عیدی دولت به یارانه بگیران 1400 چیست؟

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، دولت به مناسبت 22 بهمن به یارانه بگیران یارانه 100 هزار تومانی پرداخت کرد، آیا به مناسب عید نوروز نیز به یارانه بگیران یارانه می دهد؟

عیدی دولت به یارانه بگیران 1400 چیست؟

انتها هفته گذشته با 22 بهمن ماه همزمان شد، رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چهار دهک از جمعیت کشور یارانه پرداخت کرد. مبلغ این یارانه 100 هزار تومان بود و مشمولان آن حدود 32 میلیون نفر بودند. با این اقدام دولت، سوال یارانه بگیران این است که آیا دولت به آنها عیدی می دهد؟

در سنوات گذشته و به خصوص در دو سال اخیر که کشور با همه گیری کرونا درگیر بوده، دولت از گروهی از یارانه بگیران حمایت اقتصادی نموده است. مقدار یاری معیشتی دولت اگرچه رقم قابل توجهی نیست اما یارانه بگیران به تکرار آن در انتها سال جاری نیز امیدوار هستند.

از یک سو هنوز سایه ویروس کرونا بر اقتصاد و معیشت خانوارها وجود دارد و از سوی دیگر اولین سال نوی دولت ابراهیم رئیسی است، بنابراین این که دولت سیزدهم در روزهای انتهای سال با پرداخت یارانه یا وام قرض الحسنه از یارانه بگیران حمایت اقتصادی کند، احتمال بعیدی نیست.

اگر دولت قصد پرداخت یارانه عید به یارانه بگیران را داشته باشد، احتمالا دایره مشمولان آن همچون بهمن ماه محدود است. چهار دهک اول که حدود 32 میلیون نفر برآورد می شوند، جزو پایین ترین دهک های عایدیی کشور هستند. حقوق و عایدی ثابت ندارد و بعضا صاحب خانه یا خودرو نیز نیستند. اگرچه دولت برای واریز یارانه ها از این فاکتورها استفاده می نماید، اما احتمال خطا نیز وجود دارد.

عیدی مشاغل چقدر است؟

در مورد عیدی مشاغل نیز باید گفت که حداقل عیدی سال جاری کارگران پنج 5میلیون و 310 هزار تومان و حداکثر عیدی، هفت میلیون و 966 هزار تومان است. البته این مقدار برای کسی است که 12 ماه کار مستمر داشته است.

هیات دولت نیز عیدی انتها سال کارکنان دستگاه های اجرایی را یک میلیون و600 هزارتومان مشخص کرد.

بعلاوه به کارکنان متاهل مشمول یاری هزینه عائله مندی و اولاد 400 هزار تومان وبه ازای هر فرزند تحت تکفل هم150 هزار تومان پرداخت می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2076

به "عیدی دولت به یارانه بگیران 1400 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی دولت به یارانه بگیران 1400 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید