بزرگترین خودروساز دنیا کیست؟

به گزارش مجله جگوار، گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ده میلیون و 760 هزار دستگاه ماشین، بزرگترین تولیدکننده خودروی سواری و وانت سبک در سال 2018 شد.

بزرگترین خودروساز دنیا کیست؟

سه خودروساز برتر دنیا بیش از ده میلیون خودرو در سال 2018 فروختند

گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ده میلیون و 760 هزار دستگاه ماشین، بزرگترین فراوریکننده خودروی سواری و وانت سبک در سال 2018 شد. پس از این گروه خودروسازی، فولکس واگن که شامل شرکت های آئودی، سئات، اشکودا، لامبورگینی، بوگاتی و بنتلی است با فروش ده میلیون و 600 هزار دستگاه سواری و وانت سبک، دوم شد.

اگرچه فولکس واگن نتوانست ائتلاف ژاپنی-فرانسوی را در فراوری سواری پشت سر بگذارد، اما مجموع فروش سواری و کامیون های سنگین این گروه در سال گذشته نه دهم درصد افزایش داشت و با ثبت رکوردی تازه به ده میلیون و 830 هزار دستگاه رسید.

خودروسازان برتر دنیا در سال 2018

پس از این دو، گروه خودروسازی تویوتا که شامل شرکت های تویوتا، لکسوس، دایهاتسو و کامیون سازی هینو است در رتبه سوم نهاده شد. فروش این گروه در سال 2018 ده میلیون و 590 هزار دستگاه بود که ده میلیون و 390 هزار دستگاه آن خودروی سواری و وانت سبک بود.

در حالی که سه خودروساز اول دنیا بیش از ده میلیون دستگاه فروش داشتند، جنرال موتورز که زمانی بزرگ ترین خودروساز دنیا بود با کاهشی یک میلیونی در فروش و با فاصله زیاد در رده چهارم نهاده شد.

جنرال موتورز در دو سال گذشته فعالیت دنیای خود را کاهش داده و کارخانه های زیان ده خود در اروپا، روسیه و آفریقا را تعطیل نموده یا فروخته است. همین باعث شد تا فروش شرکت از حدود ده میلیون دستگاه در سال در سال 2016 به زیر 9 میلیون برسد.

این شرکت که شامل کارخانه های شورلت، بیوک، جی ام سی و کادیلاک است، هنوز آمار فروش خود در سال 2018 را اعلام ننموده، اما پیش بینی می گردد این عدد حدود هشت میلیون و 400 هزار دستگاه باشد.

بعد از این کارخانه آمریکایی، گروه خودروسازی هیوندای-کیا با هفت میلیون و 400 هزار دستگاه در رده پنجم نهاده شد.

رنو نسل جدید کلیو را یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی می نماید

رنو هفته گذشته با انتشار عکس هایی از نسل جدید مدل کلیو از آمدن این مدل جدید در ماه های آینده اطلاع داد. با اینکه هفت سال از ساخت نسل کنونی کلیو می گذرد، این ماشین همچنان پرفروش ترین ماشین فرانسه و دومین ماشین پرفروش اروپا در سال 2018 بود.

لارن ون دن آکر، مدیر طراحی رنو می گوید که این محبوبیت بیش از هر چیز به دلیل ظاهر ماشین است و به همین خاطر، نسل جدید چندان با قبل فرقی ننموده است.

کلیو با فروش حدود 330 هزار دستگاه دومین ماشین پرفروش اروپا در سال 2018 بود

با اینکه ماشین کمی کوچکتر شده، اما داخل آن جادارتر است. جلوپنجره بزرگ تر و قطعات آب کروم کاری شده ظاهر کلیو را نسبت به قبل لوکس تر نموده و برخلاف بیرون، داخل آن کاملا تغییر نموده است.

از جمله امکانات جدید، یک نمایشگر 9.3 اینچی است که بزرگترین نمایشگری است که تاکنون در مدل های رنو ارائه شده است. کلیو همچنین اولین مدل رنو است که به جای جلوداشبورد آنالوگ از نمایشگر دیجیتال برای نمایش اطلاعات به راننده استفاده می نماید.

نسل جدید کلیو به یک نمایشگر 9.3 اینچی و جلوداشبورد دیجیتال مجهز شده است

نسل پنجم کلیو اولین مدلی است که بر روی شاسی جدید گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی ساخته می گردد. قرار است مدل های دیگری از جمله رنو کپچر، نیسان جوک و یک مدل جدید میتسوبیشی هم از این شاسی استفاده کند.

کلیو با یک موتور یک لیتری بنزینی و یک موتور یک و نیم لیتری دیزل ساخته می گردد و از سال 2020 یک قوای محرکه هیبرید هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

نسل جدید رنو کلیو یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد. این ماشین در کارخانه های رنو در ترکیه، فرانسه و اسلوونی فراوری می گردد.

بنتلی مدل های قدیمی خود را این هفته در پاریس نمایش خواهد داد

بنتلی جشن صد سالگی این کارخانه را از این هفته با نمایش اولین ماشین مسابقه ای خود و قدیمی ترین ماشینی که از این کارخانه موجود است شروع می نماید.

اون بنتلی (Owen Bentley)، موسس کارخانه در سال 1919 اولین ماشین خود به نام EXP1 را در کارگاهی در خیابان بیکر در مرکز لندن ساخت.

بنتلی با EXP2 به اولین افتخار خود در مسابقات اتومبیلرانی دست یافت

او کمی بعد با استفاده از قطعات EXP1، دومین ماشین به نام EXP2 را در کارگاه جدیدش در شمال لندن ساخت و آن را در نمایشگاه خودروی المپیا نمایش داد. این همان ماشینی است که این هفته در نمایشگاهی در پاریس به نمایش گذاشته می گردد.

خودروساز لوکس انگلیسی در حالی صد سالگی خود را جشن می گیرد که فولکس واگن، مالک این کارخانه، هشدار داده که بنتلی تنها دو سال فرصت دارد تا به سوددهی برسد.

خانواده های پیه ش و پورشه که سهامداران اصلی گروه خودروسازی فولکس واگن هستند در مصاحبه هایی اعلام نموده اند بنتلی برای سودآور شدن فرصت زیادی ندارد.

وولفگانگ پورشه به یک روزنامه آلمانی گفته است: مهم است هر عضو گروه فولکس واگن در سودآوری سهم داشته باشد. در حال حاضر بنتلی سهمی ندارد و این باعث نارضایتی ما است. هانس مایکل پیه ش هم به این روزنامه گفته که یک یا دو سال بیشتر فرصت نیست.

مدیر بنتلی می گوید این شرکت با آمدن مدل های جدید سال جاری به سودآوری می رسد

بنتلی در 9 ماه اول سال 2018 بیش از صد و بیست میلیون پوند (حدود 160 میلیون دلار) ضرر کرد و فروشش 11 درصد کاهش یافت.

موتور های دوازده سیلندر بنتلی آلودگی زیادی فراوری می نماید و اجرای استاندارد جدید آلودگی خودرو ها در اروپا ضربه سختی به این شرکت زد. هم زمان مبارزه با تجمل گرایی در چین باعث کاهش فروش این شرکت در بزرگترین بازار خودروی دنیا شده است.

با این حال، آدریان هالمارک، مدیر جدید بنتلی می گوید که با آمدن مدل هیبرید از شاسی بلند این کارخانه و نسل جدید مدل کنتینانتال، بنتلی در سال 2019 دوباره سودآور خواهد شد.

کارلوس گون دو ماه و نیم است که در زندانی در توکیو در بازداشت است

کارلوس گون، مدیر پیشین گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی گفته است که بازداشتش نتیجه توطئه مدیران نیسان بود.

او که دو ماه و نیم در بازداشت است، در اولین مصاحبه خود به روزنامه نیکی ژاپن گفته که مدیران نیسان مخالف نزدیکی بیشتر با رنو بودند و واقعیت را تحریف کردند تا از دست او خلاص شوند.

در واکنش به این مصاحبه، یک سخنگوی نیسان گفت که هیریتو سایکاوا، مدیر نیسان، پیش از این اتهام کودتا علیه آقای گون را به طور کامل رد نموده است.

آقای گون متهم است درآمدش را کمتر از میزان واقعی اعلام نموده و از امکانات نیسان برای مصارف شخصی و جبران ضرر های تجاری خود استفاده نموده است.

دادگاه به خاطر بیم فرار او از ژاپن، با سپردن وثیقه مخالفت نموده و او باید تا برگزاری دادگاه در بازداشت بماند. زمان شروع دادگاه معلوم نیست و ممکن است تا شش ماه دیگر برگزار گردد.

هیروتو سایکاوا، مدیر نیسان اتهام کودتا علیه کارلوس گون را رد نموده است

آقای گون در گفت وگویش با روزنامه نیکی، که در بازداشتگاهی در توکیو صورت گرفته، گفت که دریافت غیرقانونی هشت میلیون یورو تحریف واقعیت است و خانه هایی که نیسان برایش در ریودوژانیرو و بیروت خریده با تایید اداره حقوقی شرکت بوده است. او همچنین گفت که پرداخت ها به یک شرکت با مدیریت شهروندی سعودی با تایید مدیران نیسان بوده است.

نیسان آقای گون را به سرعت پس از بازداشتش از مدیریت شرکت برکنار کرد و هفته گذشته، او خود از مدیریت شرکت رنو استعفا داد.

با اینکه هر دو شرکت می گویند به همکاری با یکدیگر متعهدند، اما نیسان مدتی طولانی است که از سهم بیشتر رنو در تصمیم گیری های این گروه خودروسازی ناراضی است. رنو 43 درصد از سهام نیسان را با حق رای در اختیار دارد و سهم نیسان از رنو 15 درصد و بدون حق رای است.

با بازداشت آقای گون، چشم انداز نزدیک تر شدن دو شرکت با تردید روبرو شده است. آقای سایکاوا به تازگی گفته است الان زمان مناسبی برای آنالیز وضعیت همکاری دو شرکت نیست.

منبع: بی بی سی

منبع: فرادید
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 223

به "بزرگترین خودروساز دنیا کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین خودروساز دنیا کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید