جاسوسی فناورانه جنگنده های آمریکایی و کانادایی از هواپیماهای روسیه

به گزارش مجله جگوار، جنگنده های آمریکایی و کانادایی به جاسوسی از دو هواپیمای شناسایی روسیه پرداختند که در نزدیکی آلاسکا در حال پرواز بودند.

جاسوسی فناورانه جنگنده های آمریکایی و کانادایی از هواپیماهای روسیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این جاسوسی در تاریخ نهم مارس و با برنامه ریزی فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی صورت گرفته که وظیفه هماهنگی اقدامات نظامی آمریکا و کانادا را بر عهده دارد. این مرکز به طور رسمی این موضوع را اعلام نموده است.

آمریکا و کانادا مدعی شده اند که دو هواپیمای شناسایی روسیه در نزدیکی سواحل آلاسکا در حال پرواز بوده اند و البته حریم هوایی این دو کشور را نقض ننموده بودند. با این حال آمریکا و کانادا از هواپیماهای مذکور جاسوسی نموده اند.

هواپیماهای شناسایی روسیه از نوع تی یو 142 بوده و جاسوسی از آنها توسط جنگنده های اف 22 آمریکا و سی اف 18 کانادا صورت گرفت.

این دو کشور جاسوسی از هواپیماهای شناسایی روسیه را حق خود دانسته و افزوده اند برای این کار علاوه بر هواپیماهای جنگنده از سیستم های راداری و ماهواره های پیشرفته نیز استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 770

به "جاسوسی فناورانه جنگنده های آمریکایی و کانادایی از هواپیماهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی فناورانه جنگنده های آمریکایی و کانادایی از هواپیماهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید