تجهیز کتابخانه های دو خیریه به وسیله باشگاه طرفداران کتاب

به گزارش مجله جگوار، اعضای باشگاه طرفداران کتاب با همکاری انتشارات به نشر در راستای اهداف خیرخواهانه خود و بعلاوه برای ایجاد بستر مطالعه کتاب و تقویت روحیه فرهنگی در اقشار مختلف جامعه، عصر روز گذشته با حضور در دو خیریه حضرت ابالفضل (ع) و مرکز دخترانه آرامش اتابکان، دو کتابخانه این مراکز را با اهدای کتاب هایی در موضوعات متنوع تجهیز کرد.

تجهیز کتابخانه های دو خیریه به وسیله باشگاه طرفداران کتاب

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، اعضای باشگاه طرفداران کتاب با همکاری انتشارات به نشر در راستای اهداف خیرخواهانه خود و بعلاوه برای ایجاد بستر مطالعه کتاب و تقویت روحیه فرهنگی در اقشار مختلف جامعه، عصر روز گذشته با حضور در دو خیریه حضرت ابالفضل (ع) و مرکز دخترانه آرامش اتابکان، دو کتابخانه این مراکز را با اهدای کتاب هایی در موضوعات متنوع تجهیز کرد.

اعضای باشگاه طرفداران کتاب که پیش از این در فضای مجازی فعالیت های گوناگونی داشته و با شعار کتاب خوب بخوانیم، خوب کتاب بخوانیم فعالیت خود را شروع نموده است، علاوه بر تجهیز کتابخانه های دو خیریه در شهرستان پاکدشت، پای صحبت های مدیر این مجموعه نشستند و درباره مسائلی که در حوزه کتابخوانی این مراکز وجود داشت مصاحبه کردند. اعضای باشگاه طرفداران کتاب پس از بازدید از شرایط کتابخانه های این دو خیریه و بعلاوه با توجه به تجربیات خود، درباره ضعف کتابخانه های این مراکز پیشنهاد هایی ارائه کردند.

باشگاه طرفداران کتاب متشکل از جمعی جوان، دغدغه مند، انقلابی، خودجوش و کتاب دوست است که با توانمندسازی اعضا، سازمان دهی چارچوب ها، ارتباطی منسجم و ساختاری هدفمند، شبکه فکر فرهنگی را ایجاد نموده است و به صورت مستقل و خودجوش اداره می گردد. باشگاه طرفداران کتاب در راستای ارتقای سطح مطالعه، به مناسبت هفته ملی کودک، با اهدای کتاب های متناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان به دو خیریه نگهداری بچه ها و نوجوانان مراجعه کرد.

یکی از اهداف اصلی در باشگاه طرفداران کتاب تربیت و معرفی مروجان کتاب بوده است. از این رو از تمامی نوجوانانی که در این خیریه ها حضور داشته، درخواست شده که علاوه بر مطالعه کتاب های نو، اقدام به نوشتن یادداشت های ترویجی، هر چند کوتاه و ساده نموده و آن را به مسئولان این گروه فرهنگی برسانند.

در این ملاقات، اعضای این گروه فرهنگی با ارائه اطلاعاتی جامع و کاربردی و معرفی کتاب های ارزشمند و متناسب با گروه سنی آن ها، از مربیان این مجموعه ها درخواست کرد تا هر زمان بچه ها و نوجوانان به مشاوره کتابی احتیاج داشتند، با اعضای باشگاه طرفداران کتاب تماس بگیرند تا خدمات مورد احتیاج را دریافت نمایند.

بعلاوه از تمامی بچه ها و نوجوانان این دو خیریه درخواست شد تا هر ایده ای را که در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فکرشان رسید، به مربیان خود ارائه دهند تا در زمان و شرایط مناسب اجرا گردد.

در این مراسم، مدیران هریک از این خیریه ها با اشاره به اوج گیری مسائل مالی و افزایش هزینه های جاری خیریه، تقویت و برطرف مسائل کتابخانه ها را دور از فکر توصیف کرد و اضافه نمود: متأسفانه هزینه های بالایی که در تهیه کتاب وجود دارد، توان ما را برای برطرف مسائل فرهنگی و ترویج کتابخوانی از بین برده است. اما در مقابل می بینیم تمامی نوجوانان ما تمایل بسیاری به خواندن کتاب دارند و از کتاب های گذشته به خوبی استفاده می نمایند. به نظر می رسد مسئولان باید دقت نظر بر امور فرهنگی این مجموعه ها داشته باشند؛ چراکه این امر پیش زمینه ای برای تربیت و وارد شدن این قشر به جامعه بوده و احتیاج به دانش اجتماعی و فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1879

به "تجهیز کتابخانه های دو خیریه به وسیله باشگاه طرفداران کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز کتابخانه های دو خیریه به وسیله باشگاه طرفداران کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید