رونمایی از سمند شاسی بلند!، عکس

به گزارش مجله جگوار، فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند نو ایران خودرو بنام گنو در دسترس نیست؛ اما این احتمال می رود که مشخصات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود.

رونمایی از سمند شاسی بلند!، عکس

سمند شاسی بلند، محصول تازه شرکت ایران خودرو بوده که می خواهد با راهی کردن آن به بازار، رقبای داخلی خود را به چالش بکشد. این شاسی بلند را گنو نام گذاری نموده اند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از شرکت ایران خودرو، این شرکت میخواهد سمند شاسی بلند خود را با نام گنو فراوری کند و طراحی این SUV در ایران خودرو در دست اقدام است.

فعلاً اطلاعات دقیقی از شاسی بلند تازه ایران خودرو در دسترس نیست، اما این احتمال می رود که تعیینات فنی و سیستم انتقال قدرت آن برگرفته از سمند فعلی خواهد بود؛ بنابراین پس از تکمیل پروژه پلتفرم و طراحی گنو، احتمالاً پیشرانه EFP ایران خودرو را روی این SUV مشاهده کنیم.

این پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.7 لیتر حداکثر قدرتی برابر با 170 اسب بخار و 240 نیوتن متر فراوری می نماید. البته طبق اخباری که اخیراً از سمت شرکت ایران خودرو مبنی بر توسعه پیشرانه های سه سیلندر منتشر شده، احتمال دیگر، این است که پرقدرت ترین نمونه این پیشرانه با تکنولوژی TGDI، روی سمند شاسی بلند و سنگین وزن این شرکت قرار گیرد.

باید در نظر داشت که این محصول فعلاً در حد کانسپت و نمونه فرضی بوده و حتی پلتفرم آن تعیین نشده است؛ بنابراین طراحی پلتفرم و بدنه و داخل کابین سمند شاسی بلند، باتوجه به میزان زمانی که این شرکت برای دیگر محصولات فراوریی خود صرف نموده است، حداقل دو الی سه سال زمان بر خواهد بود.

این شرکت نسبت به تصاویری که در فضای مجازی با نام سمند شاسی بلند منتشر شده واکنش نشان داده و خبر داد، رندر اولیه طرح ارائه شده در سال 1395 به وسیله شخصی به نام آلاد تهیه شده و این رندر در سال 1397 به روزرسانی شد.

باتوجه به اینکه این رندرها از طراحی زیبایی برخوردارند، اما امکان پیاده کردن کامل آن بر روی خودرو وجود نداشته و امکان سنجی ساخت و فراوری نیز بر روی گنو انجام نشده است؛ بنابراین احتمال لغو فراوری این شاسی بلند بالا بوده و ایران خودرو می تواند پس از اندکی پیشرفت در پروژه، درصورت بالا رفتن هزینه های فراوری، پروژه را به کلی مختومه کند.

خودرو دوگانه سوز سورن پلاس به منظور توسعه صنعت سی ان جی در کشور در حاشیه نمایشگاه شهر هوشمند رونمایی شد و به زودی جایگزین تاکسی های سمند می شود.

آئین رونمایی خودرو دوگانه سوز سورن پلاس صبح امروز (سه شنبه، 14 تیرماه) با حضور رضا کاظم نژاد، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند غرفه سازمان دهیاری ها و شهرداری ها واقع در محل مصلای تهران برگزار گردید.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شدخودرو دوگانه سوز سورن پلاس همسو با اجرای قرارداد فراوری 45 هزار خودرو تاکسی و وانت دوگانه سوز فراوری شده است و با آنالیز و طراحی ایمنی و امکانات رفاهی، از مردادماه با جایگزین شدن خودروهای تاکسی سمند در اختیار مصرف نمایندگان قرار خواهد گرفت.

قرارداد حمایت مالی فراوری 45 هزار خودرو وانت و تاکسی دوگانه سوز (اعم از 40 هزار دستگاه خودرو تاکسی و 5 هزار دستگاه خودرو وانت) آذرماه سال گذشته بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و ایران خودرو امضا شد.

این قرارداد براساس مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح حمایت از فراوری و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی خودروهای دوگانه سوز عمومی، تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به سی ان جی سوز و به منظور جایگزینی استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک امضا شد.

در 25 کیلومتری شهر بندر عباس کوهی به ارتفاع 2500 متر از سطح دریا خودنمایی میکند که نماد استواری و زیبایی شهر است. این کوه گنو نام دارد. در ادامه به معرفی طرح فوق العاده زیبای یک شاسی بلند اسپرت تماما ایرانی میپردازیم که به وسیله مرتضی الاد طراحی شده است.

به گزارش خودروتک، هدف، خلق طرحی متفاوت، با ظاهری به روز و تهاجمی که شبیه به دیگر خودروها نباشد (البته کمی سخت است طرحی را بوجود آورید که بی شباهت به دیگر برندها نباشد و این مهم امکان پذیر نیست مگر اینکه شرکت مربوطه خط مشی را برای آینده برند خود ترسیم کند که متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است) و از طرفی به دور از المان های تکراری و هماهنگ با برند ایران خودرو باشد.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شددر واقع مبنای طراحی این کانسپت با الگوبرداری از المان های طراحی فعلی ایران خودرو و درآمیختن با الگوهای نوین طراحی در حفظ برند و توسعه زبان طراحی ایران خودرو می باشد. ایده بنده بوجود آوردن طرحی پیچیده و فضایی نبوده بلکه سعی شده طرحی عامه پسند، روان، با اصالت، زیبا و قابلیت فراوری داشته باشد و بتواند با شاسی بلندهای موجود هم رده خود در بازار مانند هیوندای سانتافه، تویوتا راو 4، میتسوبیشی اوتلندر و ... رقابت کند.

از همان روز اول ایده شاسی بلند اسپرت، کوپه و لوکس شهری را در فکر داشتم، چون این گونه سگمنت از شاسی بلندها مورد پسند عموم مردم و مخصوصاً جوان هاست. استفاده از خطوط تیز و برنده و همزمان استفاده از سطوح یکپارچه می تواند مفهوم شاسی بلندی نیمه لوکس و عضلانی را در فکر تداعی کند. ارتفاع کم خودرو، شیب تند سقف (بطوریکه با رسیدن به انتهای خودرو ارتفاع سقف کم می شود)، کاپوت نسبتاً کشیده، جلو پنجره بزرگ، تعبیه ورودی های بزرگ هوا در سپر جلو خودرو، استفاده از چراغ دوم بر روی سپر جلو با فاصله کم در زیر چراغ اصلی، رینگ های 19 اینچی با لاستیک های پهن و چراغ های تمام ال ای دی در عقب و جلو، همگی طرحی اسپرت و به روز را به نمایش می گذارد.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شدسمند شاسی بلند ایران خودرو: تعیینات فنی، قیمت و زمان ارائه: خودروهای شاسی بلند نماد قدرتمند یک کمپانی فراوری نماینده خودرو میباشند و درواقع تغییرات جاده و شرایط سخت و سخت مسیر تقریبا در مقابل این سبک از خودروها هیچ معنایی ندارد. اگر از هواداران ماشین های سبک شاسی بلند، Off- Road (مسیرهای خاکی و بیرون از جاده) و یا همان دو دیفرانسیل شاسی بلند باشید.

نکاتی پیرامون خودرو گنو GENO این طراحی واقعا مجذوب نماینده و اسپرت و زنده است و میتواند از صنعت خودرو سازی داخلی یه رقیب جدی برای وارداتی ها بسازد طراحی چراغ های عقب و ظاهر پشت اتومبیل واقعا ستودنی است و کاملا حس اسپرت را تداعی میکند. استفاده به جا و به میزان از زه های کروم کاری شده مجذوب نمایندهیت دوچندانی به این اتومبیل ارزانی داشته که برخلاف چینی های در حال معرفی و داخل بازار که استفاده از کروم کاری را از حد گذرانده اند و ظاهر خیلی ... حرفه ای به ان ها بخشیده است متاسفانه این طرح به ایران خودرو پیشنهاد شده و ایران خودرو بر خلاف اینکه از این طرح به عنوان طرحی زیبا نام برده ان را رد نموده است و گفته شده اگر قرار باشد روزی شاسی بلند فراوری کنیم از طراحان خودمان استفاده می کنیم.

گنو شاید امکان اجرایی شدن را نداشته باشد و اینکه به وسیله ایران خودرو رد شود طبیعی باشد، اما شکی نیست که طراح GENO یعنی الاد از استعداد و پتانسیل خوبی برای طراحی و ایده پردازی در زمینه طراحی خودرو برخوردار است و منطقی است که به وسیله شرکت بزرگ خودرو سازی وطنی جذب شود نه اینکه نادیده گرفته شود.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد؛ حتما نام رجحانن فراوری نمایندگان شاسی بلند هم به گوشتان رسیده است. در حال حاضر قوی ترین خودروهای شاسی بلندی که سختی مسیر و ناهمواری های موجود در جاده را در هم میشنمایند، نمادهای GMC، Jeep، Hummer، Ford، Chevorlet، landrover، Toyota، Ram Power را به دوش میکشند. البته گفتنی است که کمپانی های ذکر شده تمرکز بیشتری بر فتح هر نوع جاده را جهت ساخت ماشین های شاسی بلند خود دارند و شاید از نظر امکانات فوق هوشمند و لوکس نسبت به سایر برندها رجحان نداشته باشند.

اما نکته جالب در باره بعضی از کمپانی های بزرگ خودرو می باشد که توانایی تلفیق ظرافت، زیبایی و امکانات فوق هوشمند با بدنه و شاسی های یک خودروی 4 در 4 را داشته اند. از جمله این کمپانی های قدرتمند و لوکس، Lamborghini (که خودروی شاسی بند Lamborghini Urus را به عنوان اولین خودروی سوپر اسپرت شاسی بلند خود عرضه نموده است)، Mercedes Benz (که یکی از پرچمداران خودروهای کلاس شاسی بلند آن خودروی Mercedes Benz G550 نام دارد و یکی از قوی ترین خودروهای شاسی بلندیست که علاوه بر قدرت دارای امکانات فوق هوشمند، لوکس و منحصر به فرد میباشد) BMW (که یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند به نام BMW X6 را طراحی و به خود اختصاص داده است.

این خودرو علاوه بر طراحی، ظرافت و امکانات فوق هوشمند لوکس، دارای قدرت اسب بخار بالا برای تبدیل شدن به یکی از قوی ترین خودروهای شاسی بلند نیز می باشد.)، Porsche (که از مشهورترین خودروهای شاسی بلند آن می توان به Porsche Panamera، Porsche Cayenne و Porsche Cayenne S اشار کرد که در عین داشتن طراحی و ظارفت ظاهری و رنگ های بدنه کاملا خاص، دارای امکانات لوکس و فوق هوشمندی میباشند که در کنار قدرت بالای خود به خاص بودن خودروها افزوده اند)، Audi (که از مشهورترین خودروهای شاسی بلند هوشمند این کمپانی قدرتمند میتوان به Audi Q5 و Audi Q6 و Audi Q7 اشاره نمود که در عین ظرافت، زیبایی و امکانات فوق لوکس، دارای قدرت فراوان برای فتح هر نوع جاده با هر نوع سختی و چالش میباشند) نام دارند که در نوع خود رجحانن خودروهای شاسی بلند را فراوری و عرضه نموده اند. در بازار خودروهای آسیا، برندهایی همانند Cherry، KIA، Hyundai، Nissan، Havai، Geely و ... به چشم میخورند و تقریبا بازار آسیا را در میان خودروهای شاسی بلند در دست گرفته اند.

در نگاه جزئی تر می توان حضور این برندها در کشور خودمان، ایران، نیز مشاهده کنیم. سوال اصلی اینجاست که با توجه به درخواست های فراوان و متقاضیان مختلف جهت خرید خودروهای شاسی بلندی مانند Santa fe، Sonata و Sorento T آیا حضور بیشتر ماشین های شاسی بلند فراوری ملی مانند MVM (مدیران خورد) را خواهیم دید؟ مسئله اصلی تقضای بیشتر کاربران خودروهای شاسی بلند برای خرید برندهای ذکر شده امنیت بیشتر، ظاهری خاص تر و قدرت بیشتر خودروهای این برندها میباشد و اینجاست که پروژه ساخت خودروی شاسی بلند GENO (گنو) اهمیت بیشتری پیدا می نماید.

یکی از داغ ترین خبرهای مربوط به حیطه ساخت خودروی نوین، پروژه ساخت خودروی سمند شاسی بلند یا همان GENO نام دارد. در آغازین روزهای منتشر شدن خبر این پروژه همگی فکر میکردند که این تنها یک شایعه یا شوخیست، اما در حال حاظر با توجه به منتشر شدن تصاویر و جزئیات کلی درباره خوردوی سمند شاسی بلند میتوان گفت این خبر واقعیت دارد. طراحی این خودرو به وسیله مرتضی الاد و به یاری تکنولوژی نرم افزار تریدی مکس (3D Max) انجام گرفته است و به گفته ایشان به علت اینکهشرکت ایران خودرو در زمینه اسخت یک خودروی نوین و شاسی بلند برنامه خاصی نداشته است، طرح پروژه گنو میتواند یاری های بسیاری در زمینه فراوری ملی به ثمر برساند.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شدگروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به احتیاج مشتریان فراوری و معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند، وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به احتیاج مشتریان فراوری و معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند، وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.

براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن می باشند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) فراوری نمایند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به احتیاج مشتریان فراوری و معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند، وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.

نجم الدین بعلاوه مهم ترین برنامه ها و اهداف استراتژی های کلان شرکت را بعد از سال فراوری و معرفی محصولات تازه از جمله خودروی سدان خانوادگی تازه، مدل سال سمند LX، ارایه و فراوری وانت های سمند و PU 1 در سال، ارایه رانا با موتور دیزل در سال، ارایه و فراوری اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال و ارایه و فراوری اولین محصول از پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال 1395عنوان کرد.

بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که تعیینات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود.

به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در فراوری خودرو شاسی بلند ام وی ام x 55 برپایه موتور خودرو ام وی ام 530 تکرار شود تا موتور سمند که متخصصان داخلی توانایی ساخت و تهیه قطعات آن را پیدا نموده اند، با نصب بر روی یک پلتفرم SUV، اولین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی فراوری می شود.

از آنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از قبل است و از آنجا که تا به امروز هیچ خودروساز داخلی پیروز به فراوری اینگونه خودرو نشده تا احتیاج داخلی به وسیله واردات خارجی برطرف شود، بنابراین تدبیر در طراحی و فراوری یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.

حال برای تحقق این امر از آنجاییکه شرکت های مشارکت نماینده خارجی از جمله پژو و رنو به سبب تحریم های کشورهای غربی، بازار ایران را ترک گفته اند، سریع ترین و منطقی ترین اقدام از سوی شرکت خودروساز داخلی حرکت براساس یک پلتفرم داخلی است که در این میان به نظر می رسد موتور سمند و طراحی یک بدنه و شاسی SUV گزینه مناسبی باشد.

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد هر چند که چندی است که در شبکه های اجتماعی فراوری یک مدل شاسی بلند براساس اتاق خودروی فراوریی رانا گوش به گوش می پیچید و حتی عکس هایی از آن نیز به صورت غیررسمی انتشار یافته است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1402 بروزرسانی: 29 آبان 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2339

به "رونمایی از سمند شاسی بلند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سمند شاسی بلند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید