عایدی دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل

به گزارش مجله جگوار، دولت در بودجه سال گذشته پیش بینی نموده بود که از محل عوارض خروج از کشور در امسال 1500 میلیارد تومان عایدی کسب کند. اما طبق آمار در 9 ماه امسال دولت توانست 1563 میلیارد تومان از این محل کسب عایدی کند که از میزانی که پیش بینی شده بود فراتر رفت.

عایدی دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل

بر این اساس، مردم در 10 ماه امسال 1703 میلیارد تومان و در 11 ماهه امسال با افزایشی 144 میلیارد تومانی 1847 میلیارد تومان عوارض خروج از کشور پرداخت کردند.

در این میان دولت پیش بینی نموده است که در سال آینده از محل عوارض خروج از مرزهای کشور 3431 میلیارد تومان عایدی کسب کند. رقمی که نسبت به امسال بیش از 128 درصد افزایش دارد. این درحالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به افزایش 20 درصدی عوارض خروج از کشور در سال آینده را از لایحه بودجه سال 1402 حذف کردند. بنابراین نرخ عوارض در سال آینده نیز مشابه امسال خواهد بود. یعنی اندازه عوارض در سفر اول 400 هزار تومان معین شده است. این عوارض برای سفر دوم به اندازه 50 درصد و سفرهای سوم و بیشتر به اندازه 100 درصد افزایش خواهد یافت.

عوارض خروج از کشور یکی از منابع عایدیی برای دولت است که اندازه آن هر سال در لایحه بودجه معین می گردد. اما در لایحه بودجه سال 1401 بر خلاف سال های گذشته اندازه عوارض خروج از کشور برای هر نفر تعیین نشد و فقط به طور کلی در بخش درامدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2258

به "عایدی دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی دولت از عوارض خروج از کشور هرماه بیشتر از ماه قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید