سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی

به گزارش مجله جگوار، وزارت دفاع آمریکا بیان کرد مبلغ n, میلیارد دلار را در توسعه پروژه های تحقیقاتی که از هوش مصنوعی بهره خواهند گرفت، سرمایه گذاری می نماید.

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از واشنگتن پست، استیون واکر مدیر آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) امروز در یک نشست گفت: وزارت دفاع ایالات متحده ظرف پنج سال آینده دو میلیارد دلار به تحقیقات هوش مصنوعی اختصاص می دهد.

وی گفت که سازمان می خواهد به چگونگی دستیابی ماشین ها به توانایی های ارتباطی و استدلالی شبه انسانی بپردازد و دهها پروژه تحقیقاتی جدید را به پیش ببرد.

یکی از کارشناسان به واشنگتن پست گفت: این یک توافق عظیم است. این نخستین نشانه است که ایالات متحده با مقیاس بزرگ و بودجه هنگفت و به طور کاملا جدی به دنبال تکنولوژی پیشرفته هوش مصنوعی است. ما شاهد این بوده ایم که چین، میلیاردها دلار به این موضوع اختصاص داده است و این اولین بار است که ایالات متحده هم همین کار را انجام می دهد.

دارپا گفت: این پروژه ها به دنبال تامین بودجه برای مقابله با طیف وسیعی از مسائل از جمله نظارت بر بازرسی امنیتی، کاهش نیازهای انرژی برای ماشین های نظامی و هوش مصنوعی توضیحی است که به افراد اجازه می دهد تا بهتر بتوانند از هوش مصنوعی استفاده نمایند.

این حرکت پس از ایجاد مرکز مشترک اطلاعاتی هوش مصنوعی که به تازگی انجام گردیده، برای یاری به وزارت دفاع در پی تطبیق برنامه های کاربردی هوش مصنوعی با جسارت و آرامش در حالی که تعهد اخلاقی نظامی و ایمنی را رعایت می نماید، انحام می پذیرد.

در حالی که پنتاگون با شرکت های پیشرو در فناوری هوش مصنوعی کار نموده است، برخی پروژه ها متوقف گردیده است. به طور تعیین، پروژه Maven که به گوگل سپرده گردیده بود، به دلیل توسعه اسلحه های هوش مصنوعی مورد انتقاد کارمندان گوگل نهاده شد و سر و صداهایی در داخل شرکت ایجاد کرد که در نهایت تصمیم گرفته شد تا قراردادش را با پنتاگون تمدید نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 37

به "سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری پنتاگون در هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید