نشست سرّی ژاپن و کره شمالی در ویتنام

به گزارش مجله جگوار، بعضی گزارش ها حاکی از آن است که مقام های ژاپن بدون اطلاع آمریکا با مقام های کره شمالی نشستی سرّی برگزار نموده اند.

نشست سرّی ژاپن و کره شمالی در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش فارس، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که ژاپن و کره شمالی در ماه جولای نشستی سرّی در ویتنام برگزار نموده اند.

به نوشته روزنامه تلگراف، ژاپن بدون اطلاع دادن به آمریکا نشستی میان شیگرو کیتامورا رئیس دفتر تحقیقات و اطلاعات کابینه دولت ژاپن و کیم سانگ های یک مقام ارشد کره شمالی، برگزار نموده است.

تلگراف اضافه کرد، این گفت وگوها بازتاب نگرانی رو به رشد ژاپن از اعتماد به آمریکا در موضوعاتی چون گفت وگو برای آزادی شهروندان ربوده شده ژاپنی در کره شمالی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور در اردیبهشت ماه، گفته بود این موضوع را در دیدار دوجانبه مطرح نموده است.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ماه می گذشته، بعد از دیدار تاریخی سران دو کره که در ماه آوریل برگزار شده بود، گفت خواهان نشست دوجانبه توکیو و پیونگ یانگ است. وی بعد از دیدار کیم و ترامپ نیز از تمایل برای برگزاری نشست دوجانبه میان ژاپن و کره شمالی گفته بود.

بعد از دیدار ماه ژوئن کیم و ترامپ توافق خلع سلاح اتمی کره شمالی به ازای دریافت تضمین امنیتی میان دو طرف به امضا رسید. همچنین مقرر شد دیدار مقام های دو کشور در سطوح پایین ادامه یابد، اما آدینه گذشته ناگهان دولت آمریکا سفر وزیر خارجه این کشور به کره شمالی را لغو کرد و بهانه آورد که روند خلع سلاح اتمی به کُندی پیش می رود.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 476

به "نشست سرّی ژاپن و کره شمالی در ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سرّی ژاپن و کره شمالی در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید