های منتهی به دیوارها و جایگاه های لُژ که زمانی بیننده های سینما بر آن می نشستند، مجموعه ای زیبا فراروی کتاب دوستان است.

ستون های مراکش

شهر طنجه مراکش خانه بسیاری از نویسندگان مشهور دهه 50 و 60 میلادی بود و کتابخانه ستون ها پاتوق تنسی ویلیامز، پل باولز، ویلیام اس باروز، ترومن کاپوتی و دیگران بود. این کتابفروشی هنوز بیشتر دارای عناوینی به زبان فرانسه است، اما عناوین اسپانیایی، انگلیسی و به طور فزاینده ای آثار عربی نیز در آن به چشم می خورد. این کتابفروشی، خود نیز کتاب منتشر می کند.

واژه روی آب لندن

این کتابفروشی شناور در کانال رِجِنتس به کتابفروشی قایقی معروف است. البته قبلا متحرک بود اما حالا خانه دائمی خود را یافته و بازدیدنمایندگان در تمام طول سال می توانند از آن دیدن کنند. در زمستان با گرمی آتش هیزم و در تابستان با اجرای شعر و موسیقی بر پشت بام کتابخانه شناور از بازدیدنمایندگان پذیرایی می شود.

دومنیکن هلند

این کلیسای قرن سیزدهم میلادی، در سال 2006 به عنوان یک کتابفروشی حیاتی نو یافت. بازدیدنمایندگان می توانند کتاب های موردنظرشان را در جزیره قفسه های سه طبقه واقع در وسط کلیسای جامع جست وجو کنند یا به سادگی از سقف های طاق پوشیده از نقاشی های دیواری و پنجره های شیشه ای رنگی روشن لذت ببرند.

آکوا آلتا ونیز ایتالیا

این کتابفروشی منحصربه فرد برای محافظت از کتاب های خود در برابر صدمه در اثر سیل کانال های ونیز کتاب های خود را در انواع ظروف ضدآب مانند وان های سرکه و حتی یک گوندولا (قایق معروف ونیزی با یک پاروی دسته بلند) نگه می دارد. این کتابفروشی که حاوی عناوین عمدتا دست دوم و چاپ نشده است، دارای دکوراسیونی خاص از کتاب هاست که از کف تا سقف تلنبار شده اند. حتی چند گربه ولگرد نیز در این کتابفروشی مجذوب کننده سکنی گزیده اند.

ژونگ شوگ چین

هر لوکیشن از این کتابفروشی زنجیره ای در چین از منظر معماری منحصر به فرد است اما کتابفروشی شهر هانگژو تافته جدابافته است. پلکان و جایگاه های گرداگرد قفسه های کتاب طراحی شده اند که در ترکیبی با سقف آینه کاری، نمایی بصری و خیال انگیز از کتاب هایی بی خاتمه به دست می دهد. دیگر تصویر جادویی در این کتابفروشی، تونلی از کتاب هاست که همچون رولر کاستر (قطار شهربازی) بسیار طولانی و بی خاتمه در بخش کتب بچه ها طراحی و خلق شده است.

کی کراداک آنتیکارین ملبورن استرالیا

این کتابفروشی که در یک کلیسای دوران سبک معماری گوتیک واقع شده، فقط کتاب های عتیقه و دست دوم را می فروشد. بازدیدنمایندگان می توانند از مجموعه های عتیقه و کهن ادبی تا آثار دوران کلاسیک را در قفسه های این کتابفروشی جست وجو کنند. برای نمونه در یکی از قفسه ها مجموعه جِین آستن چاپ شده به سال 1833 میلادی به قیمت 15هزار دلار برای فروش به چشم می خورد.

شکسپیر و کمپانی پاریس فرانسه

کتابفروشی عجیب شکسپیر و کمپانی جنب کلیسای معروف نُتردام در سال 1951 از طریق جرج ویتمن، مهاجر آمریکایی در پاریس افتتاح شد. این کتابفروشی از آن زمان تا به امروز، شب ها میزبان بسیاری از نویسندگان مشتاق بوده است. این مکان برای بازدیدنمایندگانی که بودجه کمی دارند نیز مهیاست. در میان قفسه های کتاب، تخت هایی برای خواب و استراحت وجود دارد. دیوارها مملو از کتاب هستند و سقف با تیرهای چوبی ضخیم دکور شده اند. از زمان افتتاح تا به امروز بیش از 30هزار میهمان در این کتابفروشی اقامت کرده اند.

لست بوک استور کالیفرنیا

کتابفروشی لَست بوک استور (آخرین کتابفروشی) که در سال 2000 در لس آنجلس افتتاح شد، مساحتی 2044 مترمربعی دارد. سقف های بلند و ستون های بزرگ از بخش های جالب توجه این مکان است. علاوه بر 250هزار جلد کتاب نو و دست دوم در دو طبقه این کتابفروشی، ده ها هزار رمان تصویری و صفحه های گرامافون نیز در آن موجود است. همچنین فضایی برای میزبانی از رویدادهای ادبی تعبیه شده است.

واتراستون بردفورد انگلیس

کتابفروشی واتراستون در شهر برَدفورد واقع شده است. این سرای کتاب در یک ساختمانی که در عصر ویکتوریا کارخانه نساجی و نخ ریسی بسیار بزرگی بوده و به سبک معماری گوتیک ساخته شده، واقع شده است.درکنار ستون های سنگی مجلل بزرگ، این فروشگاه شامل سقف طاقدار به همراه تیرهای چوبی و بسیاری از عناصر ساختاری عهد کهن است. این ساختمان از دهه 1960 از کارخانه نخ ریسی به کتابفروشی تغییر کاربری داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1962

به "کتابفروشی های قدیمی دنیا که همچنان فقط کتاب می فروشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی های قدیمی دنیا که همچنان فقط کتاب می فروشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید