ژاپن رکورد ماهواره کم ارتفاع را شکست

به گزارش مجله جگوار، آژانس فضایی ژاپن گفت: ماهواره Tsubame این کشور در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار شناخته شده است.

ژاپن رکورد ماهواره کم ارتفاع را شکست

برای سفر به تورهای ژاپن زمستان 99 با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آژانس فضایی ژاپن اعلام نمود: ماهواره Tsubame این کشور که به دلیل قابلیت های بسیار کم در مدار بودن شهرت دارد، در رکوردهای جهانی گینس به عنوان دستیابی به کمترین ارتفاع توسط یک ماهواره مشاهده زمین در مدار شناخته شده است.

مأموریت ماهواره TSUBAME آژانس کاوش های فضایی ژاپن آزمایش امکان قرار دادن ماهواره ها در ارتفاعات بسیار کم یعنی بین 200 تا 300 کیلومتری از سطح زمین بود تا از آن فاصله بتوانند تصاویری با وضوح بالا ثبت نمایند.

آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) تأیید کرد: به عنوان بخشی از مأموریت آزمایشی خود، Tsubame، از 23 دسامبر 2017 تا اول اکتبر 2019، در ارتفاع مداری 167.4 کیلومتری پرواز کرد.

این مقایسه با محدوده 600 تا 800 کیلومتری است که معمولاً ماهواره های مشاهده زمین به طور منظم فعالیت می نمایند.

JAXA شرح داد که مدار بسیار پایین ماهواره ای این دوربین را قادر به دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص سطح زمین می نماید.

آژانس فضایی ژاپن همچنین گفت: موادی که برای اطمینان از Tsubame قادر به تحمل قرار دریافت در معرض اکسیژن اتمی برای مدت طولانی است، می تواند به آینده فناوری ماهواره یاری کند.

ماسانوری ساساکی، مدیر پروژه ماهواره فوق العاده کم ارتفاع در این سازمان فضایی در انتها اظهار داشت: من می خواهم از این دستاورد در راستای آینده علمی و فناوری استفاده و در یاری به حل هرچه بیشتر مسائل اجتماعی یاری کنم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 707

به "ژاپن رکورد ماهواره کم ارتفاع را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن رکورد ماهواره کم ارتفاع را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید