چاوش اوغلو: فرانسه برای افزایش حضور روسیه در لیبی کوشش می نماید

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی گفت: ناتو، روسیه را به عنوان تهدید می داند؛ اما فرانسه به عنوان یکی از اعضای ناتو برای افزایش حضور روسیه در لیبی کوشش می نماید.

چاوش اوغلو: فرانسه برای افزایش حضور روسیه در لیبی کوشش می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مولود چاوش اوغلو در نشست مشترک خبری با پیتر سیارتو همتای مجارستانی خود در آنکارا در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه علیه ترکیه در ملاقات با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: ترکیه با دولت لیبی یعنی تنها قدرت مشروع در این کشور همکاری می نماید. حتی اگر به نظر می رسد که ترکیه و روسیه مخالف یکدیگر هستند، برای برقرار آتش بس کوشش می نمایند. درصدد آنچه نیستیم که اوضاع لیبی را وخیم تر کنیم. باهم در مورد توافق جدید آتش بس مذاکره می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: ولی ماکرون و فرانسه تحت مدیریت وی، مانند گذشته که با یک رویکرد استعمارگرایانی تمام آفریقا را دچار بی ثباتی نموده؛ این کشور در سال 2011 لیبی را بمباران و سپس تَرک کرد، اکنون نیز با یک رویکرد تخریب گرانه در این کشور فقط برای اهداف و منافع خود حضور دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفتند: آنچه باید مورد بازخواست و انتقاد قرار بگیرد، موضع و سیاست های فرانسه به ویژه ماکرون است. ابتدا باید درستگو و شفاف باشند، سپس می توانند از ترکیه انتقاد نمایند. خود ماکرون هم دیده است که انجام چنین اقداماتی علیه ترکیه فایده ای برای وی در سیاست داخلی فرانسه ندارد. امیدوارم از این هم درس بگیرد.

به گزارش خبرنگاران، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سردی گرائیده است حال آنکه دو کشور در مورد تحولات لیبی نیز موضع مشترکی ندارند.

در همین رابطه، چندی پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از ملاقاتی که در پاریس با قیس بن سعید رییس جمهور تونس داشت، گفت: من معتقدم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می نماید.

ماکرون در عین حال اضافه نمود که پاریس نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می نماید تحمل نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1119

به "چاوش اوغلو: فرانسه برای افزایش حضور روسیه در لیبی کوشش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاوش اوغلو: فرانسه برای افزایش حضور روسیه در لیبی کوشش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید