جزایر فرناندو د نورونها را ببینید و میخکوب شوید!

به گزارش مجله جگوار، جزایر فرناندو د نورونها (Fernando De Noronha)

اگر که قصد سفر به برزیل را دارید، سواحل جزایر فرناندو د نورونها از آن دست جاهایی است که به هیچ وجه نباید از دست بدهید. جاذبه توریستی ای خاص و منحصر بفرد در برزیل که چشم اندازهای آن هر کسی را به خود خیره می نماید و بی ذوق ترین افراد را هم سر ذوق می آورد، جایی که از آن به عنوان بهشت برزیل یاد می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

جزایر فرناندو د نورونها را ببینید و میخکوب شوید!

جزایر فرناندو د نورونها کجاست؟

این جزایر در فاصله 354 کیلومتری از سواحل برزیل واقع شده است و در واقع یک مجمع الجزایر است که در کل 21 جزیره را شامل می گردد و سواحل تماشای، چشم میزانا و حیات وحش گوناگون و متنوعش باعث جلب توجه گردشگران شده است. این مجمع الجزایر در لیست آثار میراث جهانی یونسکو هم قرار دارند و به همین علت جهت دسترسی به آن ها اصلا سخت نیست. در واقع برای رفتن به این جزایر هم می توانید از راه هوایی و هم راه آبی اقدام کنید که قطعا سفر با کشتی چیز دیگری است.

در این جزیره چیزی که زیاد به چشم می خورد، صخره ها و جزیره های بزرگ و کوچک است. حیات وحش دریایی این جزایر هم فوق العاده است و یکی از برترین منطقه ها جهان برای غواصی است و جالب است بدانید که این جزایر محل زندگی یکی از بزرگ ترین پرنده های دریایی آتلانتیک جنوبی هم هست. بنابراین می توانید مطمئن شوید که از سفر به این جزایر واقعا لذت خواهید برد.

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، جزایر فرناندو د نورونها از 21 جزیره کوچک تر تشکیل شده است که از بین همه آن ها، فقط بزرگ ترین این جزایر قابل سکونت است و 5000 نفر جمعیت دارد. بنابراین در صورتی که بخواهید برای گشت و گذار به جزایر دیگر بروید، باید اجازه از مقامات این کشور بگیرید.

در جزایر فرناندو د نورونها این ها را ببینید

  • چشم میزانا و طبیعت وحشی اعجاب انگیز
  • غروب خورشید
  • دلفین ها
  • لاکپشت های دریایی در خلیج Sueste
  • خلیج پیگ
  • آتالایا
  • حیات دریایی
  • ماه کاملی که بر بالای اقیانوس شب ها خودنمایی می نماید
  • خیج سانچو که به عنوان زیباترین ساحل جزیره شناخته می گردد

اطلاعات کلی از فرناندو د نورونها

در این جزایر به طور کلی دو فصل وجود دارد، فصلی که در آن باران بسیار شدید می بارد و فصلی که کم باران تر است. آب و هوای این منطقه هم مثل بیشتر منطقه ها برزیل گرجهتی است با این حال ماه های دسامبر تا مارچ ماه هایی هستند که در آن ها باران به شدت می بارد و به همین علت باید این موضوع را در زمان سفر به جزایر فرناندو د نورونها مد نظرتان داشته باشید.

آنچه که باید قبل از سفر به این جزایر بدانید این است که دانستن حتی چند عبارت اصلی از زبان پرتغالی، به کارتان خواهد آمد چون در این جزیره به ندرت انگلیسی صحبت می گردد یا اصلا کسی بلد است. در واقع انگلیسی به ندرت صحبت، نوشته یا حتی خوانده می گردد پس یا باید با یک همراه کار بلد باشید یا این که خودتان باید بتوانید از پس خودتان بر بیایید.

انجام دهید، بهتر است از قبل باشد. در زمان سفر به جزایر فرناندو د نورونها بهتر است اصلا از آب لوله کشی استفاده نکنید ولی آب های بطری هم به راحتی در دسترس هستند و هم امن ترند.

آب های آبی کریستالی و سواحل حیرت آور فرناندو د نورونها هر کسی را وسوسه به شنا و غواصی در این جزیره می نماید. در این جزایر بیشتر از 15 ساحل وجود دارد که از بین همه آن ها، خلیج پوروکوس یکی از تماشای ترین و از سواحل ماسه ای است و ساحل Conceicao هم به خاطر خط ساحلی طولانی اش مشهور است. گردشگران ماجراجو مطمئنا از استخرهای طبیعی ای که در ساحل آتالایا وجود دارد و از غواصی در این استخرها حسابی ذوق زده می شنود. در مدت اقامت حتما از خلیج سانچو هم تماشا کنید که با دیواره های طبیعی احاطه شده است…

چطور به جزایر فرناندو د نورونها برویم؟

سفر به این جزایر هم از راه هوایی وهم از راه دریایی امکان پذیر است. این جزیره دارای فرودگاه کوچکی است که هواپیماهایی از مبدا رسیف (Recife) در فرودگاه آن فرود می آیند.

یکی دیگر از مجذوب نماینده ترین کارهایی که در هنگام سفر به این سواحل می توانید انجام دهید، تماشای دلفین های باهوش و دوست داشتنی است. هر صبح، صدها دلفین در آب های این جزیره آغاز به جست و خیز می نمایند و روی آب می آیند که اگر کمی روی ارتفاع مثلا بر بالای یک صخره بایستید، به راحتی می توانید آن ها را ببینید. در واقع فعالان محیط زیست و یا حتی مردم عادی، شب ها به این دلفین ها غذا می دهند صبح ها آن ها به روی آب می آیند.

یکی دیگر از فعالیت هایی که در بین افرادی که به جزایر فرناندو د نورونها سفر نموده اند خیلی هوادار دارد، اسنورکلینگ است. اسنورکلینگ چیست؟ درباره آن قبلا نوشته ایم، به لینک روبرو بروید (اسنورکلینگ چیست؟) اگر چه تا چند سال پیش اسنورکلینگ در آب های آتالایا محدود بود و در واقع خیلی آزاد نبود، با این حال امروزه این محدودیت مثل گذشته نیست و می توانید کم و بیش در این آب ها اسنورکلینگ کنید.

روزانه فقط تا 100 نفر اجازه غواصی یا اسنورکلینگ در این آب ها را دارند و در صورتی که این ظرفیت پر گردد، بقیه افراد باید تا روز بعدی صبر نمایند. اگر که دوست داشتید از این منطقه در جزایر تماشا کنید، چند نکته را در فکر داشته باشید:

  • اجازه استفاده از کرم های ضد آفتاب را ندارید چون روغن آن ممکن است آب را کثیف کند.
  • دقیقا باید به میزان اسنورکلینگ، روی سطح آب بمانید و اگر بخواهید به پایین بروید، شما را از آب بیرون می آورند و باید جریمه پرداخت کنید.
  • فقط اجازه دارید تا 25 دقیقه در آب بمانید.

منبع: wikitravel.org

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2077

به "جزایر فرناندو د نورونها را ببینید و میخکوب شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر فرناندو د نورونها را ببینید و میخکوب شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید