درختان جنگل منطقه گلیل شیروان در آتش سوخت

به گزارش مجله جگوار، تعدادی درخت ارس که از گونه های باارزش منطقه حفاظت شده گلیل شهرستان شیروان خراسان شمالی است، در آتش سوزی جمعه شب از بین رفت.

درختان جنگل منطقه گلیل شیروان در آتش سوخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان با بیان این که هنوز میزان خسارت این آتش سوزی برآورد نشده است گفت: در این حادثه علاوه بر درختان ارس، تعدادی درخت از گونه افرا و زرشک کوهی نیز از بین رفت.

حمید فخرانی علت این آتش سوزی را سهل انگاری چوپانان در خاموش نکردن کامل آتش دانست و گفت: محیط بانان با حضور به موقع خود از سرایت بیشتر آتش جلوگیری کردند و تنها به عرصه های طبیعی حدود سه هزار متر مربع این منطقه خسارت وارد شد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار گرفته است که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در 85 کیلومتری شهر شیروان قرار گرفته است که با توجه به دارا بودن ویژگی های خاص طبیعی از جمله جنگل های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در 27 تیرماه 1350 به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1228

به "درختان جنگل منطقه گلیل شیروان در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان جنگل منطقه گلیل شیروان در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید