15 دانستنی جالب درباره ژاپن

به گزارش مجله جگوار، تور ژاپن با شهرهای شلوغ و آینده نگر مثل توکیو تا منظره ها زیبا از کوه ها و جنگل ها، کشوری خیره کننده است. جای تعجب نیست که این کشور آسیای شرقی با ترکیبی شگفت انگیز از فرهنگ و فناوری، در لیست مکان های دیدنی بسیاری از مردم جهان واقع شده است. اگر شما هم دوست دارید به این کشور افسانه ای سفر کنید، خوب است از 15 حقیقت خیلی جالب درباره این کشور آگاه باشید.

15 دانستنی جالب درباره ژاپن
  • سفر به ژاپن و دانستنی های مهم
    • 1. ژاپن از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است
    • 2. کشتی سومو ورزش ملی ژاپن است
    • 3. غذاهای ژاپنی در لیست یونسکو قرار گرفته است
    • 4. کوه فوجی بلندترین قله کشور است
    • 5. درآوردن کفش قبل از ورود به خانه، ریوکان (مهمانخانه) یا معبد مرسوم است
    • 6. قطارهای فوق سریع
    • 7. شلوغ ترین گذرگاه عابر پیاده در ژاپن است
    • 8. مودبانه است که نودل خود را بنوشید
    • 9. عدد چهار بدشانس محسوب می گردد
    • 10. Hanami سنت تماشای شکوفه گیلاس
    • 11. هزاران چشمه آبگرم در ژاپن هستند
    • 12. امید به زندگی ژاپنی ها بالاست
    • 13. توکیو، پرجمعیت ترین کلان شهر دنیا است
    • 14. ژاپن، تور خارجی با دستگاه فروش اتوماتیک
    • 15. سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن تاخیر ندارد
    • تور ژاپن با خبرنگاران

سفر به ژاپن و دانستنی های مهم

ژاپن ترکیبی مجذوب نماینده از سنت های باستانی و بافت مدرنی پیشرفته است. از چشم انداز ها خیره نماینده و حیات وحش منحصر به فرد گرفته تا میراث فرهنگی غنی، ژاپن را پر از شگفتی ها و لذت های بی سرانجام نموده است. این کشور دوست داشتنی 15 حقیقت جالب دارد که می تواند قبل از سفر به ژاپن برای تان خواندنی باشد.

1. ژاپن از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است

در حالی که بیشتر مردم در خصوص جزایر اصلی هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو می دانند، ژاپن در واقع از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است. بسیاری از این جزایر خالی از سکنه هستند و زیبایی های طبیعی بکری را ارائه می دهند. بعضی دیگر از جزیره ها هم مملو از مکان های فرهنگی و تاریخی هستند. این مجمع الجزایر بیش از 3000 کیلومتر (حدود 1860 مایل) از دریای اوخوتسک در شمال تا دریای چین شرقی در جنوب، امتداد دارند.

2. کشتی سومو ورزش ملی ژاپن است

سومو ریشه در آیین های باستانی دارد و اعتقاد در کشور ژاپن بر این است که خدایان را سرگرم می نماید. کشتی گیران سومو، یا سوموتوری، بسیار منظم زندگی می نمایند. همه جنبه های زندگی آنها، از رژیم غذایی گرفته تا فعالیت های روزانه، برای ایجاد قدرت و انعطاف طراحی شده است. این ورزش چشم انداز ای مجذوب نماینده از قدرت، استراتژی و سنت است که منعکس نماینده میراث فرهنگی غنی ژاپن هم می باشد.

3. غذاهای ژاپنی در لیست یونسکو قرار گرفته است

Washoku، غذاهای سنتی ژاپنی، با مواداولیه فصلی، طعم متعادل و شیوه ارائه خاص به یکی از میراث یونسکو تبدیل شده است. در سال 2013، واشوکو به لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو اضافه شد و نقش آن در تقویت سلامت، انسجام اجتماعی و ارتباط با طبیعت را تایید کرد. در ژاپن وعده های غذایی اغلب برای نشان دادن تغییر فصول و جشن گرفتن نعمت های زمین و دریا طراحی می شوند، که تجسم فلسفه ژاپنی و زندگی با هماهنگی طبیعت است.

4. کوه فوجی بلندترین قله کشور است

کوه فوجی، یک آتشفشان فعال و بلندترین قله ژاپن با ارتفاع 3776 متر (12389 فوت)، نماد مهم این کشور است. مخروط تقریباً متقارن آن برای قرن ها الهام بخش هنرمندان و زائران ژاپنی بوده است. بالا رفتن از کوه فوجی نه تنها یک چالش فیزیکی، بلکه یک سفر معنوی است و جایگاه آن را به عنوان یک مکان مقدس در سنت شینتو تقویت را می نماید.

5. درآوردن کفش قبل از ورود به خانه، ریوکان (مهمانخانه) یا معبد مرسوم است

این کار این عمل نشانه احترام است و تمیز نگه داشتن فضای داخلی در ژاپن را نشان می دهد. Genkan، یک محوطه ورودی در خانه ها و بسیاری از ساختمان ها، به عنوان محل مشخص شده برای درآوردن کفش هاست. بعد هم از کفش های مهمان معمولاً در جاکفشی های مشخصی نگهداری می گردد. این رسم ارزش نظافت و احترام به محیط خود و خانه دیگران را نشان می دهد.

6. قطارهای فوق سریع

قطارهای شینکانسن ژاپن یا قطارهای گلوله ای که به علت دقت و سرعت خود مشهور هستند، با سرعتی شگفت انگیز از کشور عبور می نمایند. سرعت بعضی از آنها به بیش از 321 کیلومتر (200 مایل) در ساعت می رسد. سریع ترین شینکانسن، سری Maglev L0، در مراحل آزمایشی به سرعت 603 کیلومتر در ساعت (374 مایل در ساعت) رسیده است و سریع ترین قطار در دنیا است.

7. شلوغ ترین گذرگاه عابر پیاده در ژاپن است

در گذرگاه شیبویا در توکیو، هزاران نفر به یکباره از همه جهات عبور می نمایند. این نقطه قلب تپنده توکیو را در خود جای داده است و برای هر بازدید نماینده ای لازم است که یک بار از این معبر بگذرد. برای تماشای چشم انداز جالب این حرکت به بالای ساختمان شیبویا بروید تا عکس هایی مجذوب نماینده را به یادگار داشته باشید.

8. مودبانه است که نودل خود را بنوشید

شیوه خاص خوردن نودل در ژاپن نشانه قدردانی است. شما می توانید نودل را کمی له کنید تا طعم ها بیشتر درهم فرو بروند. بعد هم آن را سربکشید. سرآشپزان ژاپنی هم از این عمل شما شاد خواهند شد.

9. عدد چهار بدشانس محسوب می گردد

در فرهنگ ژاپنی، عدد چهار که شی تلفظ می گردد، به علت شباهت آوایی آن به کلمه مرگ، بدشانس در نظر گرفته می گردد. در نتیجه، بسیاری از ساختمان ها طبقه چهارم را حذف می نمایند یا ممکن است در هتل اتاقی با عدد 4 پیدا نکنید.

10. Hanami سنت تماشای شکوفه گیلاس

تماشای شکوفه های گیلاس یا هانامی شامل جمع شدن خانواده و دوستان زیر درختان برای لذت بردن از غذا، نوشیدنی و زیبایی شکوفه ها است. این سنت منعکس نماینده مفهوم فلسفی ژاپنی مونو بدون آگاهی است، یک آگاهی تند و زننده که گذرا بودن چیزها و زیبایی زودگذر آنها را یادآوری می نماید.

11. هزاران چشمه آبگرم در ژاپن هستند

اونسن یا چشمه های آب گرم طبیعی، بخشی دوست داشتنی از فرهنگ ژاپنی است که در تور ژاپن آنها را خواهید دید. این حمام های حرارتی نه تنها مکانی برای آرامش و تجدید قوا هستند، بلکه جنبه تشریفاتی نیز دارند. چشمه ها اغلب به شیوه های شینتوئیستی یا بودایی و برای پاکسازی استفاده می شوند. هر اونسن بسته به ترکیب مواد معدنی، موقعیت مکانی و سنت، تجربه منحصر به فردی را ارائه می دهد.

12. امید به زندگی ژاپنی ها بالاست

ژاپن رکورد بیشترین تعداد صد ساله ها را در دنیا دارد. منطقه اوکیناوا، به ویژه، به عنوان یک کانون طول عمر شناخته می گردد. این رکورد اغلب به یک رژیم غذایی سالم، سبک زندگی فعال و جامعه اجتماعی قوی نسبت داده می گردد که در تور خارجی ژاپن آن را خواهید دید.

13. توکیو، پرجمعیت ترین کلان شهر دنیا است

توکیو، مرکز شلوغ ژاپن، به عنوان پرجمعیت ترین کلان شهر دنیا شناخته می گردد. از سال 2021، منطقه شهری بیش از 37 میلیون نفر را در خود جای داده است که از جمعیت بسیاری از کشورها پیشی گرفته است. این شهر پرجنب وجوش، پراکندگی شهری متراکم از منطقه ها است که هر کدام ویژگی و مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند. در تور ژاپن 1403 خبرنگاران زیبایی های توکیو را خواهید دید.

14. ژاپن، تور خارجی با دستگاه فروش اتوماتیک

ژاپن خانه تعداد شگفت انگیزی از ماشین های فروش اتوماتیک است. بیش از 5 میلیون دستگاه در این کشور استفاده می گردد. این یعنی تقریباً یک دستگاه فروش اتوماتیک برای هر 23 نفر است! دستگاه های فروش اتوماتیک فقط برای میان وعده ها و نوشیدنی های معمولی شما نیستند. در ژاپن می توانید ماشین های فروش اتوماتیکی پیدا کنید که از چتر گرفته تا خرچنگ های زنده را می فروشند.

15. سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن تاخیر ندارد

قطارها، به ویژه، آنقدر به موقع هستند که تأخیر فقط یک یا دو دقیقه می تواند عذرخواهی رسمی از ارائه دهنده خدمات را تضمین کند. این قابلیت اطمینان، مایه غرور و انعکاس فرهنگ گسترده تر ژاپن بر احترام، کارآمدی و خدمات است.

تور ژاپن با خبرنگاران

تور خارجی به شرق آسیا می تواند یک تجربه بی نظیر باشد. اگر دوست دارید ژاپن را ببینید و سفری خاص را برای خود و خانواده تان رقم بزنید، خبرنگاران همراه شماست. ژاپن با خبرنگاران کاملا دقیق، امن و برنامه ریزی شده است تا با رضایت کامل از سفرتان لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر با خبرنگاران به شماره 02141663000 تماس بگیرید.

منبع: دالاهو
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2348

به "15 دانستنی جالب درباره ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دانستنی جالب درباره ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید