با شماری از جالب ترین محله های دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله جگوار، وقتی در حال تصمیم گیری برای این نکته مهم هستید که تعطیلات خود را کجا بگذرانید، ممکن است به جاذبه های گردشگری مشهور یا شگفتی های طبیعی خیره کننده سرتاسر جهان فکر کنید و آنها را برای مقصدتان در نظر بگیرید. اما اگر واقعا دلتان می خواهد یک شهر یا کشور را دقیقا مانند مردم آن منطقه بشناسید، برترین راه این است که بدنبال جالب ترین محله های جهان بگردید؛ محله هایی که رستوران های نو، گالری های هنری و کافی شاپ ها در آنها واقع شده اند. در مطلب مجذوب کننده ترین محله های جهان قصد داریم تا زیباترین محله های جهان را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه شوید.

با شماری از جالب ترین محله های دنیا آشنا شوید

لیست مطالب

محله پیلسن Pilsen در شیکاگومحله امباجادورس Embajadores در مادریدمحله آستوریا Astoria در نیویورکمحله استراسبورگ سن دنیس Strasbourg-Saint-Denis در پاریسمحله وادرفرانت Waterfront در هوبارتمحله تاریخی فیلیپینو تاون Filipinotown در لس آنجلسمحله ودینگ Wedding در برلینمحله اونیکان Onikan در لاگوسمحله شیموکیتازاوا Shimokitazawa در توکیومحله آرویوس Arroios در لیسبون

محله پیلسن Pilsen در شیکاگو

محله پیلسن Pilsen که در شیکاگو واقع شده است، بخاطر نوشیدنی های خود بسیار مشهور است و معروفیت جالبی را برای خود دست و پا کرد. براساس آمار، این محله به یک مرکز هنری مهم در شیکاگو تبدیل شده و با هنرهای خیابانی قابل مشاهده در آن و گالری های هنری مدرن و عالی به این موقعیت دست پیدا کرد. جامعه آمریکایی مکزیکی که بیشتر این محله را تشکیل داده اند، این نکته را تضمین می نمایند که قطعا غذاهای خوشمزه و خوراکی های خوش طعم در گوشه به گوشه این مورد از مجذوب کننده ترین محله های دنیا بچشم می خورند.

محله امباجادورس Embajadores در مادرید

کلمه امباجادورس Embajadores در زبان اسپانیایی به معنی سفیران است و نام بامسمایی به نظر می رسد، چرا که بسیاری از جالب ترین سفیران مادرید در این منطقه حضور دارند. براساس آمار، هیچ محله دیگری در شهر مادرید به پر شوری و تنوع امباجادورس Embajadores نیست. این مورد از جالب ترین محله های دنیا شامل محله چند فرهنگی مردم کم عایدی با اسم لاواپیه Lavapiés و بازار کهنه فروشان تاریخی شهر به نام ال راسترو El Rastro می گردد.

محله آستوریا Astoria در نیویورک

منطقه کویینز Queens در نیویورک یکی از پر تنوع ترین مکان های دنیا محسوب می گردد. جوامع یونانی و ایتالیایی نیویورک در این منطقه سکونت و فعالیت دارند و همین باعث شده است تا محله آستوریا Astoria که در کنار آب واقع شده است، از یک محله اسرارآمیز ناشناخته به یک نقطه داغ بین المللی تبدیل گردد. بوتیک هتل های متعدد و پر مسافر مانند دپیپر فکتوری The Paper Factory و د بورو The Boro در چند سال اخیر در این مورد از زیباترین محله های دنیا افتتاح شده اند و با طراحی عالی و امکانات بسیار خوب با هزینه پایین تر از هتل های محله های بروکلین Brooklyn و منهتن Manhattan فعالیت دارند.

محله استراسبورگ سن دنیس Strasbourg-Saint-Denis در پاریس

پاریس همانطور که آدری هیپبورن، بازیگر مشهور گفت همواره یک ایده خوب است؛ چه برای بازدید و چه برای یاد کردن در تبادل نظر. اما وقتی صحبت از انتخاب یک محله در پاریس به میان می آید، سخت است محله استراسبورگ سن دنیس Strasbourg-Saint-Denis را نادیده بگیریم. این محله طبق مد آنقدر به محله تاریخی محله لومره Le Marais نزدیک است که می توانید بدون دردسر ترافیک و با پای پیاده به بازدید از جاذبه های مشهور تاریخی آن بروید و در عین حال، در هنگام شب این امکان را دارید که یک رستوران شیک را برای وقت گذرانی پیدا کنید. اگر نمی دانید از کدام نقطه از این محله باید آغاز کنید، لو سیندیکت Le Syndicat را به شما پیشنهاد می کنیم.

محله وادرفرانت Waterfront در هوبارت

شهر هوبارت استرالیا بویژه به لطف وجود موزه مونا MONA معروفیت بسیار زیادی دارد و در جهت گردشگران قرار گرفته است. اما مجذوب کنندهیت این شهر فقط به هنر نیست. زیبایی و مجذوب کنندهیت منطقه تنامانی Tasmania در استرالیا هم باعث شده تا گردشگران بعد از بازدید از موزه، چیزهای جالب دیگری برای وقت گذرانی داشته باشند. یکی از مهمترین نقاطی که در محله وادرفرانت Waterfront این شهر دیده می گردد، اینستیتوت پولیر Institut Polaire است؛ یک مکان عالی که طراحی آن از نقش پر اهمیت منطقه تنامانی Tasmania به اسم بندر نهایی برای مراجعه کشتی های مهمی که به سمت قطب جنوب می فرایند، الهام گرفته و با هتل های تازه و مدرن و رستوران فرنکلین Franklin هم همراه شده است. این منطقه بعلاوه بخاطر داشتن تازه ترین محصولات کشاورزی معروفیت دارد.

محله تاریخی فیلیپینو تاون Filipinotown در لس آنجلس

جوامع کوچک آسیایی آمریکایی موجود در لس آنجلس بسیار غنی و همچنان در حال شکوفایی بیشتر هستند؛ بویژه بخاطر غذاهای خوش طعم و متفاوتی که ارائه می دهند. اگر سری به محله فیلیپینو تاون Filipinotown که اغلب با نام کوتاهتر های فای HiFi شناخته می گردد بزنید، هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد. این محله هنوز ظاهر سالهای اولیه خود را دارد؛ بنابراین انتظار هتل های پنج ستاره را نداشته باشید. تمرکز این محله روی پیاده روی معمولی و دوچرخه سواری در امتداد خیابان تمپل Temple Avenue، خریدن خوراکی و غذا و فرصت های جالب برای انداختن عکسهای جالب است.

محله ودینگ Wedding در برلین

نام این محله، ممکن است مرنام ازدواج را برایتان تداعی کند؛ اما هیچ ربطی به این موضوع ندارد. محله ودینگ Wedding در شمال غربی برلین قرار گرفته است. با اینکه برلین به اسم یک شهر پر جوش و خروش و شهری که جشن و پایکوبی 24 ساعته در آن در جریان است شناخته می گردد، خیابان های فرعی ودینگ Wedding آنقدر ساکت و پر آرامش هستند که می توانید مطمئن باشید یک خواب راحت شبانه خواهید داشت. در طول روز هم می توانید از وقت گذرانی در نقاط مختلف این مورد از زیباترین محله های دنیا از جمله دریاچه پلاتزنسی Plötzensee و منطقه جنگلی ولکس پارک رهبرگ Volkspark Rehberge لذت ببرید.

محله اونیکان Onikan در لاگوس

بزرگترین شهر نیجریه صندلی هنرمندان، نویسندگان، طراحان و بازیگران مشهور این کشور است. ممکن است وقتی در محله اونیکان Onikan در این شهر که گذشته، حال و آینده در آن با هم ترکیب شده اند قدم می زنید، با بعضی از این افراد برخورد کنید. در مرکز این مورد از مجذوب کننده ترین محله های دنیا و در کنار دریاچه لاگوس Lagos Lagoon بعضی از مهمترین نقاط فرهنگی این شهر را مشاهده می کنید؛ از جمله موزه ملی نیجریه Nigerian National Museum و گالری رله Rele Gallery که بر آثار هنری معاصر تاکید دارند.

محله شیموکیتازاوا Shimokitazawa در توکیو

محله شیموکیتازاوا Shimokitazawa در توکیو مانند محله بروکلین Brooklyn در نیویورک است. اگر ترجیح می دهید از سرعت زندگی در توکیو دور شوید؛ اما همچنان جایی در نزدیکی وسایل نقلیه عمومی عالی در توکیو بمانید، محله شیموکیتازاوا Shimokitazawa برترین نقطه این شهر است که به شما توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید. رستوران های ژاپنی این مورد از جالب ترین محله های دنیا مانند تن تو سن Ten To Sen و مراکز خرید متنوع آن بسیار قابل توجه بوده و می بایست حتما سری به آنها بزنید.

محله آرویوس Arroios در لیسبون

به اعتقاد بعضی افراد، لیسبون جالب ترین شهر قاره اروپا بشمار می رود. بسیاری از مواردی که این شهر بخاطر آنها شناخته شده است برای مثال غذاهای دریایی بسیار خوشمزه، موسیقی زنده، هنر خیابانی در خیابان های محله آرویوس Arroios یافت می شوند؛ محله ای که بخاطر تنوع و حس و حال جوانانه اش معروفیت دارد. در این مورد از زیباترین محله های دنیا رخدادهای مستقل بسیار زیادی در حال رخ دادن هستند و جوانان، هنرمندان و مردم از سرتاسر دنیا در خیابان های آن بچشم می خورند محله ای که مردم در گذشته از ورود به آن ترس داشتند، هم اکنون به مرکز چند فرهنگی و پر جوش و خروش شهر تبدیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1761

به "با شماری از جالب ترین محله های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از جالب ترین محله های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید