دیدنی های اطراف کرج برای آخر هفته

به گزارش مجله جگوار، اطراف تهران مقاصد خیلی خوبی برای سفرهای یک روزه هستند و شناختن این بخش ها به ما یاری می نماید تا برای تعطیلات آخر هفته خود یک برنامه کوتاه بریزیم.

دیدنی های اطراف کرج برای آخر هفته

خیلی از ما برای اینکه انرژی خودمان را دوباره بازیابیم و حال و هوایی عوض کنیم، احتیاج به مسافرت داریم اما شاید همواره فرصت کافی برای سفری چند روزه را نداشته باشیم. ازاین رو برترین انتخاب ها، مقاصد و جاذبه هایی هستند که می توانیم آن ها را در یک نصفه روز یا نهایت یک روز کامل بازدید کنیم. در این مقاله از خبرنگاران تعدادی از جاهای تماشای اطراف کرج را آنالیز می کنیم تا بتوانید برنامه ریزی بسیار خوبی را برای یک گردش نیم روزی از جاذبه های تماشای کرج و تماشای های آن انجام دهید.

روستای سنقرآباد

سنقرآباد روستایی در بیست کیلومتری غرب کرج است. یکی از آبادی های خوش آب وهوای سمت غرب کرج روستای سنقرآباد است که همانند نگینی سبز می درخشد. درخت چنار بزرگی در سنقرآباد وجود دارد که کسی درست نمی داند چند سال عمر دارد. داخل تنه درخت خالی است و ساکنان در گذشته گوسفندان خود را که داخل آن جای می گرفته اند، نگهداری می کردند. از میدان کرج تا روستای سنقرآباد حدود 40 دقیقه بدون ترافیک فاصله است.

ارنگه یکی از جاذبه های تماشای کرج

جاده چالوس یکی از مقاصد گردشگری ایران است که از ابتدا تا انتهای آن، چندین روستا را در دل خود جای داده است. اگر از سمت تهران به سمت جاده چالوس حرکت کنید در 18 کیلومتری این جاده تابلوی روستای ارنگه بزرگ به چشم می خورد که برای رسیدن به آن باید جاده فرعی دو کیلومتری را پشت سر بگذارید.

رودخانه این روستا، رودخانه ای فصلی است و برای لذت بردن از آن تا آخر مرداد باید به این منطقه سفر کنید. آبشار هفت چشمه یا همان هفت چاه از دیگر مکان هایی است که می توان با سفر به روستای ارنگه از آن بازدید کرد. از دیگر مکان های تاریخی این روستا، می توان به تپه قلعه ها اشاره نمود. این تپه بر اساس گفته های مردمان محلی متعلق به دوران زرتشتیان است.

برای داشتن تجربه ای متفاوت از گردشگری به روستای پل خواب بروید و تجربه سنگ نوردی در کنار چالوس گردی را ببینید.

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران در دامنه جنوبی رشته کوه البرز به وسعت 145 هکتار واقع شده است. در این باغ سرسبز و رنگارنگ، هفت رویشگاه ایرانی، شش رویشگاه جهانی و هشت کلکسیون و باغ موضوعی واقع شده است. در باغ گیاه شناسی ملی ایران، انواع گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز و گلخانه ای کشت شده اند.

برترین فصل بازدید از این باغ، بدون شک فصل بهار است که می توانید گل ها و شکوفه های بسیاری را در این باغ ببینید. از میدان کرج تا این باغ کمتر از نیم ساعت فاصله است و می توانید از آزادراه کرج-تهران برای دسترسی به آن بهره ببرید.

روستای آغشت

یکی دیگر از جاهای تماشای اطراف کرج، روستای آغشت است که درون خود جاذبه های مختلفی را هم جای داده است. این روستا غیر از جاذبه های طبیعی، یک قلعه بسیار زیبا نیز دارد که در واقع یک ملک شخصی است اما جلوی قلعه برای عکس گرفتن، به یکی از لوکیشن های محبوب تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، ابیانه تنها روستای سرخ ایران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2125

به "دیدنی های اطراف کرج برای آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های اطراف کرج برای آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید