فراوری نوعی آنتی بیوتیک برای بکتری های خاص!

به گزارش مجله جگوار، محققان پیروز به فراوری آنتی بیوتیک هایی شده اند که تنها رشته هایی خاص از باکتری ها را هدف قرار می دهد.

فراوری نوعی آنتی بیوتیک برای بکتری های خاص!

به گزارش ، آنتی بیوتیک ها یکی از مهم ترین دارو های درمانی هستند که برای مقابله با انواع عفونت ها به کار می روند، اما تقویت توان باکتری ها برای مقابله با آنتی بیوتیک ها و نیز عدم تفاوت قائل شدن میان باکتری های خوب و بد توسط آینده بیوتیک ها و از بین بردن همه آن ها یک چالش جدی است.

از بین بردن باکتری های خوب توسط آنتی بیوتیک ها بر روی مقابله با بیماری هایی همچون دیابت، چاقی، آلزایمر، امراض قلبی و سرطان تاثیر منفی می گذارد، از همین رو تحقیقاتی که در همین زمینه در آلمان اجرا شده به فراوری آنتی بیوتیک خاصی منجر شده که Moraxella catarrhalis نام دارد و به طور خاص یک نوع باکتری در گوش میانی را نابود می نماید. نابودی این باکتری برای مقابله با بسیاری از عفونت های گوش انسان لازم است.

پژوهشگران همچنین از فراوری آنتی بیوتیکی برای نابودی باکتری دیگری به نام M. catarrhalis خبر داده اند که عامل ابتلای انسان به بعضی بیماری های کبدی است.

پژوهشگران امیدوارند در آینده بتوانند تعداد بیشتری از این نوع آنتی بیوتیک های تخصصی را فراوری نموده و عرضه نمایند. هر چند تا تجاری سازی آن ها راه درازی در پیش است.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 248

به "فراوری نوعی آنتی بیوتیک برای بکتری های خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نوعی آنتی بیوتیک برای بکتری های خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید