تنسور G2 گوگل برخلاف برخی گزارش ها یک تراشه 5 نانومتری است

به گزارش مجله جگوار، طی ساعات گذشته سایت های زیادی گزارش مربوط به 4 نانومتری بودن تراشه تنسور G2 گوگل را منتشر کرده اند. این در حالی است که در حال حاضر بهترین تراشه های موجود در بازار از فناوری 4 نانومتری سامسونگ و TSMC بهره می برند. اما سایت Android Authority با توجه به شواهد موجود به این نتیجه رسیده که برای این تراشه از لیتوگرافی 4 نانومتری استفاده نشده است.

تنسور G2 گوگل برخلاف برخی گزارش ها یک تراشه 5 نانومتری است

حالا سخنگوی گوگل به همین سایت رسما اعلام کرده که تنسور G2 یک تراشه 5 نانومتری محسوب می شود. البته گوگل دقیقا اعلام نکرده که کدام فناوری 5 نانومتری مورد استفاده قرار گرفته است. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی این تراشه از فناوری 5 نانومتری موسوم به 5LPE استفاده کرده ولی سامسونگ همچنین تراشه های مبتنی بر فناوری جدیدتر 5LPP را هم تولید می کند.

در هر صورت با وجود اینکه بیشتر شرکت ها به استفاده از جدیدترین فناوری ساخت تراشه ها علاقه نشان می دهند، گوگل تصمیم گرفته از فناوری 4 نانومتری استفاده نکند و به همان لیتوگرافی 5 نانومتری بسنده کند. این در حالی است که اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 که تراشه های جدیدی نیستند، چیپست های 4 نانومتری محسوب می شوند.

حتی بدون تایید گوگل، شواهد زیادی در مورد 5 نانومتری بودن این تراشه وجود دارد. اول از همه باید به تغییر نه چندان محسوس سرعت هسته ها اشاره کنیم. به عنوان مثال هسته Cortex-X1 در تراشه تنسور G2 به 2.85 گیگاهرتز می رسد که نسبت به سرعت 2.80 گیگاهرتزی نسل قبلی شاهد تغییر چندانی نیستیم. این در حالی است که در صورت استفاده از فناوری ساخت جدیدتر، افزایش سرعت قابل توجه تری عملی می شد و از سوی دیگر این شرکت به بهبود محسوس مصرف انرژی اشاره می کرد. همچنین گوگل در تبلیغات مربوط به گوشی های پیکسل 7، هیچ اشاره ای به فناوری ساخت این تراشه نکرده و طبیعتا اگر از لیتوگرافی جدیدی استفاده می شد، گوگل روی این موضوع مانور می داد.

بر اساس بنچمارک های منتشر شده، این تراشه نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد اما در روزهای آینده با انتشار گزارش های بیشتر، در این زمینه می توانیم با قاطعیت بیشتری صحبت کنیم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2190

به "تنسور G2 گوگل برخلاف برخی گزارش ها یک تراشه 5 نانومتری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنسور G2 گوگل برخلاف برخی گزارش ها یک تراشه 5 نانومتری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید