چرا مادرشوهر در زندگی عروس دخالت می نماید؟

به گزارش مجله جگوار، مسائل عروس و مادر شوهر یک مشکل دیرینه ای است که از دیرباز تا کنون در فرهنگ های مختلف وجود داشته است اما برای برطرف حل این مشکل باید چه کاری را انجام داد؟

چرا مادرشوهر در زندگی عروس دخالت می نماید؟

در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به بیان مسائل بین مادرشوهر و عروس پرداخته و راهکارهای رفع مسائل عروس و مادر شوهر را مورد آنالیز قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مسائل بین مادرشوهر و عروس

یکی از موضوعات رایج در جامعه ما مسئله ای به نام عروس و مادرشوهر است که متاسفانه خانواده ها در این زمینه دچار ظلم و آسیب می شوند.

دخالت را برای خودتان معنی کنید

معنی دخالت را می دانیم اما مرز دخالت معین نیست. هر خانواده ای و هر فردی مرز معینی برای دخالت دارد شاید آنچه برای شما دخالت به شمار میرود برای فرد دیگری منطقی باشد و برعکس. قبل از هر تصمیم و اقدامی ابتدا مطمئن شوید شما و مادر شوهرتان مرز معینی برای دخالت دارید. شاید او با توجه به خانواده و فرهنگش مواردی که شما را آزار می دهد دخالت نمی داند و از این موضوع آگاهی ندارد.

قصد مادرشوهرتان نظر دادن است یا دخالت عمدی؟

همه ما با توجه به مقدار صمیمیت مان با دیگران ممکن است در بعضی امور نظرات مان را اعلام کنیم. اگر شما به دوست صمیمی خود درباره لباسش، همسرش، رشته تحصیلی اش و غیره مودبانه نظرتان را اعلام کنید او احتملا ناراحت نمی گردد. حتما می گویید رابطه دوستی با رابطه عروس و مادر شوهر فرق دارد. بله قطعا همین طور است اما مادر شوهرتان نیز ممکن است گاهی با شما احساس صمیمیت کند و بخواهد نظرش را درباره شما بگوید.

چرا مادر شوهر در زندگی پسرش دخالت می نماید؟

اگر دو مورد بالا را آنالیز کردید و مطمئن شدید مادر شوهرتان قصد دخالت در زندگی شما را دارد ادامه مطلب را با آنالیز دلایل دخالت مادر شوهر بخوانید.

چسبندگی

متاسفانه بعضی سبک های فرزندپروری و رابطه والد فرزندی منجر به وابستگی بیمارگونه یا چسبندگی بین والد و فرزند به خصوص مادر و پسر می گردد. این چسبندگی در همه مراحل زندگی ادامه خواهد داشت و بعد از ازدواج پسر خانواده نیز به قوت خود باقی می ماند. گاهی این چسبندگی دو طرفه و گاهی یک طرفه از جانب مادر یا پسر است. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب چک کردن گوشی همسر درست است یا نه؟ سر بزنید.

مادر کنترل گر از مسائل بین مادرشوهر و عروس

مادران کنترل گر مادرانی هستند که سعی می نمایند همه امور فرزندشان را از همان دوران کودکی تا زمان مدرسه و دانشگاه در دست می گیرند. این مادران بعد از ازدواج فرزندشان نیز سعی در به دست گرفتن اوضاع دارند و اگر عروس خانواده نیز شخصیت کنترل گری داشته باشد این اوضاع می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

مادر کمال گرا

مادران کمال گرا نیز مانند مادران کنترل گر سعی دارند همه چیز را آنالیز نمایند با این تفاوت که در پی در دست گرفتن قدرت نیستند بلکه در پی بی نقص نگه داشتن اوضاع از دید خودشان هستند. آ ن ها همواره استرس دارند که مبادا چیزی کم و کسر باشد و این اضطراب را به زندگی پسرشان نیز منتقل می نمایند. همواره امور را آنالیز می نمایند تا همه چیز تکمیل باشد.

مادران مضطرب

مادران همواره مضطرب و همواره نگران هرگز باور نمی نمایند جای پسرشان امن است. آن ها مدام دلهره دارند که مبادا اتفاق بدی بیفتد. اگر می بینید وقتی در مسافرت هستید دائم زنگ می زنند به علت نگرانی شان است. سعی کنید نگرانی اش را درک کنید و آن را رفع کنید و بعد خواهید دید که او نیز آرام تر می گردد.

فرهنگ متفاوت از مسائل بین مادرشوهر و عروس

شاید شما در خانه ای بزرگ شده اید که هیچ کس در کار کسی دخالت نمی نماید اما همسرتان در یک خانه وابسته بزرگ شده باشد که همه از کار هم با خبر هستند. چنین تفاوت فرهنگی قطعا چالش برانگیز خواهد بود و نیازمند مدیریت است.

لجاجت

گاهی نیز افسانه مادر شوهر و عروس به واقعیت تبدیل می گردد و مادر شوهر عمدا قصد لجاجت با عروسش را دارد. این که علت این لجاجت چیست باید آنالیز و ریشه یابی گردد اما آنچه شما باید بدانید این است که مقابله به مثل به ضرر رابطه زناشویی شما تمام می گردد و ضروری است با درایت و سیاست منطقی آن را مدیریت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب باورهای غلط در ازدواج که زندگی شما را نابود می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2147

به "چرا مادرشوهر در زندگی عروس دخالت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مادرشوهر در زندگی عروس دخالت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید