نوشته های بابک احمدی درباره موسیقی به چاپ دوم رسید

به گزارش مجله جگوار، کتاب آواز زمین (هشت جستار در تاریخ موسیقی) نوشته بابک احمدی توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسید.

نوشته های بابک احمدی درباره موسیقی به چاپ دوم رسید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب آواز زمین (هشت جستار در تاریخ موسیقی) نوشته بابک احمدی به تازگی توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول این کتاب اردیبهشت 97 به بازار نشر عرضه شده بود.

بابک احمدی، نویسنده، مترجم و پژوهشگر متولد سال 1327 است که آثار و تالیفات مختلفی در حوزه های علوم سیاسی و اجتماعی دارد. او درباره این کتاب می گوید با ادعای تخصص و کارشناسی چیزی ننوشته و جستار های کتاب را با توجه به تاریخ موسیقی نوشته است. احمدی با نوشتن مطالب این کتاب در پی پاسخ به این سوالات بوده که این آثار چرا ساخته شده اند؟ بر زمینه کدام سنت موسیقایی، هنری و فلسفی ساخته شده اند؟ نسبت شان با زندگی و دیگر آثار آهنگ سازانی که چنین شاهکار هایی آفریدند چه بود؟ نوآوری هایشان کدام است؟ و چه تاثیری بر آهنگ سازان بعدی داشتند؟

این کتاب همان طور که از نامش تعیین است، 8 جستار را در بر می گیرد که نویسنده آن ها را در فاصله کوتاهی نوشته و عناوین شان به ترتیب عبارت است از: روح مطلق، جادوی زندگی، دوران قهرمانی، نگاه آخر، مرگ عاشقانه، یادِ رفتگان، بازگشت ابدی، مرگ و خاطره.

6 جستار کتاب درباره یک شاهکار موسیقی هستند و 2 جستار هم درباره رشته ای از آثار موسیقی اند که با هم نزدیکی دارند، یکی آثار باخ برای تک نوازی ساز های ویولون و ویولونسل و دیگری واپسین کوارتت های زهی بتهوون. این آثار بعضی از عزیزترین آثار موسیقایی نویسنده هستند که به قول خودش، به زندگی اش معنا داده اند و لذت بخش ترین لحظه های عمرش را ساخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 634

به "نوشته های بابک احمدی درباره موسیقی به چاپ دوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشته های بابک احمدی درباره موسیقی به چاپ دوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید