ورزش به سبک لانه زنبوری

به گزارش مجله جگوار، 1، 2، 3. صدای ورزشکاران صبحگاهی با سوت ممتد مربی دوباره از بوستان های 29 محله منطقه 5 شنیده می گردد.

ورزش به سبک لانه زنبوری

خبرنگاران- سمیرا باباجانپور: زنگ ورزش دوباره به صدا درآمده است و داستان بلاتکلیفی چند ماهه استادیوم و ورزشکاران با کرونا تعیین شده است.

430 مجموعه ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران، چند ماهی است که به سبب شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند. با صدور مجوز لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجموعه های منتخب مناطق شهرداری تهران بازگشایی شده است تا ورزش، شور و نشاط اجتماعی دوباره در زندگی شهفرایندان جاری گردد. مجموعه هایی که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و آموزش مربیان و کارکنان خود قرار است فضایی ایمن و سالمی را برای شهفرایندان مهیا نمایند. از 430 مجموعه ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران، 58 مرکز بازگشایی شده است و از این تعداد 17 مجموعه منتخب در منطقه 5 قرار گرفته است.

  • کسب رتبه نخست در ورزش

شور و علاقه شهفرایندان به ورزش و استقبال از برنامه های ورزشی موجب شده است تا اداره ورزش منطقه 5 رتبه نخست فعالیت های ورزشی را در میان مناطق دیگر پایتخت به خود اختصاص دهد.

ابوالقاسم موسوی، رئیس اداره ورزش منطقه 5، با بیان این مطلب می گوید: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده برای خدمات دهی مناسب ورزشی به شهفرایندان در بخش های مختلف رقابتی، تفریحات ورزشی، جشنواره ها و مراسم های گروهی، توانستیم عملکرد مطلوبی نسبت به 22 منطقه پایتخت داشته باشیم. خوشبختانه در روزهای سخت و خانه نشینی شیوع ویروس کرونا با تهیه برنامه های ورزشی آنلاین، مخاطبان ورزشی مان را تنها نگذاشته ایم و استقبال خوب شهفرایندان از این فضا موجب شد تا فرایند فراوری برنامه های ورزشی آنلاین همچنان ادامه داشته باشد. بی شک این برنامه ها برای همواره در فعالیت های اداره ورزش منطقه 5 باقی می ماند و جزئی از فعالیت های ورزشی شهفرایندان خواهد بود.

  • بازگشت شور و نشاط اجتماعی

این روزها شور و نشاط اجتماعی بیشتر ازهمواره مورد احتیاج شهفرایندان تهرانی است. بی تردید بازگشت به فعالیت های ورزشی در فضای باز و استادیوم های منتخب می تواند در روحیه شهفرایندان تأثیرگذار باشد. شهفرایندان خسته از خانه نشینی می توانند با رعایت کامل موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش به فعالیت های ورزشی بپردازند. رئیس اداره ورزش منطقه 5 می گوید: بدن شهفرایندان هرچه قوی تر باشد به آسانی می توانند با این رویروس ناخوانده مبارزه نمایند. 17 مجموعه ورزشی منطقه 5 که شامل سالن های توپی و رزمی است در کنار مجموعه های ورزشی الزهرا(س)، فرصت خوبی برای ورزش شهفرایندان فراهم نموده اند. البته در این میان، اولویت با ورزش های انفرادی است و تنها والیبال، بسکتبال و فوتبال با تعداد کمی بازیکن امکان برگزاری دارند. استخرها هنوز بازگشایی نشده اند و برای بازگشایی به اجازه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا احتیاج دارد.

  • ورزش های گروهی ممنوع

در این روزها، امکان پرداختن به همه رشته های ورزشی وجود ندارد. ورزش های انفرادی و ورزش هایی که امکان رعایت فاصله اجتماعی در آنها وجود دارد، اجازه فعالیت پیدا نموده اند. رشته های ورزشی تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی، رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و همه باشگاه ها موظف هستند پیش از شروع فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام نمایند.

  • طرح لانه زنبوری برای استادیوم ها

مربیان و کارکنان استادیوم های منطقه در زمینه رعایت نکات بهداشتی آموزش دیده اند. موسوی می گوید: با توجه به ابعاد ورزشی استادیوم، ظرفیت ها سنجیده می گردد. برای مثال، در سالن 100 متری 6 ورزشکار با فاصله، امکان ورزش دارند که هرکدام بتوانند با فاصله 2 متر، ورزش نمایند. در استادیوم ها طرح لانه زنبوری اجرا می گردد تا افراد از همه جهت فاصله را رعایت نمایند. بی شک سلامت شهفرایندان برای ما مهم تر از ورزش کردن است. ضد عفونی مجموعه ها مرتب انجام می گردد. اما هر ورزشکار باید یک اسپری ضدعفونی هم همراه داشته باشد. این روزها زمان بندی استفاده از استادیوم ها بسیار اهمیت دارد. در چند نوبت پذیرای ورزشکاران خواهیم بود تا بتوانیم فرصت لازم برای ضد عفونی کردن وسایل و محوطه را داشته باشیم.

ابوالقاسم موسوی/ رئیس اداره ورزش منطقه5

  • بازگشایی 17 مجموعه منطقه 5

مجموعه ورزشی خادم در بلوارفردوس، مجموعه ورزشی شهیدان دستجردی در شهران، مجموعه ورزشی شهید کاظمی در سیمون بولیوار و مجموعه های الزهرا(س) در 7 ناحیه منطقه صبح ها، میزبان بانوان و عصرها، در اختیار آقایان قرارمی گیرد. مجموعه های خصوصی که با اداره مشارکت ها منطقه 5 قراداد دارند نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به همین شکل بازگشایی شده اند.

  • سلام به دوشنبه های ورزشی

نخستین دوشنبه ورزش منطقه 5، هفته گذشته با 300 شهفرایند با رعایت فاصله اجتماعی و اصولی بهداشتی در بوستان شرق آزادی شهران برپا شد. با شروع فعالیت دوشنبه های ورزشی، ایستگاه های ورزش صبحگاهی منطقه نیز کارشان را شروع نموده اند. رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه 5 می گوید: ایستگاه های ورزش صبحگاهی منطقه هر روز در نزدیک ترین فضای ورزشی در محله ها برگزار می گردد. کوشش نموده ایم ایستگاه های ورزش صبحگاهی در دسترس شهفرایندان باشد و در نزدیک ترین بوستان، امکان ورزش مهیا گردد. مربیان زبده با رعایت کامل بهداشت در هر بوستان میزبان ورزشکاران هستند. نخستین دوشنبه ورزشی منطقه 5 در بوستان شرق آزادی برگزار گردید، ولی متأسفانه با اعلام ستاد مبارزه با کرونا که از افزایش دوباره همه گیری ویروس کرونا در پایتخت خبر داده است، نمی توانیم به تعداد بالا میزبان شهفرایندان باشیم. دوشنبه های ورزشی با تعداد محدودی از شهفرایندان برگزار می گردد.

  • نخستین لیگ بچه ها کار

نخستین فینال لیگ بچه ها کار، پس از کنترل ویروس کرونا برگزار می گردد. منطقه 5 برای نخستین بار طرح مسابقات بچه ها کار سطح شهر تهران را مطرح نموده است که خوشبختانه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. مسابقاتی همچون فوتبال و گل کوچک با حضوربچه ها کار در کنار هنرمندان و چهره های ورزشی اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1135

به "ورزش به سبک لانه زنبوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش به سبک لانه زنبوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید