راهنمای کامل سفر به دیوار چین

به گزارش مجله جگوار، دیوار چین

هر ساله میلیون ها گردشگر تور چین را خریداری می نمایند تا به این سرزمین رازها و رمزها سفر نمایند و طبیعی است چرا که کشور چین با جای دادن جذبه های فراوان در هر گوشه اش، به یکی از پر جاذبه ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری چین، دیوار چین است که با توجه به محبوبیت زیادی که دارد پیدا کردن آن و رفتن به آن در چین اصلا کار سختی نیست. اما بازدید از این مکان فقط خلاصه به رفتن به آن نمی گردد، نکاتی وجود دارد که در صورت دانستن آن ها سفر فوق العاده ای در انتظارتان خواهد بود و در صورتی که آن ها را ندانید و ناگهانی از این مکان دیدن کنید احتمالا حتی از بازدیدتان پشیمان می شوید! پس با این راهنمای قدم به قدم بازدید از دیوار چین همراه خبرنگاران باشید:

راهنمای کامل سفر به دیوار چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر و بازدید

به طور کلی هر کاری که می کنید فقط آخر هفته ها و یا در تعطیلات طولانی مدت به این مکان نروید تا خودتان را در بین صدها هزار گردشگر دیگر و وسط جمعیتی شلوغ نبینید! اگر هم از نظر شرایط آب و هوایی بخواهیم بگوییم باید گفت که ماه های اکتبر و نوامبر بهترین زمان سفر به چین و بازدید از دیوار چین هستند. اگر چه زمستان ها به طرز وحشتناکی هوا سرد است اما باز هم افرادی هستند که دوست دارند در این زمان دیوار را ببینند چرا که منظره قله هایی که روی نوک آن ها برف نشسته واقعا تماشایی است. توصیه می کنیم در ماه فوریه هم به خاطر جمعیت زیاد و شلوغی بیش از اندازه آغاز سال نو چینی از آن بازدید نکنید.

حالا قبل از هر چیزی بهتر است که به عکس پایین نگاه کنید. آیا واقعا دوست دارید دیوار چین را با این همه جمعیت ببینید؟ شک داریم! اگر دوست دارید بدانید که از چه بخش هایی از آن بهتر است دیدن کنید و از دیدن چه بخش هایی بهتر است بپرهیزید، به خواندنتان ادامه دهید!

بخش های مختلف دیوار چین: بخش هایی که باید ببینید

همان طور که می دانید دیوار چین از چندین قسمت مختلف ساخته شده است که در اینجا می خواهیم معروف ترین بخش های آن را معرفی کنیم و پیشنهادمان را در خصوص هر بخش بگوییم:

قسمت بادالینگ

  • دومین بخش قابل دسترس از نظر راحتی در پکن است.
  • بخشی از دیوار است که به خوبی تا حالا حفظ شده است
  • با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است
  • ماشین کابلی دارد

اگر چه همه این ویژگی های خوبی که در بالا گفته شد را دارد اما بهتر است که در فصول های پر گردشگر جدا از رفتن به آن خودداری کنید. اگر که فقط یک روز زمان داشتید به Mutianyu که بخش دیگری از دیوار است بروید.

قسمت Huanghuacheng

  • تقریبا دور اقتاده است
  • به ندرت در آن گردشگری دیده می شود
  • چشم انداز زیبایی از دریاچه دارد

قسمت Jinshanling

  • نیمه ای از دیوارهای آن مثل قبل حفظ شده است
  • در فاصله 150 کیلومتری از مرکز شهر پکن است

قسمت Jiankou

  • قسمت های زیادی از دیوار در این بخش آسیب دیده است
  • یکی از بهترین قسمت های دیوار چین برای عکاسی و دریافت عکس های منحصر بفرد
  • چشم انداز شگفت انگیزی به کوه ها دور دست
  • به خاطر شیبتند، راهپیمایی های ماجراجویانه خواهید داشت

قسمت Gubeikou

  • فقط بخشی از دیوار باقی مانده است
  • محل برگزاری جنگ های تاریخی زیادی بوده است و دیدن آن از این حیث اهمیت دارد.

کمپ زدن در دیوار چین

یکی از ماجراجویانه ترین بخش های سفر به چین و بازدید از دیوار بزرگ چین، چادر زدن در کنار آن است. چند نفر ا پیدا می کنید که تا حالا این کار را انجام داده باشند؟ برای این کار 2 انتخاب دارید: یا در بخش Gubeikouکمپ بزنید و یا در روستای محلی Jinshanling بمانید.

حالا اگر بخواهیم صادقانه صحبت نموده باشیم می توانیم ساعت ها و ساعت ها در خصوص یوار چین صحبت کنیم و خسته نماینده نباشد. برای بازدید از این جاذبه مشهور تعیینا هم می توانید به وسیله تور اقدام کنید و یا شخصا. در پایین می خواهیم حقایقی از این دیوار عظیم را بگوییم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:

دیوار چین بزرگترین دیوار دنیا با تحسین برانگیز ترین معماری ای است که تا حالا ساخته شده است. این دایوار طولی برابر 21166.18 کیلومتر دارد و قدمت آن به بیشتر از 2300 سال قبل برمی شود. این دیوار همان طور که در بالا هم شرح داده شد، از بخش های مختلفی تشکیل شده است و ارتفاعی 7.5 متری دارد. البته در بخش هایی، این ارتفاع به 14 متر هم می رسد!

این دیوار در سال 1957 مورد مرمت نهاده شد و در سال 1987 در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شد. هر ساله میلیون ها نفر از این جاذبه معروف چین دیدن می نمایند و طبق آماری که وجود دارد، در سال 2001 63 میلیون نفر فقط از این دیار به تنهایی بازدید نموده اند.

دیوار چین ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی برای مردم چین دارد و جدا از این نقش پر رنگی در صنعت گردشگری این کشور بازی می نماید. شایعه های زیادی در خصوص این دیار مبنی از تعیین بودن آن از جو زمین وجود دارد اما بعد از مدتی تعیین شد که این شایعه ها دقیقا در حد شایعه هستند و صحت ندارند. با این حال مردم چین این دیوار را نمادی از قهرمانی ها می دانند و برای این باورند که هر کسی در تمام زندگی اش باید برای یکبار هم که شده به این دیوار صعود کند در غیر این صورت در زندگی اش برنده نخواهد شد.

البته دیدن این دیوار تنها بخش هیجان انگیز آن نیست می توانید در ابتدای ورودتان لباس های قدیمی چینی را خریداری کنید و به آن ها روی این جاذبه قدم بزنید تا کاملا در تاریخ چین غوطه ور شوید. خرید از غرفه های صنایع دستی که در بخش هایی از دیوار وجود دارد را در سفرتان به دیوار چین نباید فراموش کنید.

منبع: chinahighlights.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 355

به "راهنمای کامل سفر به دیوار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سفر به دیوار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید