شفر سه ماه اول به من اعتماد نداشت، برای مجیدی فقط دستیار بودم

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، بیژن طاهری پیشکسوت تیم استقلال بعد از دو سال حضور در این تیم از جمع آبی پوشان جدا شد و به تیم سایپا پیوست. با مربی سابق آبی پوشان بعد از پیوستن به سایپا گفتگویی داشتیم که شرح آن را در زیر می خوانید.

شفر سه ماه اول به من اعتماد نداشت، برای مجیدی فقط دستیار بودم

* خبرنگاران: چخ شد که به سایپا پیوستید؟

- بیژن طاهری: بعد از خاتمه لیگ ابراهیم صادقی به من پیشنهاد داد و از او خواستم چند روز تحمل کند. بعدهم تصمیم خودم را گرفتم و به سایپا پیوستم.

* چرا قید استقلال را زدید؟

- اولاً این را بگویم که همه می دانند من چقدر استقلالی هستم و هرکجا باشم برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم. اما واقعیت این است که هنوز تکلیف نیمکت استقلال تعیین نیست. می گویند مربی ایتالیایی می آید و شنیدم که او با خودش دستیار می آورد. من نمی توانستم تا روز آخر صبر کنم و ببینم که آیا مرا می خواهند یا خیر. دیدم الان که موقعیت برای رفتن به سایپا فراهم است به این تیم بروم.

* در خصوص این دو سالی که در استقلال بودید صحبتهای زیادی هست. عمده ترین نکاتی که می توانید به آن اشاره کنید چیست؟

- این دو سال برای من یک دنیا تجربه بود و بسیار زیاد به آموخته های من افزود و بسیار پخته تر شدم.

* از شفر بگویید. رفتار او با شما چطور بود؟

- این را برای اولین بار می گویم. روز اولی که رفتم استقلال شفر به من اعتماد نداشت. تا دو سه ماه اول هم به من اعتماد نکرد و در این مدت یکی دو بازیکن جوان در اختیار من می گذاشت تا پشت دروازه با آنها کار کنم. رفته رفته شفر به من اعتماد کرد و بعد از آن زندگی در استقلال برای من شیرین تر شد.

* از آن به بعد برخوردش با شما چطور بود؟

- از آن زمان واقعاً مرا به کار می گرفت و تا جایی هم که می توانست به من می آموخت. از شفر خیلی چیزها یاد گرفتم.

* بعد از برکناری شفر باز هم با او در تماس بودید؟

- تا همین دو شب پیش که در تهران بود با او در تماس بودم. وظیفه انسانی من بود که او را در تهران تنها نگذارم و اگر کاری دارد برایش انجام دهم. من خودم سال ها پیش درد غربت کشیدم و دوست داشتم حالا که کاری از دستم برای یک انسان در غربت بر می آید انجام دهم. دو شب پیش هم به من زنگ زد گفت بیا ببینمت می خواهم خداحافظی کنم. رفتم دیدمش و او هم ایران را ترک کرد. شفر تا آخرین روزی که در ایران بود پیگیر نتایج استقلال بود.

* در مدتی که در استقلال بودید نا ملایمتی هم دیدید؟

- من گله ای ندارم اما از سوی دوستانم و پیشکسوتان عزیز استقلال حمایت نشدم. انتظار داشتم که از سوی پیشکسوتان حمایت شوم که اینگونه نشد. الان من از استقلال جدا شدم و تنها یک پیشکسوت به جای من به استقلال می رود و امیدوارم دیگران که به کادر فنی اضافه نمی شوند از فردی که جانشین من می شود حمایت کنند و برخورد بهتری با او داشته باشند.

* مدت کمی هم با فرهاد مجیدی کار کردید.

- فرهاد پسر بسیار خوب و با شخصیتی است. گرچه سنم از او خیلی بیشتر بود اما برای او یک دستیار واقعی و یک کمک مربی تمام عیار بودم. همان حسی را که امروز به ابراهیم صادقی دارم. می خواهم برای صادقی یک کمک مربی ششدانگ باشم.

* برخورد هواداران استقلال در این مدت با شما چطور بود؟

- بهترین بازخوردها را از هواداران استقلال می گرفتم. آنها هرکجا مرا می دیدند تشویق و حمایت می کردند و به من دلگرمی می دادند.

* حالا که از استقلال فاصله گرفتید شاید بهتر بتوانید به این پرسش ما پاسخ دهید. اخیراً بین بازیکنان باتجربه استقلال اختلافاتی پیش آمده که این موضوع برای باشگاه تبدیل به یک چالش شده است. شما می دانید دلیل این اختلافات چیست؟

- با اینکه از استقلال جدا شدم اما این تیم را هنوز خانواده خودم می دانم و به خودم اجازه نمی دهم اسرار خانواده ام را بازگو کنم. از این قبیل اختلاف نظرها در همه تیم ها هست. این بازیکنان شاید سن شان از نظر فوتبالی زیاد باشد اما هنوز جوان هستند. آنها 20 سال بعد که پخته و باتجربه شدند می فهمند که الان اشتباه کرده اند.

* حرف ناگفته ای هم مانده؟

- بسیار امیدوارم که تیم سایپا هم فصل خوبی را پیش رو داشته باشد و نتایجی در این فصل بگیرد که در خور شان و شخصیت این تیم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 216

به "شفر سه ماه اول به من اعتماد نداشت، برای مجیدی فقط دستیار بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر سه ماه اول به من اعتماد نداشت، برای مجیدی فقط دستیار بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید