خوشحالی مردم نپال از تصویب نقشه جدید این کشور و آغاز مسائل تازه برای دولت هند

به گزارش مجله جگوار، به دنبال تصویب نقشه جدید نپال توسط مجلس این کشور که بخشی از مناطق مورد مناقشه با هند را به خاک کاتماندو ملحق نموده مردم با روشن کردن شمع به شادمانی پرداختند.

خوشحالی مردم نپال از تصویب نقشه جدید این کشور و آغاز مسائل تازه برای دولت هند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از الجزیره، مردم کشور نپال تصویب نقشه جدید این کشور که شامل مناطق مورد مناقشه با هند را می گردد، جشن گرفتند.

لایحه الحاق مناطق مورد مناقشه به خاک نپال که توسط دولت این کشور به مجلس ارائه شده بود بدون مخالفت طیف گسترده ای از نمایندگان تصویب شد.

به این ترتیب تمام ادارات دولتی در نپال موظف هستند نقشه جدید را استفاده نموده و مناطقی از قبیل کالاپانی، لیمپیادورا و لیپولخ از دید کاتماندو بخشی از خاک نپال به حساب می آیند.

مردم نپال ضمن تائید مصوبه مجلس ضمن حضور در خیابان ها و روشن کردن شمع به شادمانی پرداخته و این تصمیم را یک لحظه تاریخی برای خود دانستند.

از سوی دیگر هند که این روزها با چین و پاکستان هم مناقشه مرزی دارد به تصمیم دولت نپال اعتراض نموده و آن را عامل برهم خوردن ثبات منطقه دانسته است.

هند معتقد است ادعای نپال در مورد مالکیت بر مناطق مورد مناقشه سند تاریخی ندارد و کاتماندو نمی تواند ادعای خود را ثابت کند.

کشیدن یک جاده در مناطق مورد مناقشه توسط هند که قابلیت تردد نظامی نیز دارد دلیل اصلی اعتراضات اخیر نپال و تصمیم دولت این کشور بوده است.

نقشه جدید نپال با رای مثبت 258 نماینده از مجموع 275 نماینده مجلس نپال تصویب شده و خشم دهلی نو را در پی داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1098

به "خوشحالی مردم نپال از تصویب نقشه جدید این کشور و آغاز مسائل تازه برای دولت هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشحالی مردم نپال از تصویب نقشه جدید این کشور و آغاز مسائل تازه برای دولت هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید