سفر به پکن ، آشنایی با جاذبه های گردشگری پکن

به گزارش مجله جگوار، با اینکه مکان های جذاب بی شماری که پکن در خود دارد، برای مشغول نگه داشتن هر گردشگر فعالی کافی است، اما بسیار خوب است که در نهایت، یک سفر یک یا دو روزه به اطراف شهر داشته باشید. به علاوه در سفر به پکن، دسترسی و استفاده آسان از گزینه حمل و نقل عمومی (در اغلب مسیرها راهنمای انگلیسی زبان پیدا می گردد)، برگزار کنندگان متعدد تور، گشت و گذار های مختلف و فوق العاده ای را پیشنهاد می دهند. محبوب ترین سفرهای روزانه پکن در میان این ها عبارت اند از دیوار چین در گذرگاه Badaling، زمین ها و معابد زیبایی که به درستی به نام پارک Fragrant Hills نام گذاری شده اند، همراه با مقبره های تاریخی امپراتوری مینگ و مکانی که در آنجا انسان ما قبل تاریخ پکنی کشف شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری پکن، پایتخت کشور چین آشنا شوید.

سفر به پکن ، آشنایی با جاذبه های گردشگری پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

گذرگاه Badaling و دیوار بزرگ چین

دورترین بخش دیده شده از دیوار چین در نزدیکی گذرگاه (Badaling) است که در 80 کیلومتری شمال غربی پکن واقع شده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری پکن می باشد. این مکان در حدود سال 1500 میلادی ساخته شده و در سال 1957 مجدد بازسازی و ترمیم گسته است. این بخش از دیوار بزرگ چین بین هفت تا هشت متر ارتفاع و حدود شش متر هم عرض دارد و 10 مرد بزرگ جثه یا پنج اسب می توانند پهلو به پهلو روی این دیوار کنار هم قرار گیرند. این بخش که با آجر پوشانده شده، ویژگی هایی دارد که عبارت اند از نرده های به هم پیوسته و مداوم و تعداد زیادی برج و باروهای عظیم و قوی برای دیدبانی مناطق فرو دست. اگر در سفر به پکن از اینجا بالا بروید، دیدی بی نظیر و چشمگیر از مناطق اطراف خواهید داشت (همچنین یک آسانسور کابلی برای بالا رفتن از دیوار موجود است). بخش دیگر قابل دسترسی پکن، در 130 کیلو متری شهر گوبیکو واقع است. این مکان در کوهستان Panlong و Wohu ساخته شده و یک منظره فوق العاده از مناطق اطرافش را به نمایش می گذارد. در حالی که بخش نزدیک به Mutianyu، به اندازه 70 کیلومتر در شمال شرقی پایتخت فاصله دارد، دارای مناظر چشمگیر و بی نظیری است.

عمارت تابستانی

مجموعه عمارت یا قصر تابستانی (Yíhé Yuán) باشکوه 716 هکتار را در برگرفته و در 15 کیلومتری پکن واقع است، در 1153 ظاهر شده و دریاچه آن متعاقبا در قرن 14 میلادی پس از اینکه این عمارت به عنوان باغ امپراتوری در نظر گرفته شده، به این عمارت اضافه شده است. نقاط برجسته این مجموعه شامل تالار رفاه و طول عمر (Renshou Dian) است در بخش شرقی دریاچه با تخت و اتاق های مخاطبینش، تئاتر بزرگ که در سال 1891 با یک خانه سه طبقه ساخته شده، تالار شادمانی و عمر دراز (Leshou Tang Hall) در بخش شمالی دریاچه که به حیاطی پر از گیاهان گرجهتی و سنگ های کم یاب پر شده و کشتی مرمری (Shifang) که یک اثر یادگار از بودجه ای است که ملکه صرف مدرنیزه کردن ناوگان امپراتوری بجای تغییر محل اقامت خود نموده است. این ها فقط بخش کمی از جاذبه های گردشگری پکن و عمارت تابستانی است، پس کفش های پیاده روی خوبی بپوشید و آماده باشید که بهترین قسمت روز خود را در سفر به پکن با کاوش در این مکان گردشگری زیبا بگذرانید.

پارک معطر هیلز (Fragrant Hills Park)

پارک معطر هیلز زیبا (Xiāngshān Gōngyuán) در کوهستان غربی که در 25 کیلو متری شمال غربی پکن است، یادآور آتشدان بخور دادن مرسوم چینی بوده و اغلب با ابر هایی که قابل مشاهده هستند، پوشیده شده که از فاصله های دور شبیه به دود به نظر می رسد (نام ترجمه شده این پارک کوهستان بخور است). پارک برای هوای کوهستانی سردش در تابستان بسیار محبوب است و در پاییز موقعی که این شکار امپراتوری سابق حفظ می گردد، برگ ها آغاز به تغییر رنگ می نمایند. نقاط برجسته اینجا شامل دریاچه Spectacle که از متصل شدن دو دریاچه به وسیله یک پل عابر پیاده، تشکیل شده و از دور شبیه به یک عینک دیده می گردد و معبد روشن (Zhao Miao) که یکی از معبد های متعدد پارک است که در سال 1780 برای Panchen Lama به سبک تبتی ساخته شده و برای کتیبه های سلوکانه ای که در گذرگاه های طاق دار تبت و مَنچوری واقع شده است، قابل توجه است. همچنین جاذبه های خیلی کوچکی هم در Liuli Ta Pagoda کاشی کاری شده وجود دارد که هر کدام از آنها داستان های مخصوص به خود و زنگ های برنزی خاصی دارند و در زمانی که باد میوزد، صدای دلپذیری فراوری می نمایند. برای کسانی که انرژی زیادی دارند، یک جهت پیاده روی محلی به نام Gujianchou (به معنی حتی شیطان می ترسد است) وجود دارد که شما را به بالای کوه راهنمایی می نماید و در هنگام صعود در سفر به پکن مناظر بی نظیر اطراف خودش را به رخ می کشد و شما را شگفت زده می نماید.

آرامگاه دودمان مینگ

تنها در 50 کیلومتری شمال پکن آرامگاه پرشکوه دودمان مینگ (Míng Shísān Líng) واقع شده است که شامل سیزده مقبره از امپراتوری مینگ می باشد و از مهم ترین جاذبه های گردشگری پکن است. این مکان عظیم در یک دره زیبا و چشم نواز در تپه های Tianshoushan با حدود 40 کیلومتر مربع مساحت واقع شده و یک قبرستان باستانی از امپراتوری مینگ است که شامل 13 مقبره از 16 امپراتور این دودمان به همراه مقبره های معشوقه ها و ملکه هایشان می گردد. به خصوص این مکان به عنوان پناهگاه نیز انتخاب می شده است، نه فقط برای حفاظت در مقابل باد بلکه برای حفاظت در مقابل ارواح شیطانی شمالی! این عمارت در زمانی بین سال های 1409 تا 1644 مورد استفاده قرار می گرفته و سالن های قربانی و سالن های مجاورش برای دفن کاربری داشته و در حال حاضر نیز بر روی عموم باز است. دیگر نقاط برجسته شامل جهت ارواح (Shen Dao) است که به قبرستان امپراتوری Changling می رسد و به دروازه مرمری افتخار (Shi Paifang) وصل می گردد که در سال 1540 ساخته شده و منجر به یک خیابان با مجسمه های سنگی می گردد که در سال 1435 ساخته شده است و شامل 12 جفت حیوان و شش جفت انسان است. همچنین مقبره پرشکوه Dingling که برای امپراتور Wanli و دو همسرش در سال 1590 ساخته شده، قابل توجه است و این مکان شامل یک کاخ زیر زمینی می باشد که کاملا با سنگ مرمر سفید ساخته شده.

معبد Tanzhe

مبعد Tanzhe که به معبد استخر و درخت زه معروف است، تنها 34 کیلومتر در جهت غرب با پکن فاصله دارد و در سفر به پکن، یک سفر یک روزه دلپذیر را با معماری قدیمی پرشکوهش و کوهستان های زیبایش برای شما رقم خواهد زد. این معبد از قرن 3 میلادی که پایه هایش ریخته شد، شاهد تاریخ بوده و نام معبد از tan که از کلمه Longtan و zhe از کلمه Zheshu، گرفته شده. این نام درختی است که در کوهستان رشد می نماید و فقط یک بار برای پرورش کرم ابریشم استفاده می گردد. به وسیله دورازه افتخار (Pailou)، بازدیدنمایندگان جهتی که با درخت های کاج کاشته در کنارش نمایان است، گرفته و از دروازه کوهستان (Shanmen) عبور می نمایند و تالار بهشت پادشاه (Tianwang Dian) را پشت سر گذاشته و به تالار فوق العاده قهرمان بزرگ (Daxiong Baodian) و عمارت Vairocana که مناظر فوق العاده زیبایی دارد، می رسند. از دیگر جاذبه های گردشگری پکن در این مکان، آپارتمان امپراتوری و محله زندگی در صومعه می باشد، مانند یک بهار رویایی در تالار Avalokiteshvar می ماند با لوح سنگی که به نظر می رسد، دختر کوبلا خان برای بخگردده شدن گناهان پدرش هر روز در این مکان زانو می زده است.

غار های زوکودیان و مرد پکنی

مکان میراث جهانی در 43 کیلومتری جنوب غربی پکن در نزدیک یک روستای ماقبل تاریخ به نام زوکودیان قرار داد که در بین باستان شناسان برای اثبات این موضوع که اجداد باستانی ما در حدود 500,000 سال پیش در اینجا زندگی می نموده اند، بسیار محبوب است. سال ها قبل از اینکه اینجا ساخته گردد، کارگران فسیل هایی در معادن گچ کشف کردند که معتقد بودن متعلق به اژدهایی غول پیکر است، به همین دلیل این کوهستان، کوهستان استخوان اژدها (Longgushan) نام گرفت. تا زمانی که برای دفعه نخست جمجمه های حفظ شده از مرد پکنی (Homo erectus pekinensis) کشف شدند. یافته های این مکان عبارت اند از استخوان های بدن انسان، استخوان گردن، استخوان ران، جمجمه و دندان ها به همراه خاکستر و سنگ ریزه، که نشان دهنده چگونگی آتش روشن کردن توسط مرد پکنی است. این مکان شامل نمایشگاه هایی فوق العاده است که نشان دهنده ناهنجاری های فسیل های پیدا شده از بخشی از کشور است که تکامل زندگی انسان و مرد پکنی را نشان می دهد. در سفر به پکن، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

پل مارکو پولو

پل معروف مارکو پولو تنها با فاصله هشت کیلومتری در جهت جنوب غربی پکن واقع شده است و بین سال های 1189 تا 1192 به وسیله امپراتور Shizong ساخته شده و نامش پس از گذر کردن جهانگرد معروف، مارکو پولو از روی آن در سال 1276 به افتخار نام او، نام گذاری شده است و از جالب ترین جاذبه های گردشگری پکن به شمار می آید. مارکو پولو بعدها در کتابش به این پل با عنوان Pulisangin اشاره می نماید که یک ترجمه نامناسب از کلمه Sanggan است، نام رودخانه ای که از بالای این پل جاری می گردد و این پل روی آن قرار گرفته است (Puli ممکن است از زبان فارسی گرفته شده و تغییر یافته کلمه پل باشد). با وجود ویرانی های سیل ها و جنگ (در 7 جولای 1937 ژاپنی ها با توپخانه به نیروی های چینی حمله کردند و جنگ دوم چین و ژاپن آغاز شد) این پل به طرز معجزه آسایی سالم مانده.. این پل 235 متر درازا و هشت متر عرض داد و با 11 طاق حمایت می گردد، شامل 280 ستون است که با مجسمه های شیر روی نرده ها تزئین شده اند. در انتهای شرقی آن یک ستون عظیم با یک کتیبه از امپراتور Kangxi وجود دارد که روی آن نوشته شده است: مهتاب بامداد بر پل Lugou.

مقبره های دودمان Qing شرقی

Zunhua شهری در 100 کیلومتری شرقی پکن است که بخشی از سرزمین خاکسپاری دودمان Qing از سال 1644 تا 1911 می باشد. در این مکان 14 مقبره موجود است که از پنج امپراتور و 15 ملکه و 136 معشوقه و پنج شاهزاده دودمان Qing باقی مانده است (آخرین تدفین در سال 1908 اجرا شده است). ساخت مقبره اولین امپراتور در سال 1663 آغاز شد و سال ها طول کشید تا کامل گردد. برای کسانی که بعدها آمدند، این مقبره در زیر زمین ساخته شد، شبیه به مقبره هایی که دودمان مینگ با یک نماد یادبود ایستاده، در روی هر کدام از آن ها، داشتند. همانطور که در قبرستان دودمان مینگ بود، یک کوچه باریک با بناهای سنگی، دسترسی به همه مقبره های را میسر می نماید. همه آن ها شامل ورودی، سالن قربانی و یک قبر برآمده با یک عمارت سنگی و حجره تدفین زیر زمینی هستند. نقاط برجسته اینجا شامل معماری باشکوه مقبره Cixi است که ارزش دارد تا در سفر به پکن، آن را برای برطرف خستگی و دیدن لوح سنگی بزرگ و تصاویری از ققنوس و اژدها، مشاهده کنید.

مقبره های دودمان Qing غربی

دومین قبرستان از امپراتوران Manchu (مقبره های دودمان Qing غربی) حدودا در 120 کیلومتری جنوب غربی پکن است و هر چند کوچکتر از مقبره های دودمان Qing شرقی می باشد، ولی به همان اندازه چشم گیر و جذاب است. در اینجا 14 مقبره موجود است که چهار امپراتور و 72 نفر از اعضای خانواده شان که شامل همسران، معشوقه ها، پسران و دختران می گردد را در بر می گیرد. به جز ارتباطاتشان در قبرستان دودمان Qing شرقی، این دودمان قانونی دارند که ذکر می نماید که پدر و پسر نباید در یک قبرستان به خاک سپرده شوند. هر 14 مقبره (اولین آنها در سال 1737، و آخرین آنها در سال 1913 ساخته شده است) و ساختمان های معبد مجاورشان بازتاب دهنده قوانین سخت سلسله مراتب فئودالی است. تاکید بر این موضوع که مقبره های امپراتور ها و ملکه ها که با سقف های قرمز رنگ قابل تفکیک هستند، باید بزرگ تر از مقبره معشوقه ها و شاهزادگان که با رنگ سبز معین شده است، باشد، یکی از ویژگی های این مجموعه است.

منطقه طبیعی خوش منظر Gouya

منطقه طبیعی خوش منظر Gouya اغلب دارای مناظر خیره نماینده و جهت رفت و آمدی راحت به پکن می باشد. این منطقه تنها 40 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. شما در سفر به پکن با مناظر دیدنی صخره های Gouya تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و تنها سه قله بالاتر از این منطقه، قله Ziji نمایان می گردد که ارتفاعی در حدود 1,650 دارد و بسیار چشم نواز و زیباست. این منطقه همچنین برای پیاده روی آن هم از دسته پیاده روی های دلپذیر، معروف است و شامل تعداد زیادی دره، صخره ها و گودال های شیب دار، نهرهای کوهستانی و چشمه می باشد که اغلب جهت های قابل دسترسی به معابد باستانی که قدمتشان به قرن 14 می رسد، منتهی می گردد. فعالیت های مختلفی از جمله ماهیگیری و قایقرانی بسته به نوع سلیقه شما و بسته های پیشنهادی تور پکن، در اینجا موجود است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 365

به "سفر به پکن ، آشنایی با جاذبه های گردشگری پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پکن ، آشنایی با جاذبه های گردشگری پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید