کاخ پیتی، قصری با باغ های جاودانه در فلورانس

به گزارش مجله جگوار، کاخ پیتی در فلورانس ایتالیا

در گوشه ای از شهر فلورانس ایتالیا کاخی زیبا با معماری جذاب و دیدنی خودنمایی می نماید، کاخی که زمانی برای یکی از ثروتمندان این شهر ساخته شد و با ساختار متفاوتش جذاب ترین ساختمان شهر لقب گرفت، خبرنگاران را همراهی کنید تا با کاخ پیتی بیشتر آشنا شوید.

کاخ پیتی، قصری با باغ های جاودانه در فلورانس

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

کاخ پیتی (Pitti Palace) در زمان ساختش در سال 1440 بزرگ ترین و برجسته ترین خانه مسکونی شهر فلورنس بود. گفته می گردد که طراحی معماری این کاخ را فیلیپو برونلسکی انجام داده اما مدارک تاریخی کافی برای اثبات این حرف وجود ندارد و بیشتر افراد لوکا فانسلیهمکار برونلسکی را معمار کاخ پیتی می دانند. این کاخ بسیار زیبا و دیدنی ست و نوآوری ای در معماری خانه های مسکونی آن موقع به شمار می رود.

این کاخ در ابتدا برای لوکا پیتی، بانکدار ثروتمند شهر ساخته شد اما بعدها در سال 1550 خانواده مدیسی این کاخ را خریداری کردند چون معماری متفاوت و آب و هوای سالم تر این محله آن ها را شیفته این کاخ نموده بود. خانواده مدیسی از کاخ وکیو به کاخ پتی رفتند و کاخ پیتی اقامتگاه رسمی این خانواده شد. در این سال ها کاخ بزرگ تر شد و تغییرات زیادی را به خود دید؛ باغ های بوبولی بزرگ تر شدند، حیاط باشکوهی در آن ساخته شد و جورجیو واساری کریدور معروف واساری را درست کرد تا کاخ پتی و کاخ وکیو را به هم وصل کند.

بعد از اینکه خانواده مدیسی از بین رفت دو خانواده دیگر تا سال 1871 در این کاخ زندگی کردند. در شروع قرن 19، دو خانواده دیگر که در ناحیه توسکانی حکومت می کردند هم برای مدتی کوتاه ساکن این کاخ شدند.

امروز قصر پیتی با اتاق هایی پر از تزئینات و باغ های زیبای بوبولی نمونه ای عالی از معماری رنوسانسی است که موزه های مهمی مثل گالری پالاتین، موزه نقره، موزه گوستیوم، موزه پورسلین، گالری هنرهای مدرن، آپارتمان سلطنتی و … را در خود جای داده است.

باغ بوبولی یکی از مهمترین نمونه های باغ های ایتالیایی در دنیاست و تعدادی مجسمه کلاسیک ارزشمند و استثنائی و ساختمان هایی مثل کافی هاوس و … در آن وجود دارد که الان به موزه پورسلین تبدیل شده اند. این باغ مستقیما به قلعه بلودر، قلعه خانواده مدیسی ارتباط دارد.

اما اینکه چطور این کاخ از یک اقامتگاه مسکونی به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شد هم داستان جالبی دارد در سال 1919 ویکتور امانوئل سوم این کاخ را به مردم اهدا کرد تا شانس بازدید از معماری جذاب و باغ های دیدنی آن را پیدا نمایند. امروز این کاخ به بزرگ ترین مجموعه موزه های شهر فلورانس تبدیل شده و گردشگران زیادی با خرید بلیط های 11.5 یورویی از آن دیدن می نمایند، البته بچه ها زیر 6 سال می توانند به طور رایگان و بدون پرداخت ورودی به داخل این کاخ بروند.

منبع: florenceartmuseums.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 467

به "کاخ پیتی، قصری با باغ های جاودانه در فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ پیتی، قصری با باغ های جاودانه در فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید