چه کسانی نسبت به احیای دولتخانه صفوی بی اعتنا هستند؟

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه در راستای آزادسازی محوطه دولتخانه صفوی بسیاری از تملکات اجرا شده است، گفت: البته بعضی دستگاه ها ازجمله اداره کل ورزش و جوانان، آموزش وپرورش، پست و مخابرات پس از چند سال هنوز مکان را تخلیه نکردند.

چه کسانی نسبت به احیای دولتخانه صفوی بی اعتنا هستند؟

جهت دریافت خدمات اجرای معنی کلمه روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مجموعه دولت خانه صفوی قزوین عرصه ای است که بر اساس مصوبات سفر رهبری باید آزادسازی گردد، این بنا جزو پفراینده های مهم بوده و طی بازدید مقامات عالی استان و وزیر میراث فرهنگی از مجموعه بر احیای آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: در راستای آزادسازی، بسیاری از تملکات ازجمله گاراژها و گراند هتل صورت گرفته است و دستگاه های دولتی مانند ناجا، مدرسه محمد قزوینی و هلال احمر محل را تخلیه کردند، البته بعضی دستگاه ها ازجمله اداره کل ورزش و جوانان، آموزش وپرورش، پست و مخابرات پس از چند سال هنوز مکان را تخلیه نکردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تأکید بر اینکه مصوباتی در مورد تخلیه وجود دارد و پیگیر عملیاتی شدن آن ها هستیم، اضافه نمود: از مدیران این دستگاه های اجرایی درخواست داریم مصوبات را پیگیری نموده و آموزش وپرورش نیز بعد از انتها سال تحصیلی 98-99 نسبت به تخلیه دبیرستان پاسداران اقدام کند.

وی توضیح داد: به وسیله سازمان برنامه وبودجه اعتبار لازم برای تخلیه مکان های موردنظر به ادارات مرتبط تزریق شده است و امید داریم این پروژه با گذشت سال های طولانی اجرایی و به عنوان سایت موزه در سطح ملی و بین المللی مطرح گردد.

خزائلی اشاره نمود: سایت موزه ها ازجمله فضاهای گردشگری به شمار می فرایند که باید منابع اقتصادی به صورت مستمر در آن تزریق گردد و کاوش صورت گیرد. گراند هتل نیز در این مجموعه قرار گرفته است که امیدواریم این مجموعه تا انتها 1400 به چرخه اقامتی و گردشگری استان اضافه گردد.

وی تأکید کرد: کاوش، نخستین اقدام برای احیای دولت خانه صفوی است و پس ازآن نیز باید مرمت صورت گیرد، بخشی از کاوش ها با آزادسازی توسعه بیشتر خواهد داشت در حالی که در امسال کاوش های رواق صفوی این مجموعه صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای کاوش ها نمی توان رقم مشخصی پیش بینی کرد چراکه ممکن است پیش بینی ها بر اساس نتایج تغییر پیدا کند؛ سال گذشته اعتبار کاوش های دولت خانه صفوی سه میلیارد ریال بوده و برای سال 99 از محل اعتبارات ملی حدود 10 میلیارد ریال برای این منظور پیش بینی شده است، ولی کاوش های این مجموعه حدود 10 برابر مبالغ موجود اعتبار احتیاج دارد.

خزائلی در انتها گفت: برای نوروز 99 بخشی از الواح هخامنشی که اخیراً از شیکاگو آزاد شد در مجموعه دولت خانه صفوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 698

به "چه کسانی نسبت به احیای دولتخانه صفوی بی اعتنا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نسبت به احیای دولتخانه صفوی بی اعتنا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید