جشنواره ای جوان که پیرانه و پخته می اندیشد

به گزارش مجله جگوار، تهران (پانا) - محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به مناسبت شروع به کار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نوشت: هر چند جشنواره هنرهای تجسمی فجر در قیاس با دیگر جشنواره های فجر، جوان است، اما در همین جوانی نیز، پخته و پیرانه می اندیشد و دبیران کل همیشه در پی جستن راه هایی برای بهتر شدن کوشش نموده اند.

جشنواره ای جوان که پیرانه و پخته می اندیشد

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ محمود سالاری در پیغام به جشنواره آورده است: هنرهای تجسمی، کهن ترین دستاورد هنری بشر است و امروز در دنیا فناورانه ای که شئون زندگی بشر را فراگرفته، همچنان هنرهای تجسمی در تمامی رشته ها مانند نقاشی و مجسمه سازی و عکس و کاریکاتور سرامیک و ... در زندگی روزمره و زیست هنرمندانه مردم دنیا جایگاه منحصربه فردی دارد. ایران ما نیز در طول ادوار تاریخ، هنرمندان بزرگی را به خود دیده که نقش ها و نگاره هایشان برای ما و دنیایان بزرگ ترین میراثِ فرهنگی و هنری بشریت است.

معاون امور هنری اضافه کرد: امروز هنرهای تجسمی در میان مردم خواستار بسیاری دارد و این مساله، وظیفه معاونت امور هنری و به طریق اولی اداره کل هنرهای تجسمی را دو چندان سخت می نماید. همراهی صمیمانه هنرمندان با رویدادهای هنری، که از یک سو فرایندی پیچیده در برگزاری دارند و از دیگر سو تأثیرات اجتماعی و جریان سازی های هنری آنها اهمیت بسیاری در برنامه ریزی های فرهنگی دارد، در جشنواره هنرهای تجسمی فجر به اوج می رسد. در این جشنواره که خاستگاهی انقلابی دارد سیاستگذاری های فرهنگی و ریشه های فرهنگمدارانه موجب شده است تا هنر به معنای متعهدانه آن در میان اقشار هنرمند و مردم هنردوست راه بیابد.ارزش و جایگاه رویدادی چون جشنواره هنرهای تجسمی وقتی بیشتر نمود می یابد که توجه داشته باشیم امروزه بخش قابل توجه محصولات مورد احتیاج مردم با هنرهای تجسمی پیوند دارد.

سالاری در ادامه پیغام خود نوشته است: نگاهی به ادوار پیشین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشان می دهد که راستا راه هر چند با سختی و آزمون و خطاهای بسیاری طی شده، اما صحیح بوده است، زیرا موجب شده که منتقدان و هنرمندان این عرصه، بی اعتنا از کنار ان عبور نکنند و نقدها و مسائلی که برای بهبود این جشنواره مطرح نموده اند، نشان از دغدغه های فرهنگی و هنری آنان دارد.

هر چند جشنواره هنرهای تجسمی فجر در قیاس با دیگر جشنواره های فجر، جوان است، اما در همین جوانی نیز، پخته و پیرانه می اندیشد و دبیران کل همیشه در پی جستن راه هایی برای بهتر شدن کوشش نموده اند. جوانی در ذات خود پویایی و سرزندگی بسیاری برای جشنواره ایجاد می نماید و حضور پیشکسوتان هنر در این رویداد در جایگاه دبیرکل و دبیر و داور، رگه هایی از پختگی و اندیشه متعالی را رقم می زند.

وی در خاتمه پیغام خود با اظهار امیدواری به نگاه ساختاری به بدنه جشنواره و سپاس از همکاران اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دبیر کل و همه دبیران و داوران و همکاران دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر نوشته است: این رویداد مهم هنری را باید به عنوان نهاد موثر در عرصه هنرهای تجسمی بشناسیم و برای تقویت بنیان های ساختاری آن از یک سو، و بهره برداری از دستاوردهای آن از سوی دیگر بهتر و بیشتر بیندیشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2031

به "جشنواره ای جوان که پیرانه و پخته می اندیشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ای جوان که پیرانه و پخته می اندیشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید