خالق مجموعه بازی های سایبریا در 66 سالگی درگذشت

به گزارش مجله جگوار، بنوا سوکال، نویسنده بلژیکی معروف کتاب های مصور و خالق مجموعه بازی Syberia، پس از یک دوره طولانی مدت بیماری در سن 66 سالگی درگذشت.

خالق مجموعه بازی های سایبریا در 66 سالگی درگذشت

این خبر در روز 28 ماه مه 2021 توسط ناشر بازی های Syberia (سایبریا) یعنی شرکت Microïds اعلام شد. تعیین نشده است که او از چه بیماری خاصی رنج می برده است.

در بیانیه ی منتشرشده از سوی Microïds در توصیف بنوا سوکال نوشته شده است: بنوا هنرمند واقعی و بسیار با استعداد بود که نقش و تأثیر ماندگاری در تاریخ Microïds بر جای گذاشته است. سبک متمایز او باعث خلق جهان های متفاوتی شده است که برای هزاران بازیکن در سراسر جهان فراموش نشدنی است. او حتی مدتی به عنوان مدیر هنری در Microids فعالیت می کرد.

بنوا سوکال ابتدا کار خود را در دهه 70 میلادی و با کتاب های مصور و به ویژه مجموعه کمیک های Inspector Canardo شروع کرد. او بعدها یکی از خط های داستانی این کمیک را دوباره استفاده و از آن به عنوان پایه اولین بازی ماجراجویی اش استفاده کرد که آن بازی Amerzone: The Explorers Legacy نام داشت و در سال 1999 توسط شرکت Microïds منتشر شد. آن بازی ماجرای روزنامه نگاری را روایت می نماید که برای اثبات وجود یک نوع مرموز از پرندگان سفید که از سال 1932 دیده نشده اند، به آمریکای جنوبی سفر می نماید.

با این حال، بازی بعدی او بود که توانست موفقیت عظیم و غیرمنتظره ای را برایش رقم زند. ذهن خلاق سوکال باعث ساخت دو بازی Syberia و Syberia 2 شد که به ترتیب در سال های 2002 و 2004 منتشر شدند. در دورانی که سال ها از بازی های ماجراجویی پرفروش گذشته بود، بازی سایبریا توانست به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند و در ذهن بسیاری ماندگار گردد.

پس از مدتی که سوکال به عنوان کارگردان هنری در Microïds فعالیت می کرد، او از این شرکت جدا شد تا استودیو White Bird Productions را تأسیس کند و در آن دوران به خلق بازی های ماجراجویی بیشتری مثل Paradise و Nikopol: Secrets of the Immortals بپردازد. با این وجود، این آثار نتوانستند موفقیت مجموعه بازی سایبریا را تکرار نمایند که دیگر به یک بازی کالت تبدیل شده بود. به همین خاطر، او بعدها دوباره به Microïds بازگشت تا روی بازی Syberia 3 کار کند. اثری که در سال 2017 میلادی منتشر شد.

همچنین در سال 2019 اعلام شد که قرار است قسمت جدید از مجموعه بازی سایبریا با نام Syberia: The World Before ساخته گردد که در آن موقع حدود 18 ماه از فرآیند توسعه خود را پشت سر گذاشته بود. طبق اعلام رسمی شرکت Microïds، بنوا سوکال حتی در ماه های قبل از مرگش با همکاری استودیو Koalabs روی این بازی کار می کرد. آن ها در بیانیه خود ذکر نموده اند: بنوا در این 25 سال گذشته و به وسیله ساخته های متفاوتش یاری شایانی به پیشرفت بازی های ویدیویی در سطح بین المللی نموده است.

اگرچه بنوا سوکال در سن 66 سالگی از این جهان رفته است اما او با ساخته عظیمش یعنی مجموعه بازی سایبریا در ذهن هواداران ماندگار خواهد بود.

منبع: PC Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1705

به "خالق مجموعه بازی های سایبریا در 66 سالگی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق مجموعه بازی های سایبریا در 66 سالگی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید